Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt det tekniske med server - kan det forklares enkelt ?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er begyndt at tænke over jeg måske skulle erhverve mig et bedre it-system.

Har pt 3 pc og to bærbar samt en mac som køre med hvert sine programmer osv. men vil gerne have dem til at arbejde sammen således at jeg ikke behøver at "flytte" en opgave fra den ene til den anden maskine. Sammen med de nævnte maskiner har jeg også fire printer samt en plotter som alle amskiner gerne skulle kunne betjene.

Helt nøjagtig hvordan jeg får det sat sammen har jeg ikke fattet - er der nogle som kan henvise til websteder eller forklaringer på ganske enkelt dansk hvordan jeg gør dette !

På forhånd tak !

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det filer, som du vil dele? Hvis I sidder på samme netværk, så er det bare at anskaffe sig en netværksdisk. Nogle vil også kunne dele en printer for dig.

Men nyere printere til kontorer har som regel egen netværksport, eller de kan opgraderes til det.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn

Prøv at hiv fat i Martin fra www.adnecto.dk han har styr på det med servere.

Det kan være han allerede observerer dit indlæg her og kommer med et bidrag :-).

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi skal nok høre lidt mere om styresystemer osv - men tror umiddelbart du bør investere et par timer i en rådgiver. At få f.eks. vista og en Aple til at snakke sammen kan være noet af en udfordring.

Men ja en server vil være en god start.

/Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det bare er til filer osv. så burde en NAS server kunne gøre det.

Du kobler den på netværket, kobler PC'erne til, også har du en delt "HDD" med alle dine filer (Hvis du ligger dem over).

Nogle af dem har også printserver bygget ind.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil til enhver tid anbefale at få opstillet en server, hvor brugerne bliver oprettet på (Windows 2003 eller 2008 server).

Windows computerne bør meldes ind i domænet, hvis de har en version af styresystemet, som understøtter det. Det giver mulighed for fil-sikkerhed, fælles drev, udskrivningsstyring, eventuel skanning til fællesdrev m.m.

Jeg give dig gerne lidt rådgivning om mulighederne, men du bliver lige nødt til at oplyse lidt mere om de computere, printere m.m., som eventuelt skal indgå i opsætningen Smile

Du er velkommen til at kontakte mig via PM eller mail.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha Uha det lyder teknisk !

Tror sgu også jeg må heller få fat i en verdensmand til at fikse dette-lyder ikke som om jeg selv kan fikse dette !

Mange tak for de hurtige svar - kom blot frisk med flere svar og henvisninger!

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ¨åde filer og programmer jeg vil dele - tor nok det hedder noget med klienter så !

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis blot mine pcér og bærbare kunne køre sammen ville jeg blive meget tilfreds. Bruger xp styresystemer nu på alle pcér.

Macén er kun for at finde ud af den system - og det er den der bruges på mit fuldtidsjob !

Har hørt at folk snakker om en Linux server - det forvire mig altså en hel del ! Forstår ikke at windows og linus kan snakke sammen - eller det gør de måske heller ikke ????

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Bo Overgaard:

Tror sgu også jeg må heller få fat i en verdensmand til at fikse dette-lyder ikke som om jeg selv kan fikse dette !

Jeg ville anbefale dig at gøre det samme mht. din hjemmeside ... som den er pt. skræmmer den kunderne væk. Det ville være bedre slet ikke at have nogen end det der, sorry.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)