Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbanksvindel kan ruinere virksomheder

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Udover sikkerheden synes jeg personligt, der er en anden vigtig sag, som alle (der har lån) bør brokke sig over: Den åbenlyse urimelighed i, at bankerne kan opsige ale lån med 14 dages varsel uanset at de ikke er misligeholdt.

Den tager jeg som en udfordring når jeg mødes med banken i næste uge Wink er dog ret sikker på udfaldet på forhånd - men det ville være interessant at tage diskussionen med dem.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Banker er generelt set blandt de største "banditter" i erhvervslivet - der er øjensynligt ingen som helst grænser for deres grådighed.

Når de ikke giver os iværksættere samme vilkår og beskyttelse som private skyldes det kun en ting: De er ikke tvunget til det - hverken af lovgivning eller af et massivt pres fra tilstrækkeligt mange erhvervsdrivende. Begge del kan vi påvirke!

Udover sikkerheden synes jeg personligt, der er en anden vigtig sag, som alle (der har lån) bør brokke sig over: Den åbenlyse urimelighed i, at bankerne kan opsige ale lån med 14 dages varsel uanset at de ikke er misligeholdt. Forestil dig, hvis samme regler galdt for leasin af din arbejdsbil, leje af dit kontor, lager elle værksted - eller alle de andre steder, hvor vi som virksomheder indgå langsigtede aftaler. I alle andre sammenhæng kan aftaler der overholdes til punkt og prikke ikke bare sådan opsiges urettidigt.

Det hurtigste er, at vi alle sammen begynder at brokke os højlydt over de forhold vi ikke synes er rimelige i bankerne. Hvis vi er heldig er der så på et tidspunkt nogle banker der lytter og frivilligt begynder at tilbyde markedet det som vi vil have. Så kan vi jo rykke derover. Gør nok det så skal de andre banker nok følge trop.

Vi kan også prøve at påvirke politikerne - men det ved de fleste er en ekstrem langsommelig og tung proces.



Jamen Mikkel, vi er i princippet slet ikke uenige :-)

Hvis der var flere stemmer i det for politikerne, og hvis endnu flere medier kørte nogle solide historier på sagen, ville der måske kunne dannes en folkestemning, så de meningsmålings-styrede politikere kunne stoppe med at sidde på deres hænder og se at få skabt ordentlige forhold for de iværksættere, som skal skabe fremtidens arbejdspladser i landet, når nu så mange af de store virksomheder flytter deres arbejdspladser til udlandet Smile1

Det ville være fantastisk.

Har også hørt, at nogle kom for at bede om en lidt større kreditramme i banken, hvorefter banken svarer igen  med at skære den eksisterende kreditramme ned til det halve og meddele kunden, at "overtrækket" skulle indfries inden 14 dage. Ellers så man sig nødsaget til at ty til retslig inkasso med yderligere omkostninger for kunden.
Jo jo, de KAN være nogle "røvere", de banker Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, then:

HVEM kan anbefale en bank, der er rimelig overfor virksomhederne, uanset om man har penge stående eller har et lån/kassekredit?

Anybody? Embarrassed

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var også en af dem, som absolut intet vidste om dette og jeg vil da også lige spørge i banken hvad det nu er for noget, for jeg har nemlig måtte lave min private konto om til en erhvervskonto, for at kunne bruge min netbank, -og det hører da slet ingen steder hjemme, for så mister jeg jo også de penge, hvis uheldet skulle være ude..

Jeg har skrevet til Basta (TV2's forbruger program). For selvom vi ikke er private forbrugere, så er vi da en slags forbrugere i banken m.m. og der må da helt klart indføres en lov, som beskytter os bare en lille smule. Det kan da kun være i bankernes egen interesse at virksomhederne har tillid til dem.

Selvfølgelig skal vi da sikre vores computere og ikke opføre os dumt iforhold til sikkerhed m.m. men gør vi det, så kan jeg ikke se at vi skal stå ringere end Fru. Jensen, som surfer rundt på nettet og handler, spiller, chatter m.m. Jeg tror nu at mange virksomhedsejere er meget ømme overfor deres cumputer og godt ved at der ligger følsomme oplysninger, som ikke skal "leges" med og hvis sikkerheden kan bevises i orden, så må banken skisme da også tage deres del af ansvaret.. Hvorfor skal vi ellers betale alle de gebyrer m.m. til dem ?

Så skriv til Basta, så vi får mere fokus på det, for jo flere der brokker sig, jo mere må de da kunne se at der er et problem. Du kan gøre det lige her: http://programmer.tv2.dk/basta/tips/?menu

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor benytter man ikke blot "security ID" nøgleringe for at få adgang til netbanken ? Systemet har været udbredet i mange virksomheder som adgang til intranet fra hjemmearbejdspladser mv. ??

Så har man en fysisk nøglering med LCD skærm, som konstant skifter ID koden til netbanken, hvilket gør systemet ekstrem sikkert mod hackere og virus.

 

Når vi som bruger står med hele ansvaret for misbrug, må vi også kunne forlange den bedst mulige sikkerhed.

Mvh   Mogens

  

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbrit - Christobel:
Jeg har skrevet til Basta (TV2's forbruger program). For selvom vi ikke er private forbrugere, så er vi da en slags forbrugere i banken m.m. og der må da helt klart indføres en lov, som beskytter os bare en lille smule. Det kan da kun være i bankernes egen interesse at virksomhederne har tillid til dem.

Godt tænkt, Majbrit Yes er spændt på hvad de siger til det....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mori:

Hvorfor benytter man ikke blot "security ID" nøgleringe for at få adgang til netbanken ? Systemet har været udbredet i mange virksomheder som adgang til intranet fra hjemmearbejdspladser mv. ??

Så har man en fysisk nøglering med LCD skærm, som konstant skifter ID koden til netbanken, hvilket gør systemet ekstrem sikkert mod hackere og virus. 

Når vi som bruger står med hele ansvaret for misbrug, må vi også kunne forlange den bedst mulige sikkerhed.

Mvh   Mogens

Jeg synes, at det er en rigtig interessant del-løsning som kunne være værd at gå videre med.

Det er dog, i min verden, stadig symptombehandling hvor det reelle problem er, at bankerne tilbyder nogle financielle ydelser og hvor virksomhederne er på den, hvis de, trods alverdens sikkerheds-anordninger alligevel ender op med at få lænset kontoen - alene fordi denne konto kan tilgåes via Netbank.

Så derfor ser jeg, indtil at bankerne fjerner denne urimelighed, ikke andre muligheder end at skulle bevæge mig ned i den fysiske bank lige som i "gamle dage" og lave transaktionerne der... nogle ville sige, at det er et tilbageslag i udviklingen Sad

Mvh,

Christian

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mori:

Hvorfor benytter man ikke blot "security ID" nøgleringe for at få adgang til netbanken ? Systemet har været udbredet i mange virksomheder som adgang til intranet fra hjemmearbejdspladser mv. ??

Mvh   Mogens

 

Det gør man jo ikke, når banken stiller et andet system til rådighed. Med stor sandsynlighed er det slet ikke muligt at bede om det "udvidede" sikkerhedssetup i sin bank.

I den bank jeg anvender, ved jeg, at de for nyligt har gjort noget for at forbedre sikkerheden hos forbrugernes netbank, men ikke hos virksomhedernes netbank. For at gøre det endnu mere komplekst, så er det tilmed gratis at være privatkunde, mens det koster mig ca. 6-700 kr. om året at anvende min firmanetbank.

Derudover er det jo ikke noget banken fortæller eller på anden måde skilter offentligt med, at erhvervskunder ikke er dækket af samme garanti. Jo, det kan sandsynligvis læses på de papirer - skrevet med småt - vi selv har skrevet under på, men det er jo tydeligt i denne tråd, at der maks er 1 person, som vidste det inden artiklen blev læst, og denne tråd blev startet.

Logikken i at forringe garantien hos en forbruger (som også driver en lille iværksættervirksomhed) kan jeg ikke se.

Men som DeMib skriver, så er det jo netop fordi bankerne ikke stilles overfor kravet, at det ikke tilbydes. Kravet kan komme to steder fra:
1) fra iværksætterne
2) fra regeringen

Kan vi evt. skabe nok røre til at én bank tilbyder dette, så vil de andre banker nok følge med... Måske en mindre eller mellemstor bank kunne se dette som en muligt konkurrenceparemeter?

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har vi jo lige snakket sikkerhed i denne tråd.... her til morgen er der kommet virus på Nannas PC - og det er hende som sidder med alt regnskab, netbank osv. Det er Trojanske heste. Vi er ved at fjerne dem med symantec antivirus.

Men.... er der nogen fare på færde i forhold til sikkerheden nu....? Ja, man bliver jo helt panikken oven på denne tråd når sådan noget så sker...

Mange hilsener Helle

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Så derfor ser jeg, indtil at bankerne fjerner denne urimelighed, ikke andre muligheder end at skulle bevæge mig ned i den fysiske bank lige som i "gamle dage" og lave transaktionerne der... nogle ville sige, at det er et tilbageslag i udviklingen Sad

Dette besværliggøres jo endnu mere af, vi er afhængige af at have en filial i nærheden af vores virksomhed eller bopæl.

Og så i disse tider, hvor mange banker udelukkende er netbaseret, og de gamle banker lukker sine filialer fordi der ikke længere kommer forbrugere derned...

 

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)