Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investore - Amino, dette rette sted eller???

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke lagt op til at få en investore i denne tråd, det har slet ikke været meningen, det har været meningen at få nogle stærke og kompetente råd og debat til, hvordan man skal gribe det an. Og synes der er kommet 2 rigtigt gode, og det var lige det jeg var på udkig efter. Så jeg har aldrig skulle gøre dig nysgerrig, jeg skulle ha kompetent debat, og det fik jeg. Så jo jeg fik lagt op til det, der gjorde jeg nået det jeg ville..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en bemærkning henført til dit indlæg den 19. februar...... Hvis du vil finde investorer så må du skrive noget der sælger! Det gjorde det indlæg ikke.

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja ok, ja, det kan vi begge hurtigt blive enige om, også derfor jeg netop vil have den debat...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har læst dette, samt det andet indlæg der henvises til vedrørende investorer. Du formulerer dig ret dårligt, med mange stavefejl og forkerte ordstillinger. Du har ikke gjort opmærksom på, om du evt. er ordblind eller om der findes andre grunde til den dårlige formulering, hvilket (kan jeg forestille mig) skræmmer mange væk.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel K:

Har læst dette, samt det andet indlæg der henvises til vedrørende investorer. Du formulerer dig ret dårligt, med mange stavefejl og forkerte ordstillinger. Du har ikke gjort opmærksom på, om du evt. er ordblind eller om der findes andre grunde til den dårlige formulering, hvilket (kan jeg forestille mig) skræmmer mange væk.

 

Rigtigt Daniel!
Man kan selvfølgelig ikke altid selv gøre for, at man staver og formulerer sig rigtig skidt, men det går tit igen ved mange af dem der søger investorer herinde og som åbenbart har svært ved at få svar fra interesserede investorer. Jeg forstår det udmærket, for jeg har selv lidt risikovillig kapital at lege med og jeg holder da øje med mange af trådene herinde, hvor der søges investorer. Men jeg må indrømme, at jeg meget hurtigt taber interessen når indlægget er så dårligt formuleret og med så mange stave- og ordstillingsfejl, som det mange gange er tilfældet og ligeledes med så dårlig og mangelfuld information om projektets karakter og forretningsområde, branche og ikke mindst om det team der står bag projektet osv...
Jeg går ud fra, at man godt selv er klar over, at man har et problem med at stave og formulere sig og jeg går ligeledes ud fra, at man så heller ikke ville sende en jobansøgning, uden at få en til at læse sin ansøgning igennem og få rettet de fejl der måtte være. På samme måde kunne det være en idé at man fik en til at kigge sin tekst igennem, inden man starter sådanne tråde eller henvendelser generelt til mulige investorer, for det er jo reelt en salgstekst man her formulerer. En tekst der skal få en investor til at fatte interesse for dit projekt. Stil dig selv det spørgsmål, når du læser dit indlæg igennem: Ville jeg være interesseret i at investere i dette projekt eller denne person, hvis det var dig der var investor??? 
Noget der også kan virke lidt uheldigt er, at der tit skrives noget i retning af "Det er kun små-penge", eller "det er kun et mindre beløb på ca. kr. 200.000". Ja Kr. 200.000 kan i nogle sammenhænge være småpenge (f.eks. hos Mærsk og TDC etc.), men hvis du kun anser det som småpenge, hvorfor finder du dem så ikke selv, kunne man være så fræk at spørge? Der er jo en grund til at du ikke kan låne penge i banken. Skal man så som investor læse ud af det, at du sidder klar med hele den gode forretning og at du så bare lige mangler lidt håndører for at projektet kan sættes i vandet? Hvis du vil have en investor til at stille 100% kapital til rådighed for dit projekt, så bliver det svært og hvis det lykkes, så tager en investor sig selvfølgelig også godt betalt herfor, så glem alt om at tilbyde en ejerandel på få % af dit firma. Vis lidt respekt for investorens penge og husk på at der er en grund til at du søger en investor i stedet for at låne pengene i banken :o)
Altså generelt meget mere information om projektets karakter, branche, hvad får investoren ud af det, lidt om teamet bag projektet osv.

Håber at det kan bruges til noget :o)

Dbh
Jørgen

 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det lidt ambivalent med forholdet Investor / Idemand.

Dette synspunkt står for min egen regning:

Det er min opfattelse at mange investorer, er "boglige" og tilegner sig viden igennem meget litteratur, læsning og skrivning, hvilket naturligvis gør at de er bedre til at formulerer sig.

Ide-M/K, opfindere, udviklere mm. bruger deres hænder, opfindsomhed og ideer til at udvikle med, det nærmeste de kommer litteratur, er hvis de læser en brugervejledning. (dette var ikke ondt ment)

Det er to forskellige verdener der skal mødes og jeg tror at der skal være større forståelse for hinanden!

Jeg er selv en klovn ved tastaturet og laver til formulerings og stave-fejl. Jeg gør det at jeg skriver mine indlæg, markerer hele teksten, kopierer og sætter det ind i et tekstbehandlings program, retter fejlene og sætter det tilbage igen!

Jeg tror at mange gode ideer går tabt i at iværksættere, opfindere og idemænd mm. sidder med kortene tæt ind til kroppen og er bange for at andre vil "stjæle" deres ide. Det er også mit indtryk at de fleste ide-folk er nogle fjolser til økonomi (undertegnede inkl.) og moske mangler en håndsrækning her.

Jeg går selv og "lejer" med en ide til en "grøn" virksomhed, der skal konverterer forsil brændsel biler om til el-drift, men da jeg har brugt al min likviditet på mine to andre virksomheder, har kæresten sat en kæp i hjulet Smile 

Martin, du der kan det med internet og hjemmesider, var det en ide at banke en side op, hvor investorer og iværksættere, opfindere mm. Kunne møde hinanden?

 

 

 

LG

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Jevo

Selvom det kunne være belejligt at investorerne kom til dig, så sker det sjældent den vej rundt – I hvert fald hvis du taler venture penge. Du kan måske være heldig at der er en business angle der surfer rundt og leder efter noget spændende, men venturefolkene skal du som regel selv henvende dig til. Og de forventer at se et professionelt stykke arbejde hvor du, som Anders helt rigtigt skriver det, skal være helt klar i spyttet om hvad du vil, hvordan du vil osv. osv.

Så nej, der kommer ikke så mange investorer til dem der skriver et indlæg på Amino.

Som et udgangspunkt bør du og andre prøve at tage fat i Connect Denmark. De kan hjælpe med at klæde dig på til at søge investorer (både business angles og venture), og så er de gratis (betalt af vækstfonden).

CONNECT Denmark er en uafhængig, privat non-profit organisation. En forening, som via sit netværk af  Danmarks  bedste virksomheder, dygtigste erhvervsfolk og fremtrædende forsknings- og innovationsmiljøer yder gratis rådgivning og sparring til iværksættere og mindre virksomheder med stort vækstpotentiale

Afhængig af hvor du er i dit projekt og hvilken type projekt der er tale om er der forskellige muligheder.

Som regel vil første runde (preseed) hvor du søger proof of concept og/eller proof of business være interessant for business engle eller for et af de seks statsstøttede innovationsmiljøer (CAT science, Seed Capital, Novi, Syddansk Innovation, HIH Development (innovation midtvest)  og Østjysk Innovation).

 

Business engle går ind i forskellige typer projekter, men Innvoationsmiljøerne går som regel kun ind i projekter der er skalerbare og med stort potentiale. Med skalerbare menes at det skal være muligt, som med f.eks. software at udbrede produktet eller servicen hurtigt til en meget stor kundegruppe når udviklingsarbejdet er lavet. På den måde er f.eks. en autoservice virksomhed ikke skalerbar.

 

Efter Innvoationsmiljøerne er der en række private og semioffentlige muligheder. F.eks. Vækstfonden, DTU Innovation, BankInvest, Angel Strategies mv.  Mange af venturevirksomhederne er fokuserede på bestemte brancher. Vækstfonden har dog forskellige muligheder som kan anvendes i forskellige stadier af virksomhedens udvikling. Check evt. også http://www.dvca.dk

 

Ellers er der jo altid banklån, leasingselskaber mv. i det omfang det kan lade sig gøre.

 

Endelig kan du også se på de mange muligheder der er for at få offentlig medfinansiering. Der er faktisk rigtig mange muligheder hvis man ved hvor man skal lede, kan finde offentlige samarbejdspartnere og ellers lever op til de krav de stiller. Prøve at søge efter ”Innovationstilbud til virksomheder – en guide til rådgivere” der kan findes på forsknings- og innovationsstyrelsens hjemmeside www.fi.dk. Der står en masse nyttigt om det emne. 

Men lige for at slutte hvor jeg stratede, så er det DIG, der søger penge, der skal ud og lede efter dem. Lommeuld kommer af sig selv, alt andet skal man kæmpe for. 

Mvh. Tue Roth

 

PS. her er en liste over investeringsselsakber, der findes flere end dem, og nogle af dem er sandsynligvis allerede lukket igen. Men det giver da et sted at starte. 

P/F NOTIO Framtaksfelag
P/F Set
Industrialiseringsfonden for Udviklingslandene IFU
Investeringsfonden For Østlandene (IØ-Fonden)
Investeringsfonden For Vækstmarkeder (IFV)
Nordic Biotech K/S
3I Nordic Denmark, Filial af 3I Nordic Plc, U.K.
DKA II A/S
Industri Udvikling A/S
Industri Udvikling I A/S
Industri Udvikling II K/S
DKA I P/S
Lån & Spar Fond
Axcel Industriinvestor A/S
Axcel II Management A/S
Axcel II A/S
Axcel Management A/S
Porteføljeselskab A/S
CVC Capital Partners Danmark A/S
Nordic Venture Partners Seed K/S
Nordic Venture Partners K/S
Nordic Venture Partners Management ApS
Nordic Venture Partners II K/S
Scandinavian Trading Center ApS
Novi Management A/S
Fritz Schur A/S
Capidea Kapital K/S
Dania Capital Advisors A/S
Dania Capital Advisors A/S
EMS Venture ApS
A/S Dansk Erhvervsinvestering
Dansk Innovationsinvestering P/S
LD Equity 2 K/S
Danske Private Equity Partners II (EUR) Parallel K/S
Danske Private Equity A/S
DPE Partners I ApS
Cross Atlantic Partners V K/S
NKB Private Equity IV DK K/S
NKB Private Equity IV Euro K/S
Agroinvest A/S
Olicom A/S
Holdingselskabet Wow A/S
Cocopelli A/S
Axcel Industriinvestor Invest A/S
EQT Partners A/S
Mezzanin Kapital A/S
Aktieselskabet BI Biomedicinsk Venture II
IVS 2 ApS
IVS 6 ApS
IVS A/S
BI Technology A/S
IVS 4 ApS
IVS 5 ApS
A/S BI IT Venture 1
Preventure A/S
P/S BI IT Venture
A/S BI Biomedicinsk Venture III Komplementar
Symbion Capital I A/S
P/S BI Biomedicinsk Venture III
A/S BI New Energy Solutions Komplementar
P/S BI New Energy Solutions
K/S Bi Biomedical Venture Annex I
K/S Bi Biomedical Venture Annex II
K/S Bi Biomedical Venture Annex III
K/S BI Biomedical Venture IV
Polaris Management A/S
BI NES II GP A/S
Northcap Partners ApS
Medicon Valley Capital Denmark K/S
Medicon Valley Capital II K/S
Young Ventures I/S
Universeinvestment v/Søren Poppelgaard Nielsen
Asgaard Group A/S
Teknologisk Innovation A/S
Øresund-Healthcare Management A/S
DTU-Innovation A/S
Norventum Capital A/S
DTU-Invest K/S
HKNC Management A/S
Synerco ApS
Gaia Technologies ApS
Novo Ventures 1 A/S
Dansk Udviklingsfinansiering A/S
Miljøinvesteringsselskabet Danmark A/S
VækstFonden
Dansk Erhvervsudvikling A/S
Blue Ocean Venture Company A/S
Spring Group A/S
Via Venture Partners A/S
Comlex A/S
AMS Venture ApS
Biovision A/S
Kommanditselskabet af 21. Juli 2005
Via Venture Partners Fond I K/S
Innoventure A/S
Greenland Venture A/S
Cat Forsknings- og Teknologipark A/S
Cat-Symbion Innovation A/S
Cat Seed A/S
Fonden For Banktrelleborg
Syddansk Innovation A/S
Generationsskifte & Vækst A/S
Industri Invest Syd A/S
N Venture Group v/Jes Victor Noldus Christiansen
Syddansk Kapital K/S
Danfoss Innovation A/S
Vecata A/S
VB Plus A/S
Innovation Midtvest A/S
Midtjysk Udviklingsselskab A/S
Gege-Sana Invest ApS
Østjysk Innovation A/S
Innfond P/S
Incuba A/S
Incuba Venture I K/S
Innfond P/S
C. & K. Vietnam ApS
B.U.H.L., Randers A/S
Erhvervsinvest Nord A/S
Limfjordens Maritime Fond
NOVI A/S
Novi Innovation A/S
Novi Seed A/S
Novi Management A/S
Blue Water Software v/Saeed Choubtarash Rezaiyeh
Fjerritslev Elforsynings-Fonden
Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue.

 

De ord er sq guld!!

 

LG 

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, RENT guld - Stor tak til Tue!   :o)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)