Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til virksomhedsgennemgang

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Vi er en forholdsvis nystartet restaurant i København som har fået en flyvende start heldigvis. Alligevel sidder vi hver måned og må vende og dreje hver en fem øre og prioritere hvem af vores kreditorer der skal betales. Det er ikke særlig fedt, især ikke når vores sted er super populært og meget velbesøgt. Så et eller andet sted må det jo gå galt - sælger vi vores varer for billigt eller har vi for høje lønninger? Vi har gennemgået budgetter og resultatopgørelse fra revisoren og det ser ud til at vi har brug for ekstern hjælp. Vi kunne derfor godt tænke os at få en virksomhedskonsulent ud og få et overblik over vores økonomi og vores drift. En der kan fortælle os, rådgive os, guide os til hvordan vi skal få vendt skuden.Jeg ved ikke hvad man kalder sådan en, men lidt ligesom hende fra fjerneren der gennemgår folks private økonomi og hjælper dem til at få et overblik over hvor det skrider.

Kan nogle af jer anbefale sådan en? Helst en der kan dokumentere resultater fra andre virksomheder han eller hun har hjulpet, og også helst en der ikke koster en bondegård

 

På forhånd tak for jeres altid brugbare hjælp!

 

Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Først tillykke med restauranten.

 

Jeg er selv selvstændig. Jeg har sammen med en kammerat en mindre Café. JEg kan nikke genkendende til dine problemer. Vi startede op 18. april 2005, tiden har lært os mange ting, bl.a. hvordan man optimerer sin forretning.

 

Ud over at være café ejer, arbejder jeg til dagligt som revisor. Mit råd er derfor, at udnytte jeres revisors viden (selv om den kan være dyr) - han må kunne hjælpe jer med, at kigge på om I er for billige, om lønningerne er for høje etc. Der findes branchetal for store ens lønninger og avance skal/bør være - studér dem.

 

Kig jeres menukort igennem. Kan dette optimeres, kan I eventuelt handle ind på en anden måde, kan I opbygge et menukort så der ikke skal ligge for mange forskellige ting på lager.

 

At optimere jeres indtjening, så der er også kan blive råd til afdrag, renter, regninger og egen løn, kan være en laaaang og svær proces.

 

Håber det kan bruges. Held og lykke

 

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Ja - vi kender godt problemstillingen. Vi har optimeret driften af vores egen butik, så vi er ovenpå. Men det har kostet mange overvejelser og meget arbejde.

 

Det eneste man ikke har brug for, når man skubber fakturaer rundt, er en faktura mere at skubbe rundt med. Derfor vil jeg tilbyde, helt gratis, at kigge jer over skulderen, for at se om jeg kan se noget, I ikke kan. Forudsat naturligvis, at I stadig har problemet - jeg er godt klar over, at det er en lidt gammel tråd.

 

I er velkomne til at skrive til mig her: info@amager-blomster.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Det burde jeres revisor kunne hjælpe jer med.

 

/Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)