Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programør/designer søges til partnerskab - 50%

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkelfeldt.

Jeg synes det lyder spændende og vil meget gerne høre mere. Skriv en mail på info@netlabs.dk

Jeg synes det er fint nok at alle jer "der har været møllen igennem før" skriver jeres meninger mm.

Men nu efterspørger han jo en partner med programmeringsevner og ikke råd til hvorfor folk ikke skulle ville være partner med ham. Jeg synes desværre folk har det med at være lidt for hurtige til at mundhugge hinanden herinde.

Og jeg forstår godt at alle ikke bare løfter sløret for deres ideer mm. i åben fora.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey / Tasks:

Jeg vil snarere sige at hvis han virkelig, virkelig brænder for sin idé, skal han investere de penge det koster.

Vi er sådan set ikke uenige, men jeg vil dog tilføje, at de penge, han evt. kaster ud efter projektet, kan blive meget dyre lærepenge, hvis ikke han har forståelse for og erfaring med alt "det andet:" Brugervenlighed, gode tekster, godt design, effektiv markedsføring, forståelse af brugerne osv. Det er derfor, jeg foreslår, at han (for at holde omkostningerne nede) selv går i gang med at lære at programmere og designe. Han kan lære ufatteligt meget af at få nogle sites op at køre.

Uffe Fey / Tasks:

Når dét så er sagt, så kan man heller ikke udelukke at Mikkel virkelig har fundet et guldæg, men i så fald bør han som minimum kunne sende en detaljeret kravspecifikation, budget, markedsføringsplan, plan for anslået omsætning/overskud osv. - selvfølgelig under en NDA. Og hvis det er tilfældet, er jeg sikker på at mange af os gamle rotter også kunne finde på at overveje det.. men som sagt.. det kræver altså en verdensklasseidé som ikke er set mage til.

Problemet her er jo, at man altid vil synes, at ens ide er en verdensklasseide, og så er det, man begår den fejltagelse, at man tror, ideen alene vil gøre en til mangemillionær, uden at man behøver løfte en finger.

Jeg kan umiddelbart kun komme på én eneste af den slags ideer i hele internettets tid; hotornot.com. Der har været andre tilfælde af overnight-succeer, men de er som regel skabt af erfarne folk; folk, der har flere (ofte knapt så succesrige) projekter bag sig.

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 

Send en mail med lidt mere information til design@drawpoint.dk

 

Mvh.

 

Lasse Svenning Jensen

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt at se hvordan en forespørgsel kan udvikle sig.

Her mødes gå-på-mod vs. erfaring.

Fedt med nye ideer - og godt med erfaring. Måske er her den nye ide til google, facebook, twitter, eller....

Men...ingenting kører af sig selv. Uanset hvor god ideen er. Først tager det min. 1 år at forme og udvikle den, så 1-2 år at finde ud af om den virker - og er kommercielt bæredygtigt. Når man så er kommet igennem de faser så har man en god ide. Måske.

Men bare kør på - så lykkes det (nok).

Mvh.
Flemming

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de fine og fantastiske indlæg.

Det er jo helt utroligt at der er så mange, der er villige til at dele deres erfaringer på eget initiativ. Dejligt, dejligt!!

og tak til jer der rettede henvendelse på baggrund af indlægets budskab. - Jeg har sendt en PM til jer alle.

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Bentzen:

mikkelfeldt:

Jeg søger en programør/designer, der kan være med til at gøre min forretningside til virkelighed.

Du står for programering og design af hjemmesiden (simpel database og moderne design). Når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv.

Partnerskabet er 50/50

Jeg har været programmør i cirka 10 år, og jeg må sige, at hvis jeg havde en krone for hver gang, jeg har fået et tilbud som ovenstående, ville jeg være en rig mand :)

Nu kender jeg hverken dig eller din ide, men dit tilbud ligner i næsten uhyggelig grad de andre tilbud, jeg har fået. Her er, hvorfor jeg altid siger nej tak til den slags:

1. Du har en klar ide om, hvad programmøren skal lave, men din egen rolle er mere diffus. Du nævner markedsføring, men ikke, hvad for en erfaring du har inden for den slags.

Med mindre du kan påvise uddannelse og erfaring inden for det felt, vil mit gæt være, at du nok ikke et stort bedre til det end jeg - og hvis jeg skulle indgå et partnerskab, skulle det være med nogen, som kan noget, jeg ikke kan.

"Men jeg har jo den gyldne ide," siger du måske så. Problemet her er, at ideer i sig selv ingen vegne fører. Det, der tæller, er erfaring, brugervenlighed, markedsføring og meget andet. Thorborg har et fint indlæg om det på http://thorborg.tv/ideer-soelv-udfoerelse-guld.html

2. Jeg gætter på, at du ikke har megen erfaring med internetløsninger, når du skriver "når først denne er lavet, skulle det gerne kører mere eller mindre af sig selv." Lanceringen af sitet er bare starten. Dernæst kommer mange måneder eller år med henvendelser fra brugerne, forbedringer, fejlrettelser, tekniske problemer osv.

 

Jeg gætter på, at du godt ville kunne få en programmør til at bide på - men i så fald bliver det en meget uerfaren programmør, og så er du lige vidt. De mere erfarne programmører er vant til at få den slags tilbud, og de græmmer sig ofte, når de får et "tilbud", der går ud på, at de skal lave et kæmpe site for ingen penge, mens idemanden (som ingen erfaring har) skal stå for markedsføring.

Så hvis du brænder for din ide, så har jeg et godt forslag: Lær at lave sites selv - både programmering og design. Du behøver ikke blive ekspert, men alene det at kunne lave nogle sites giver dig god erfaring, både med de helt tekniske ting som serveropsætning, hosting, programmering osv., men også med ting som brugervenlighed, SEO osv.

Held og lykke!

Jeg kan ikke være mere enig! :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne høre om din fantastiske ide.

Rasmus(snabela)hoeks.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du også lige smider en besked i min indbakke ville det være fint.

info@dicm.dk / eller msn / kim@dicm.dk

 

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel Feldt

 

Det samarbejde er jeg interesseret i, jeg har udover mig selv der er marketings mand 8 PHP programmører der har forskellig baggrund inden programmering.

Så design og programmering kan jeg godt stå for, samt rådgivning af kunder omkring produkt udvikling, hvis dette behov opstår.

Du må meget gerne ringe til mig, mit nummer er +45 3695 0399 eller kontakte mig på min skype it-michael79

 

Hilsen Michael

 

email michael@outsource-it-to-thailand.dk

Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)