Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrolighedserklæring

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tolker også en fortrolighedserklæring som en positiv ting - hvis en samarbejdspartner gør sig umage med at få mig til at skrive en sådanne under, må det vel være fordi der er tale om et længerevarende samarbejde.

I ansættelseskontrakterne inde på virk.dk er der en passus med en fortrolighedserklæring - måske den kan bruges til inspiration?

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

En sådan aftale er så normalt at lave at det næsten ville være unormalt ikke at lave den Confused

Der findes mange eksempler på nettet og du kan endda købe en "færdig" blanket til formålet. Du kan finde den her: http://www.blanketkiosken.dk/shop/fortrolighedsaftale-hemmeligholdelsesaftale-266p.html. Der står bl.a. "Ved samarbejde mellem virksomheder er det ofte rettidig omhu at kræve, at den anden part undertegner en fortroligheds- eller hemmeligholdelsesaftale." Så der er vist ingen tvivl om at det er meget normalt at gøre sådan..

Du kan også finde inspiration her: www.hvr.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=files%2Ffiler%2Fjurnet%2F1127_pjece_3_sam.pdf. Den er dog mere en generel samarbejdsaftale, men måske kan du alligevel finde noget brugbart. ( og hvorfor blev den tekst så lige grøn Confused)

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt

Tusinde tak for dit svar. Jeg skulle dog bruge erklæringen i torsdags Big Smile men mon ikke nogen andre kan få gavn af links'ene.

Jeg fik lavet en helt enkel erklæring, og den blev taget meget positivt imod af mine nye samarbejdspartnere. Den er nu underskrevet, og jeg har det godt med at udlevere alle oplysninger om min virksomhed.

Jeg ved godt at det bare er et stykke papir. Og hvis en sådan aftale skulle blive brudt, får man nok ikke noget særligt ud af det alligevel. Men det giver en god fornemmelse at den er der - og tillid skal man jo have til hinanden for at kunne gennemføre et positivt samarbejde.

Mange hilsener Helle

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)