Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lukke mit personligdrevet firma, men er ikke bekendt med proceduren.

Foreløbig har jeg været på www.webreg.dk og afmeldt momsen. Der stod ved slutningen, at godkendelse af ændringer lukker hele virksomheden.

Er virksomheden så hermed afviklet ? Eller er der flere ting, man skal gøre ? Flere, der skal ha' besked ? Får SKAT fx automatisk besked ? Og hva' med Erhvervs- & selskabsstyrelsen ?

mvh.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bruger webreg ender informationerne automatisk i både SKAT  og i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Du bør inden for kort tid modtage en bekræftigelse på din afmeldelse....

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg så ikke foretage mig mere ?

Er der andet,  man skal tænke på ?

Jeg skal selvfølgelig har lavet regnskab for 2008 og første kvartal af 2009. Er der noget specielt at tænke på ved et afslutningsregnskab ? Jeg har ingen aktiver og har kørt 0-moms angivelser i ca. 1½-2 år nu, har ikke haft nogen omsætning siden 2006 og kørt med underskud. Ved en revision har SKAT dog ikke accepteret underskud fra 2006 og heller ikke på forskudsopgørelsen 2009, så der kommer sikkert noget efterregulering af skat for 2007 og 2008 også, hvor jeg har forskudsangivet et mindre underskud.

Men er der andet, man skal være opmærksom på ? Jeg er ikke nogen haj til regnskab og bogføring osv., så vil gerne undgå at lave nogle fejl.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...der burde ikke være andet!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)