Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god adword reklame?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har været så venlige at forærre mig en ret betydelig sum at lave adwords for.

Det kommer på et meget tørt sted, da jeg ikke har haft opgaver længe.

Jeg har brug for sparring omkring hvordan jeg formulerer den bedste annonce og håber nogen har lyst at kommentere her.

Det jeg har mest erfaring med, er at tegne forslag til ombygninger (både for private og offentlige institutioner).

Jeg forestiller mig derfor at fokusere udelukkende på den opgave, men adword dur jo nok kun til at nå private.

Der er fx ret mange der ikke har fået deres hus solgt og som derfor er nød til at omrokere i deres nuværende bolig.

Det man reelt får, er en plantegning (evt med alternative forslag) og en længere tekstbeskrivelse, som forklarer den bedste udnytte huset/lejlighedens kvadratmetre. Rigtig mange har fx et børneværelse for lidt, vil gerne udvidde badeværelset eller køkken osv.

Jeg bruger normalt max 10 timer på sådan en opgave, så udgiften til Arkitekthjælp vil ligge langt lavere end de fleste forventer, men hvad ville I synes var et tilbud der lød for godt til at lade være?

Jeg er meget dygtig :-) og har kunder der kommer igen og igen (Gentofte kommune), der er bare ikke noget lige nu. Derfor kunne jeg godt give et super tilbud, for jeg ved det giver returnerende kunder.

Jeg har tre linier til rådighed.

Jeg har tænkt noget i retning af:

Arkitekt tegner ombygning

Forslag til ny planløsning

Fast pris i Juni ...kr

Det er ederbodylemig kedeligt og jeg er gået lidt død i den!

For at give lidt mere juice i google har jeg oprettet en blog www.boliglive.dk

Min hjemmeside skal op og have samme kvalitet som denne, men det har den i købet af et par dage, for nu kører det wordpress vist for mig - Eller synes I den er helt ved siden af?

Jeg laver en super god og beskrivende landingsside - men skal jo kun have målgruppen ind, så jeg håber nogle erfarne brugere af adwords har lyst til at give lidt ad words til mig.

Uanset hvad, hav en skøn dag i solen.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Den tekst du foreslår, sidder ikke lige i skabet!
I adwords er det vigtigt at du lægger vægt på den værdi, som du tilfører kunden - altså hvad får de ud af at bruge dig.

Linjen "Arkitekt tegner ombygning" er jo sådan set bare en registrering af det du laver. Det er vel en minimal overraskelse for de fleste, at arkitekter (også) laver tegninger til ombygninger :-)
Teksten har heller ikke nogen kobling til den kundegruppe, som du ønsker at få fat i - nemlig folk der ønsker at sælge deres bolig.

Så teksten kunne i stedet lyde. Nedenstående er en hurtig inspiration:
"Gør dit hus attraktivt og sælg" eller "Hjælp til hussalget" eller "Hjælp til salg af huset"
"Små ændringer kan sælge din bolig"
"Arkitekt giver dig løsningen, der gør dit hus attraktivt for købere"

Jeg mener desuden at du skal oprette flere Google-ads - én med det konkrete ord "hus" (som i ovennævnte eksempel) og en med det konkrete ord "lejlighed" (kan også være at du skal lave en på "andelslejlighed" samt den generelle med ordet "bolig")

Samarbejde med mæglere
Har du prøvet at lave en aftale med nogle af ejendomsmæglerne om et samarbejde. De har jo bunker af sælgere, der gerne vil af med deres huse.
Gætter på, at du kunne få en del henvisninger ad den vej.

 

 

 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine indput - jeg er meget enig!

Godt også at gøre mig opmærksom på vinklen med hvilken værdi det tilfører kunden.

To ting: 1 det er vigtigt med Arkitekt (og faktisk også MAA), fordi enhver jo kan komme med forslag - mine er bare kvalificerede.

2 Du fokusere på en helt anden opgave, end jeg havde forestillet mig.

Jeg har også lavet den type opgaver, altså at klargøre til salg.

Det jeg ville her, var at ombygge for at blive boende.

Der er væsentlig forskelle på opgaven. Den du foreslår er en indretningsopgave, som kræver flere timer.

Men måske er den bedre til markedet som det er nu?

Jeg har selv tænkt på det med ejendomsmæglere, og det er da værd at prøve.

Nu har jeg en mere modtagervenlig version:

Bedre plads i boligen

Arkitekttegnet ombygning

Fast pris i juni...kr

Men den er stadig ikke fængende nok...

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mit forslag var bare ment som inspiration for dig, da du nævnte flere forskellige kundegrupper og opgaver, som du arbejder med.
Angående arkitekt kan jeg godt følge dig - så det må du skrive ind. Til gengæld er jeg ikke sikker på at MAA betyder noget for andre end arkitekter.

I forhold til at ombygge for at blive boende kan du så skrive:

"Ombygning - udnyt dine m2 bedre" (skulle være et kvadratmeter-tegn - men det kan jeg ikke lige hitte på tastaturet)
"Få mere plads i huset med hjælp fra arkitekt"

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Havde ikke lige set dit eget forslag - du er på rette vej :-)
Arbejd videre med det og husk at holde dine adwords under observation og tilrette undervejs.

Held og lykke med samarbejdet med ejendomsmæglerne

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, du har været meget inspirerende.

Prøver lige at rumle lidt over den anden mulighed. Jeg tror egentlig selv der er et større marked for at få hjælp til at få solgt.

Kan din bolig sælges?

Arkitekt til professionel make-over

Invester 10 000,- i dine millioner

 

Tror jeg smutter i en ny tråd og leder efter samarbejdspartnere. For den opgave føles godt i maven!

 

 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tak for tilbagemeldingen!
Gode mavefornemmelser skal man ikke lade sig udvikle til mavepine :-)

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært lige at sige hvad der er en god Adwords reklame. Det gælder om at teste sig frem til den der performer bedst.

Men jeg kom lige i tanke om denne lille artikel kaldet - Adwords, hvor er kreativiteten henne? - det kan være du kan hente lidt inspiration der.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg på de ord du vil vises på og prøv at se hvad dine konkurrenter gør, også prøv at stå ud fra mægden.
Som Lars også skriver, så test. Det er så let at teste og du får så hurtigt et indblik i hvad der virker for netop dig.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)