Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved at støtte velgørenhed og lign.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville høre om jeg ha rmulighed for at trække bidrag og støtte fra i skat? det kan være sponsorering af en person og/eller velgørenhed? og hvad er satserne hvis det er muligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bautik.

Jeg støtter selv en del velgørenhedsorganisationer, det er dog som privatperson og ikke som firma. Jeg kan trække alt udover de første 500 kr. fra årligt. Jeg må dog blankt erkende at jeg ikke aner om der gælder helt forskellige regler i forhold til private vs. virksomheder og derfor kan jeg desværre ikke svare konkret på dit spørgsmål. Jeg vil dog opfordre dig til at prøve at kontakte den/de organisationer du overveje at støtte og høre dem ad. De har som regel styr på reglerne og må kunne rådgive dig i den forbindelse. Eller blot at kontakte SKAT selvfølgelig. De burde jo i sagens natur også have styr på dén sag =)

De bedste hilsner

Amaris

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Du kan trække udgiften fra i din skattepligtige indkomst, hvis du får en tilsvarende markedsføringsværdi for pengene. Du kan ikke trække støtte fra i din virksomhed, fordi du vil hjælpe, men du kan, hvis du bruger støtten til at få nye kunder f.eks.

http://anettesand.dk/2008/sponsorater-fradrag-og-bogf%c3%b8ring/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Det var interessant, det anede jeg personligt ikke. Men godt at vide og må vist lige følge lidt med her, da jeg planlægger at støtte diverse velgørende formål med mit fremtidige firma. Læste det du har skrevet i linket ovenfor og så meldte følgende spørgsmål sig: Du skriver omkring støtte til sportsklubber etc.; Gør de samme regler sig gældende hvis det nu eksempelvis var Amnesty International eller en lignende organisation man ville støtte? Her er der vel i reglen ikke den store reklameværdi at hente? Ikke i form af reklamer på spillertrøjer, stadions og deslige i hvert fald. Håber at du kan følge mit spørgsmål og på forhånd tak.

De bedste hilsner

Amaris

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du mener, at støtte til Amnesty International eller en tilsvarende organisation kan bidrage til at "erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten", f.eks. ved at du reklamerer med, at du støtter og kunderne så vælger dig frem for en konkurrent, kan der være tale om en fradragsberettiget udgift.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette - det er vel ikke i alle situationer, hvor et fradrag er betinget af 'at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten'. Ifølge kræftens bekæmpelse er reglerne som følger:

Fradragsregler for virksomheder

Fradragsregler for virksomheder
Forskningsbidrag til Kræftens Bekæmpelse er fradragsberettigede efter følgende regler:

A/S, ApS, m.v. har fuld fradragsret for gaver
som gives til forskning finansieret af Kræftens Bekæmpelse - uanset beløbets størrelse.
(Ligningsloven

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskning, ja. Men det må vel siges at være en særregel.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette - du har sikkert ret. Jeg kender ikke reglerne, men har aldrig (overfor revisor) haft problemer med at fratrække støtte til diverse organisationer - også andre end Kræftens Bekæmpelse. Og det er bestemt ikke fordi, det ikke er blevet opdaget ved revision. Jeg har lavet særskilte specifikationer netop pga. min skattemæssige uvidenhed.

Har lige googlet lidt - se denne:

 

http://www1.drk.dk/stoet+roede+kors/roede+kors+og+erhvervslivet/bliv+erhvervspartner/%c3%b8konomi+og+fradragsmuligheder

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)