Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjemmeside software!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Bjarne

Problemet med kun at være bekendt med et CMS og ikke den bagvedliggende teknologi er, at man bliver helt afhængig af andre hvis noget går galt.

De CMS-løsninger der er passer sjældent perfekt til lige netop dit projekt, især ikke hvis man udvikler til kunder. Jeg ville f.eks. langt fra anbefale at tilbyde Joomla-opsætninger til kunder hvis man ikke kan PHP. Det er ikke særligt seriøst at blive nødt til at hyre konsulenter på den konto. (og det er dyrere i længden, for de vil gerne have penge for al den tid de har brugt på at lære php eller lign.)

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Svendsen:

@ Bjarne

Problemet med kun at være bekendt med et CMS og ikke den bagvedliggende teknologi er, at man bliver helt afhængig af andre hvis noget går galt.

De CMS-løsninger der er passer sjældent perfekt til lige netop dit projekt, især ikke hvis man udvikler til kunder. Jeg ville f.eks. langt fra anbefale at tilbyde Joomla-opsætninger til kunder hvis man ikke kan PHP. Det er ikke særligt seriøst at blive nødt til at hyre konsulenter på den konto. (og det er dyrere i længden, for de vil gerne have penge for al den tid de har brugt på at lære php eller lign.)

Du har selvfølgelig ret, Carsten. Jeg havde bare ikke forestillet mig, at spørgeren ville kaste sig ud i kundeløsninger med sit absolut begrænsede kendskab til at lave hjemmesider. Der er rigeligt af den slags på markedet.

Måske er jeg lidt langtsomt opfattende, men jeg har brugt temmelig en del år på bare at holde mig nogenlunde a'jour med html, php, CSS, lidt database og andre sjove tilføjelser. Ikke noget man lige sætter sig ind i på 14 dage. Derfor anbefalede jeg en metode til at komme i gang på i en fart..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

 

på se på adobe golive. nemt og lige til af gå til. ang cms som alle skriver om . ja der er mange muligheder men der er så

osse en meget stort fare ved det og det er af hvis cms "ejere" har skrevet en slam kode. så giver det huller i systemet så andre kan misbruge eller

lave om på det du har lavet. eller du skal sette dig totalt ind i hvordan vedkomme har skrevet systemet.

men der er så mange muligheder . men du skal kikke efter Flash programmer da fremtide ligger der osse.

og adobe k'øre med alle de programmer . og der er masser af muligheder for af gå på aften skole . eller gå lære bøger hjem. så det er nemmer

af komme igang .

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JohnBakken,

Adobe dreamweaver er et ganske udemærket sted at starte

Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bruge et let CMS system. Prøv f.eks. www.simpelside.dk . Simpel Side er et super let program at bruge, og meget billigt. Skal du have webshop har de også det.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har jeg prøvet DW, og kompozer :)

Kompozer kan ikke det jeg leder efter, det er lige lidt for ukompliceret, men DW derimod som jeg også har prøvet er jeg blevet smask forelsket i. Nu skal jeg bare have fundet de 4k det koster.... Og det bliver rimelig svært uden arbejde Sad

Tak skal i have allesammen. Hvis i kender nogle gode DW tutorials eller bøger udover dem der allerede er blevet nævnt, så bare skriv her i tråden eller til mig :)

 

Mvh. John Bakken.

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke anbefale dig at begynde at skrive hjemmesider fra bunden af, hvis det er fordi, du regner med, at du kommer til at tjene en masse penge på det.

Der er virkelig hård konkurrence på simple sider for tiden, fordi CMS'erne er så gode efter hånden, og der findes et CMS til næsten alt. Der er et CMS til næsten ethvert formål, sikkert fordi det er mange programmørers våde drøm at lave deres eget :-) Se http://www.cmsmatrix.org/ for at se, hvilke, der er gode til hvad. Inden du er i gang med at lave de komplicerede funktioner, hvor pengene er, har du sat en masse tid til, og du vil så også finde ud af, at du kan få tingene lavet i østen billigere end du selv ville gøre det for, hvis du kunne.

Hvis du gerne vil lære at lave hjemmesider, fordi du synes det kunne være sjovt, sådan på hobby-basis, vil jeg også sige dreamweaver er et udmærket udgangspunkt, men ellers vil jeg klart anbefale opensource editoren VIM, som hentes gratis på www.vim.org. Den holder styr på dine tags for dig, og giver de forskellige komponenter i koden deres egne farver. VIM er godt, fordi det er så hurtigt at åbne, og har al den nødvendige funktionalitet til kodearbejde, måske lige med undtagelse af et grafisk preview, som er dejligt at læne sig op ad som begynder.

Venlig Hilsen

Allan

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)