Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop/CMS med SØGEVENLIGE URL

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ghita

Jeg har websiden www.billigtisverige.dk og den kører på Wordpress som Anders Saugstrup (aktiv her på Amino) har opsat som en CMS. Dog er dette ikke en webshop og du kan ikke bruge den til det. Jeg kan selv bestemme mine URL´s så de bliver mest mulige søgevenlige, prøv og kik ind.

Min kone har netop valgt nyt system til sin webshop www.mammashop.se og det bliver Magento, og den er oppe og køre den 1. juli. I dag kører den på en Scannet løsning.

Vi valgte en Magento webshop fordi det er et Open source system og at du bl.a. kan lave søgevenlige URL´s og en MASSE andet med dette system.

Vi har også www.hugin-mugin.se og den er også på vej over i Magento og er klar om et par uger. Det er samme valgkritier som ligger til grund for at vi har valgt Magento her.

Hvis jeg skal komme med et par andre argumenter for Magento (set fra brugernes side), så er det:

1. Du har mulighed for at zoome i produktbilledet, så du kan se det produkt du vil købe i en stor størrelse.

2. Herudover er der en sammeligningsliste, som du nemt kan sammenligne forskellige produkter.

3. Ønskeseddel

Vær opmærksom på at du selvfølgelig skal have søgevenlige URL´s i din webshop, men når kunden har fundet din side, så står han reelt bare ved din butiksdør. Herfra og til han går ud af din butik med varer og har betalt, kan der være meget langt, hvis kunden ikke kan finde rundt i resten af systemet.

Så lav dig en kravliste over alt hvad du overhovedet kan tænke dig og når den er på plads, kan du begynde at undersøge hvad de forskellige systemer kan. Det gjorde vi og vi fandt frem til at Magento kunne opfylde flest af de krav vi havde og at de krav som ikke kunne opfyldes kan vi betale os fra, hos en udvikler, når vi er klar til at implementere dem.

God fornøjelse med dit projekt.

De bedste hilsner

Kim Rasmussen

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Zakir Naz:

Hej,

I Redpitt Webshop'en er der søgevenlige URL'er. Sytemet anbefaler ud fra sites struktur en søge-venlig URL - men du har fuld frihed til at navngive og strukturere URL'erne som du har lyst.

...... men der er ikke helt styr på dansk tegnsæt ;-)

Det er selvfølgelig bare en smutter - men prøv at se www.redpitt.com i en anden browser end IE

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa,

Du kan prøve at se på SmartWeb Shop - der får du "pæne" URL'er.

http://smart-web.dk/

vh Tobias

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Githa, pas på med at stirre dig blind på¨søgevenlige URL'er. Der er andre ting der er langt vigtigere på dit system end det. Langt det største problem med de fleste systemer, i forhold til søgemaskiner, er duplicate content - og for mange systemers vedkommende bliver det faktisk VÆRRE når de har søgevenlige URL'er, fordi de ikke samtidig håndterer de gamle "uamskrevne" URL'er.

Hvis jeg skulle vælge mellem et system der have søgevenlige URL, men også en masse duplicate problemer - og så et system uden søgevenlige URL'er men uden duplicate problemer så ved jeg godt hvad jeg ville vælge!

Heldigvis er der så også nogle systemer, som har styr på begge dele - som f.eks. Reppitt :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil trutte i Magento hornet. Bemærk at man også kan slå "duplicate content" fra, således at produktet kun har een unik url. Det kan Google godt li' Big Smile

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal skifte shop leverandør og er i gang med at teste en Redpitt løsning.

Indtil videre ser det rigtigt godt ud, SEO kan virkelig optimeres af mig selv i denne løsning.

Design er ret enkelt og lækkert og kan tilrettes. Stylesheets er nemt tilgængelige og kan nemt rettes til.

Der er nogle ting der måske skal rettes til og ting jeg endnu ikke har fundet ud af, men absolut positivt.

En ting mere der er ret væsentligt er at supporten fungerer hurtigt og effektivt. Det må de næste par uger vise om den gør.

Mvh

Axel

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Jeg vil trutte i Magento hornet. Bemærk at man også kan slå "duplicate content" fra, således at produktet kun har een unik url. Det kan Google godt li' Big Smile

Jeg trutter lige med her med et par triller om at Joost har lavet et canonical url modul til Magento, som, så vidt jeg lige kan gennemskue, i sammenhæng med Rasmus' input eliminerer problemerne med duplicate content i Magento.

 

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi tilbyder et e-shop system som performer virkeligt godt på bl.a. GOOGLE

Se f.eks. placeringer for diverse bogforlag for denne her bog. Systemet vi tilbyder ligger bag Hovedland:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_enDK222DK223&q=%22N%c3%a5r+det+regner+p%c3%a5+pr%c3%a6sten%22

Se f.eks. denne her bog, forlaget KLIM anvender systemet vi som tilbyder :
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_enDK222DK223&q=%22Den+danske+kreative+klasse%22

Se f.eks. denne her beklædnings e-shop købafarbejdsbeklædning som anvender systemet som vi tilbyder :
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_enDK222DK223&q=%22kokke+jakke%22

Jeg skal gøre opmærksom at der ikke er udført søgemasineoptimering på løsningerne, placeringerne skyldes dels søgningen, samt at systemet som anvendes automatisk skaber en god placering på søgemaskinerne
Jeg skal gøre opmærmsom på at kunderne mange gange selv kommer med designet, men at vi samarbejde med nogle rigtigt skarpe hoveder, hvad angår både webtekster, produkt reklame fotografer, og designers.

Du er velkommen til at ringe imellem 14.00 og 16.00 alle hverdage på 70279111
http://jan-mikael-granner.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

>  systemet som anvendes automatisk skaber en god placering på søgemaskinerne. 

Nu kender jeg jo ikke jeres system, men som ekspert i SEO kan jeg med 100% sikkerhed sige, at en sådan løsning enten A) Ikke virker som påstået eller B) Er forbundet med en unødig høj risiko for udelukkelse.

At påstå at man har lavet et system der automatisk skaber en god placering i søgemaskinerne, svarer til at påstå at man har lavet et PR system, der garanterer at man kommer på forsiden af Berlingske. Ja, sådanne systemer kan i begge tilfælde sagtens laves - men de holder bare ikke længe, og konsekvenserne af brugen af dem kan være ugennemsigtige for de fleste :)

Vil du på forsiden af aviserne? Det er let nok - skyd statsministeren ...

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Githa, pas på med at stirre dig blind på¨søgevenlige URL'er. Der er andre ting der er langt vigtigere på dit system end det. Langt det største problem med de fleste systemer, i forhold til søgemaskiner, er duplicate content

Amen to that!!!

Jeg er ved at rydde op efter et osCommerce system som servede 10-18 forskellige URL'er pr. produkt

Nu, hvor jeg er er ca 75% procent færdig, er .htaccess filen oppe på 280 kb.
Tror aldrig jeg har brugt så meget tid på noget så kedeligt!

Mikkel deMib Svendsen:

[...]- og for mange systemers vedkommende bliver det faktisk VÆRRE når de har søgevenlige URL'er, fordi de ikke samtidig håndterer de gamle "uamskrevne" URL'er.

Her håber jeg så at canonical URLs og en korrekt opsat 404 side vil løse dette problem. (?)

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)