Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved konsulentarbejde udført i udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er blevet tilbudt en 3-måneders kontrakt som IT-konsulent i England gennem et engelsk konsulentbureau. Jeg skal bo og arbejde de 3 måneder i England. Ifølge det engelske konsulentbureau skal moms og skat afregnes lokalt i Danmark. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som pengene bliver betalt til.

Betyder det, at jeg skal betale moms af beløbet til Skat eller er der nogle særlige regler for arbejde udført i udlandet?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Müllertz:
Betyder det, at jeg skal betale moms af beløbet til Skat


JA (det er omsætning)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Udsteder du faktura til det engelske firma?

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt klar over hvordan det foregår da jeg jo bliver betalt af det engelske konsulentbureau.

Jeg kan forestille mig at jeg skriver under på konsulentbureauets kontrakt, og at de kradser pengene ind fra kunden, hvorefter konsulentbureauet overfører min del til min konto. Så nej jeg er ikke sikker på om jeg udsteder en faktura. Det må jeg lige checke op på...

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udsteder en faktura til det engelske konsulentbureau. Så vidt jeg har forstået er denne form for ydelser fritaget for moms når det foregår på tværs af grænser indenfor EU?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I det tilfælde skal ikke du beregne dansk moms. På fakturaen skal du anføre køberens momsnummer og notere, at der er tale om  "reverse charge". Du skal anføre fakturabeløbet i rubrik C på momsangivelsen.

Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)