Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan De stille en bankgaranti på 20 millioner ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej 

Jeg kan godt forstå du forventer en lidt anden respons fra AMINO, end hvad der for dig virker negativt. Men det er nok fordi du ikke rigtigt har vinklet din indlæg rigtigt. 

Forestil dig en velkomst du ville få hvis du fortalte om alt det blod, sved og tårer du har lidt igennem de sidste 1½ år for at få en mega koncertrække på banen i DK. Det er vi sikkert mange der synes er et uoverskueligt mega strort projekt, så bare det du går ind på det skal give rygklap. 

Men det er ikke derfor du skriver. Du skriver fordi du mangler 20 millioner, og når du skriver det, er det ret useriøst at forvente at du kun vil blive mødt af rygklap og klapsalver. Det kræver umådeligt meget snilde og en hel del ofren af information omkring rentabilliteten af et arrangement, når man så direkte spørger efter så kæmpe en investering, uden at være særlig realistisk omkring risikoen. 

Det kan godt være du har alt klar til en mulig investor mht. forretningsplan og investeringsplanlægningen, afkastet osv. men det gavner altså ikke din sag, at virke stødt og negativ overfor hvad der kun kan beskrives som konstruktive kritiske spørgsmål. 

Jeg håber på du får det hele igennem, og det bliver en succes, men jeg havde altså også selv forventet en mere åben linje fra dig af mht. informationer. 

-Karsten

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Jeg tror at der en lille misforståelse omkring bankgaranti.

Den der udsteder garantien kommer til at betale de skyldige beløb såfremt indtægterne ikke dækker. Der er derfor ikke noget "bare" i at stille en sådan garanti. 

Medmindre der er et set-up der fra start har taget hensyn til garantistillerens forventelige krav, så virker det lidt "omvendt" at have aftalt med Billet-net m.fl. omkring betalingsdelen inden garantien er på plads.

Men det er da frisk gået, og om ikke andet høster i en masse erfaringer på området som kan gavne jer senere.

/Michael

 

Ja det er korrekt at bank garantien skal dække beløbet hvis vi fejler og det håber vi så snadelig da heller ikke bliver aktuelt.....

Denne bank garanti er først noget vi har fået fra usa for et par dage siden og det er fordi at de har fået en masse andre tilbud, fra andre arrangører i udlandet. For at være sikker på at de skal vælge Danmark den dato, så kræver de garanti for det fulde beløb. Jeg havde nok krævet det samme.

De tilsidesætter andre arrangører, hvis vi stiller med en bank garanti.

Billetlugen kan godt udstede en check på restbeløbet på koncertdagen til kunstnernes management...det er hvad vi har fået at vide.

Vi tror dog stadig på succes, selvom tiden er knap. Men forarbejdet er jo også på plads.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:

Vision Security I/S skrev :

Hvis du nu havde læst indlægget ordenligt igennem, så havde spørgsmål været overflødigt                                                                  

Og hvad din sans for realisme angår (igen) så tror jeg ikke du kender meget til vores setup go hvad vi har på plads gør du ?       

  Så hvis du kun kan komme med negative indlæg, så skulle du måske finde et andet sted            

 

TILLYKKE VISION SECURITY :

Så hoppede I i med begge ben...   Sådan et svar sender man da ikke ud...   Det er ganske enkelt for amatøragtig at svare i den retning.  En mulig investor har betydelig mere diplomatisk sans.

Amino er et åbent forum.   Parolen er den som nogen endda opdrager deres børn med   :    hvad du giver - får du igen....                 

 

Jeg svarer i hendhold til indlægget og er måske en lille smule træt af debatører som hovedkulds kun går målrettet efter at kritisserer indlæg istedet for at lave konstruktiv kritik.

Jeg bad om seriøse indlæg og fik useriøse svar...

Det er sku lidt irriterende med personer som ikke ønsker at komme med noget konstruktivt.

Meeen det er taget til mig og beklager selvfølgelig hvis man ikke mener man er seriøst og amatøragtig.

Men er de individuelle personers mening.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Vision Security I/S:

Så hvis du kun kan komme med negative indlæg, så skulle du måske finde et andet sted.

Tak for din udemærkede demonstration af at dit koncept ikke kan holde til kritik. :)

Hvis du siger det....!!?? Mener bare at man nok skal sætte sig ind i tingene inden man angriber....måske

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tror dog stadig på succes, selvom tiden er knap. Men forarbejdet er jo også på plads.

Jeg synes netop ikke forarbejdet er helt på plads, fordi det kan vel ikke komme som den helt store overraskelse at megastjernerne kræver deres betaling, om i får solkgt billetter eller ej.

Lad os bare sige jeg tager helt fejl, og i faktisk sideløbende har gjort rigtigt meget for at finde investorer der var villige til at dele jeres risiko, bare uden helt 100% at vide hvor stort et beløb der ville blive forlangt, ja så burde det jo i hvert fald nok ikke være 20 millioner, men måske kun 12? der var brug for. 

Ydermere, er det vel relevant for en investor at vide hvor meget i selv har lagt, så det ikke bliver en følelse af at i "kun" har investeret blod, sved og tårer men går fri såfremt det ikke bliver en megasucces. 

Det er ikke negativt, eller et jantesvar jeg kommer med. Det er bare generel undren over den "panik agtige" adfærd omkring et ret forventeligt krav... egentligt. 

Når du skriver at de er parat til at droppe andre koncertarrangører hvis bankgarantien kommer på plads. Har du så det på skrift, i juridiske termer, fordi det kunne jo være at beløbet kunne blive højere hvis i først skaffer pengene, og "de" så går videre til de andre arrangører og siger at hvis de stiller 25 millioner i garanti, ja så dropper de jer?

Bare lige et par indspark :)

 

-Karsten

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

cpufan:

Det kunne gavne interessen for en evt. investor hvis du fortalte hvad han kan forvente af benarbejde fra din side, og hvori DIN risiko med arrangementet består.
Om du blot har ideén til en super-koncert, men ingen midler du selv kan binde i projektet, eller om du har sat hus, bil, ægteskab og alt ind på at få det til at give overskud.
Hvad har du brugt de 8 måneder på?
Er det bestået i at maile lidt med forskellige udbydere af tjenester som kun kan tjene penge på dit arrangement, eller har du lavet en forretningsplan, udarbejdet logistik for mad, sanitet, hygiejne, sikkerhed indenfor/udenfor, transport, markedsføringsplaner, polititilladelser.

Ting som du ikke skal uddybe ned i detaljer her på Amino - hvis du gjorde ville det gavne dig - men du bør for din egen skyld uddybe dit projekt så meget som overhovedet muligt, ellers kommer du bare til at lyde som ja rent ud sagt, en skør mand med en koncert-idé.

(Det har jeg også selv været, og det var i meget mindre målestok, jeg stoppede projektet igen da jeg fandt ud af hvor meget Koda/Gramex ønsker at få ud af alt mit arbejde.)

Min del af arbejdet var oprindelig at stå for alt sikkerhed til koncerten, men med tiden har jeg fået et godt venskab med arrangører og er gået med ind i planlægnings delen.

Jeg har ingen risiko ved arrangementet, da jeg ikke er medejer af hans firma. Har så tilgengæld nogle penge tilgode for planlægning op til koncerten og det er min risiko at tabe dem hvis det ikke lykkedes.

Vi har brugt 8 måneder på at finde spillestedet, få samtaler med politi, lokale myndigheder, brandvæsen, erhvevrsråd og mange mange flere instanser for at bygge grundstene, til dette projekt. Og det må jeg siger er gået meget godt og så har vi selvfølgelig opfølgende møder med partnerne løbende.

Det største problem har været krav og pris fra USA og det må jeg indrømme har taget alt for lang tid, men nu er det altså på plads. Vi skal så bare sørge for at få investorer til at hjælpe medbankgarantien, så vi kan vise dem i USA at vi er seriøse med at få dette projekt op og stå.

Grunden til at vi ikke har søgt efter de store investorer endnu er at vi først ville have krav og pris helt på plads med artisterne fra USA. Det er jo en væsentlig del af budgettet hvor vi manglede information til.

Ellers har vi styr på alt andet.

Hotellet i KBH er fundet og sikkerhedscheck er udført og aftale på plads.

Flyselskab som skal hente og afleverer artisterne er fundet og afatle på plads.

Limosine service firma er fundet og afatle på plads.

Produktionsteamet er fundet og aftale på plads. (står for scene opsætning og alt hvad dertil hører + sikkerhedshegn)

Catering firma er fundet og aftale på plads

Kontakt til det lokale erhvervsliv er etabeleret, så de kan få sig en bod eller to hvad de kan sælge produkter fra.

Drikkevarer er der fundet en aftale på.

Lokale brandvæsen godkender den endelige plantegning.

Forskellige medier har allerede forspurgt arrangøren om interview bådse indland og udland.

Billetlugen skal stå for billetsalget

Reklame firma er fundet til banner og alt tryk.

Aftale omkring transport, bus, tog og færge er også på plads.

Så vi har en hel del på plads allerede. Numangler vi bare nogle store investorer som kan hjælpe os med Artist krav delen.

Vi står selvfølgelig tilrådighed for enhver interesseret investor eller sponsor, som ønsker at deltage i projektet og kommer gerne ud til et præsentationsmøde.

Hvis der er andre ting i ønsker at vide, så svarer jeg gerne. men prøv nu at være lidt mere seriøse og behjælplige istedet for at drage forhanstede konklusioner om projektet.

Jeg skal nok prøve at holde min stil mere imødekommende fremover og komme med pæne svar.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det sidste indlæg du skriver her er noget man kan bruge til noget!!!

Så tænker man som invester; "De her gutter har sgu' tænkt over det. De har gjort et benhårdt stykke arbejde for at få det her projekt på benene. Nu skal jeg så bare investere og skumme fløden!"

 

Hvis du var startet på denne måde, så havde du helt sikkert ikke fået så meget "negativ" kritik.

 

Jeg er studerende og har desværre ikke lige 20mill jeg kan hive op af baglommen. Men Du ønskes held og lykke herfra!

 

- Og god weekend til alle jer Aminoer!

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Vi vidste godt at det ville koste en del at få dem til Danmark, men vi havde ikke noget på skrift til investorer før nu, som skulle bakke disse tal op.

Det har været hamrende irriterende at vente på disse svar fra USA, men nu er de her og vi kan endelig finde investorer. Vi har nogle i ærmet, som er interesseret i at investerer i projektet så snart der var noget på skrift fra USA, men ingen i den kaliber af 20 millioner garantien. Så det er det vi søger nu.

Har nogle små investorer som støtter os på andre måder, men vi mangler en stor spiller til artist delen.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

Se det sidste indlæg du skriver her er noget man kan bruge til noget!!!

Så tænker man som invester; "De her gutter har sgu' tænkt over det. De har gjort et benhårdt stykke arbejde for at få det her projekt på benene. Nu skal jeg så bare investere og skumme fløden!"

 

Hvis du var startet på denne måde, så havde du helt sikkert ikke fået så meget "negativ" kritik.

 

Jeg er studerende og har desværre ikke lige 20mill jeg kan hive op af baglommen. Men Du ønskes held og lykke herfra!

 

- Og god weekend til alle jer Aminoer!

Hej Rasmus.

Jamen tak for ordene og jo banen blev vist kridtet lidt hårdt op isterten her, men det har jeg allerede glemt og fokuserer nu på at få en hjælpende hånd fra andre bruger til projektet.

Jeg bærer ikke nag og har beklaget hvis jeg virkede utroværdig og negativ, det var ikke emningen.

En skam du ikke kan hjælpe, men vi forstår godt din situation...studerende får jo ikke jordens største økonomiske støtte.

Fra Thisted
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Apps4all ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan bidrage til indlægget med praktisk erfaring i det jeg sidder i bestyrelsen for en forening der har gjort noget lign. blot i mindre målestok.

Vi afholdte en sommerkoncert, som havde nogle af de på daværende tidspunkt mest populære danske artister (Bamse, MLTR osv.)

På trods af at vi havde gjort forarbejdet ordentligt, med undersøgelse af interessen for sådan en koncert, estimerede salgstal osv. osv. så faldt det alligevel ud med et stort underskud - hvilket vi naturligvis ikke havde forudset.

Bagefter lavede vi self. en evaluering af hvad der var gået galt og fandt frem til at dels som det tidligere er nævnt er sommerferien et skidt tidspunkt, da mange planlægger deres ferie mindst 6 mdr. forud. Derudover er der natuligvis en lange række alternativer som man skal konkurrere med. Alternativer som måske er etablerede festivaler, koncerter osv.

Når det så er sagt kender jeg også bagmændende ved sidste år Tiesto koncert i Parken. De skulle igennem samme omgang som er i nu. De valgte begge at stille med personlige garantier i hus, bil osv. for samlet 5 millioner kr. De havde gjort arbejdet rigtig godt, fundet et godt tidspunkt til koncerten og det blev en pæn succes.

Så kort sagt self. kan sådan et projekt lade sig gøre, det kræver bare at man virkelig har vendt alle faktorer som det også tidligere er nævnt; forretningsplaner, realistiske budgetter osv.

De kommentarer der har været til tråden har alle været saglige og meget relevante for sådan et projekt. Hvis ikke man kan forsvare sit projekt, så skulle man måske tænke sig om en ekstra gang. For ét er sikkert; hvis i finder en investor der har interesse i projektet ville i skulle redegøre for alt hvad der er blevet spurgt om her.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)