Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indscanning af billeder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en 2-300 papirsbilleder fra 90'erne jeg gerne vil have scannet ind i høj opløsning. Er der nogle der har tips til hvordan eller ved hvem der kan?

Jeg kan evt. selv, men så skal jeg bruge tid på at scanne 2 ind adgangen og min tid er for kostbar til det :)

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

Hvis du vil finde frem til deciderede udbydere af denne type service, så skal du søge efter begreber som "datafangst" og "dataindsamling". Der findes blandt andet JWN Data (som Staten anvender ifm. elektronisk faktura), IKON og Delta ECM, der tilbyder denne type service - men det er garanteret alt for dyrt ved så lille en mængde data, der skal indfanges, for nu at bruge deres terminologi.

Måske har du bedre held med at finde en studerende, fx her på Amino, som kunne tænke sig at tjene et par gode håndører en søndag eftermiddag på at udføre arbejdet... Alternativt er der måske andre herinde, der kender til en løsning, jeg ikke selv er bekendt med?

Dbh. Kasper

Alt det bedste,

Kasper.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Jeg har en 2-300 papirsbilleder fra 90'erne jeg gerne vil have scannet ind i høj opløsning. Er der nogle der har tips til hvordan eller ved hvem der kan?

Jeg kan evt. selv, men så skal jeg bruge tid på at scanne 2 ind adgangen og min tid er for kostbar til det :)

Hej Niels

Den opgave vil jeg gerne hjælpe dig med. Skal de "bare" scannes ind, eller skal de også optimeres? Der skal formentlig rettes lidt op på ridser m.m. på 20 år gamle billeder.

Jeg kan tilbyde at afhente dem på Østergade 60, samt aflevere originalerne igen sammen med en CD med de indscannede billeder.

Kunne det være interessant?

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvad er dimensionerne på dem? Jeg vil gerne hjælpe dig for en fornuftig pris.

VH Jørgen Olsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Tidemann:

Måske har du bedre held med at finde en studerende, fx her på Amino, som kunne tænke sig at tjene et par gode håndører en søndag eftermiddag på at udføre arbejdet... Alternativt er der måske andre herinde, der kender til en løsning, jeg ikke selv er bekendt med?

Derfor jeg har kastet bolden op :)

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hvad er dimensionerne på dem? Jeg vil gerne hjælpe dig for en fornuftig pris.

Jeg har ikke lige størrelsen her, men det er samme størrelse som dem du kan sætte i et alm. fotoalbum.

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forresten fået udviklet et lille program der kan klippe billeder ud hvis du placerer dem på en farvet baggrund hvis det var noget.

Hvis du f.eks. scanner flere billeder på samme flatbed-scanner på een gang kan den derefter klippe dem ud og lave en fil for hvert billede.

 

Sig til hvis det har interesse så sender jeg dig koden - det kræver imagemagick og bash.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ComputerLab:

Den opgave vil jeg gerne hjælpe dig med. Skal de "bare" scannes ind, eller skal de også optimeres? Der skal formentlig rettes lidt op på ridser m.m. på 20 år gamle billeder.


Jeg kan tilbyde at afhente dem på Østergade 60, samt aflevere originalerne igen sammen med en CD med de indscannede billeder.

Kunne det være interessant?

Hej Brian

En vigtig faktor for mig er prisen :)

Men der er ingen ridser på dem fordi de ligger i et fotoalbum. Hvis du alligevel er i kbh, så kan jeg komme forbi med dem hvis vi bliver enige.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Jeg har forresten fået udviklet et lille program der kan klippe billeder ud hvis du placerer dem på en farvet baggrund hvis det var noget.

Hvis du f.eks. scanner flere billeder på samme flatbed-scanner på een gang kan den derefter klippe dem ud og lave en fil for hvert billede.

 

Sig til hvis det har interesse så sender jeg dig koden - det kræver imagemagick og bash.

Det program jeg har til min scanner kan indscanne flere billeder ad gangen (2 stk). Men er altid interesseret i kode. Hvad er det kodet i?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Jørgen Olsen:

Jeg har forresten fået udviklet et lille program der kan klippe billeder ud hvis du placerer dem på en farvet baggrund hvis det var noget.

Hvis du f.eks. scanner flere billeder på samme flatbed-scanner på een gang kan den derefter klippe dem ud og lave en fil for hvert billede.

 

Sig til hvis det har interesse så sender jeg dig koden - det kræver imagemagick og bash.

Det program jeg har til min scanner kan indscanne flere billeder ad gangen (2 stk). Men er altid interesseret i kode. Hvad er det kodet i?

Bash med hjælp fra imagemagick.

Send en pm hvis det lyder som noget du kan bruge så sender jeg dig koden.

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)