Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er RYSTEDE!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

reklamebranchen er en verden for sig og der findes nogle rigtig tjekkede mand/kvindefolk der, de kan producere og opfinde de vildeste ting! det koster se´følig knaster, specielt fordi der ikke er mange der kan nå deres højder (ja der er undtagelser). deres priser er helt anderledes i den for nogen forkerte retning hehe. udover dette så er der et andet aspekt som jeg mener gør reklamebranchen til en verden for sig, og det er at det er en gammel golfspiller klub, og er til en overdreven grad baseret på kontakter og venskaber, hvor i der nok (antagelse) ligger masser af gensidige lukrative aftalere hehe :-) jeg tror nu ikke at deres tid er slut, for de er dygtige og de er venner!

men tak for tippene ;-)

ps mange andre brancher der har råd til det gør det samme! og ja man kan til tider bliver rystet!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

admaker:
Jeg var ikke klar over at virksomheden er opført som opløst. Det er den ikke. CVR-nummeret duer i hvert fald fint til at indberette og betale moms og skat...


Jeps. Du har et problem med din registrering i CVR, som du bør få rettet. Der står firmaet som opløst. Desværre er der mange der bruger det som opslag - og det virker ikke troværdigt at dit firma står som opløst. Så ring til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen på mandag og få det rettet.

Til gengæld er det korrekt at dit CVR-nr. er et gyldigt momsnummer, så i den sammenhæng skyder Lone forbi.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Jeg forstår SLET ikke den her tråd - specielt oplægget til den. Hvad er det for en gang forsmået pjat! Jeg fatter SLET IKKE hvordan man som iværksætter kan tillade sig at blive foraget over, at andre tjener godt på deres arbejde. Det er satme sølle. I skulle hellere fise ud og få solgt nogle af jeres egne produkter i stedet for at sidde og brokke jer over andres succes.

Det ER altså virkelig en af de ting jeg kan blive SÅ forbandet træt af ved Danmark. Når jeg fortæller folk her at jeg tjener over 2.000 kroner pr. time, så blive mange forarget - på samme måde som nogle af debattørerne her. I USA er reaktionen altid omvendt: WOW, det er sgu da fedt at du kan tjene så meget. Succes er godt. Hvorfor skal iværksætter--succes gøres til noget fordækt? Og så af andre iværksættere. Sorry, men jeg fatter det fand'me ikke Confused

Men lad mig lige kommentere lidt mere direkte på Admakers oplæg ...

Der er mange måder man kan sammensætte sine priser på - det afgørende er, at kunder kan se hvordan der afregnes inden de laver en aftale. Alt dette vil normalt fremgå af forretningsbetingelser og tilbud - ellers er leverandøren jo ikke sikker på at kunne opkræve det. Jeg ved godt at nogle kunder så vælger ikke at læse disse betingelser, men det er altså deres eget ansvar, som erhvervsdrivende, at læse det de skriver under på igennem.

Der er kæmpe forskel på at drive et stort bureau og så en lille enkeltmands-tegnestue. Dette gælder både med hensyn til hvad der kan tilbydes kunderne, de omkostninger der er forbundet med at levere ydelserne og den forventning der er til selskabets drift og overskud. Har du et stort bureau sidder der f.eks. typisk nogle ejere eller aktie- eller anpartshavere, som forventer en god forretning af deres kapital. Har du en lille privat tegnestue behøæver du ikke tænke så meget på den slags.

Dine regnestykker til sidst i dit oplæg hænger således slet ikke sammen med virkeligheden. I din verden er omkostningerne ved at brænde og forsende en CD 23 kr. Men jeg kan love dig 100% for at omkostningen ved det samme indenfor et stort bureau er helt anderledes - meget højere. Og dertil kommer forventninger til fortjeneste af dette.

Du kan med andre ord ikke tage et husholdingsregnskab fra for en enlig mor til frem, og så bruge det til at beregne økonomien på Novo Nordisk!

Så kan du så naturligvis mene, at man da ikke får noget hos et stort bureau, som man ike kan få ligeså godt hos en lile tegnestue eller enkeltmandsvirksomhed. Der må jeg så bare sige, at det er der mange der er uenig i - mange virksomheder vælger netop de store bureauer frem for mindre udbydere, fordi de føler de får noget ekstra, som de har brug for. Og det er de så villige til at betale for. De kender godt prisen - de er ikke (alle) dumme. De vælger det helt bevidst.

Forestillingen om, at alle pludselig skulle "vågne op" og skifte fra store bureauer til små leverandører er i bedste fald en anelse naiv. Dream on Smile

Naturligvis kan der flyttes rundt på andelene - hvor mange kostbare luksusprodukter der sælges - og hvor meget af det lidt billigere. Og i en krisetid, som nu, vil en del naturligvis spare også på det område. Men nogle vil også bevæge sig den anden vej - måske fordi de følger Lars Larsens 3 god råd om hvordan man får succes i en krisetid: Markedsføring, markedsføring og markedsføring :)

 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Dine regnestykker til sidst i dit oplæg hænger således slet ikke sammen med virkeligheden. I din verden er omkostningerne ved at brænde og forsende en CD 23 kr. Men jeg kan love dig 100% for at omkostningen ved det samme indenfor et stort bureau er helt anderledes - meget højere. Og dertil kommer forventninger til fortjeneste af dette.

Selvklart. Indregnes tidsforbrug ikke er virksomheden næppe bæredygtig i længden, medmindre man kan leve af vand og hjemmebagt brød.

Mikkel deMib Svendsen:
Forestillingen om, at alle pludselig skulle "vågne op" og skifte fra store bureauer til små leverandører er i bedste fald en anelse naiv. Dream on

Enig. Jeg ser dog en klar tendens til, at markedet ønsker mere nærvær. Min kommentar, som kunne overfortolkes i retningen af ovenstående, var mere baseret på førnævnte tendens og dét, at der findes en del mellemstore og store bureauer (også indenfor SEM/SEO) med tunge arbejdsprocesser, der ikke leverer værdi svarende til omkostningsniveauet. Det er klart at der stadig vil være et marked for de middelstore og store full-service bureauer, som leverer den uovertruffen kvalitet koncerner m.fl. har behov for. Spørgsmålet er, om Admakers nye kunder overhovedet var i de tidligere bureauers målgruppe (kaliber).

Mikkel deMib Svendsen:
Der er kæmpe forskel på at drive et stort bureau og så en lille enkeltmands-tegnestue. Dette gælder både med hensyn til hvad der kan tilbydes kunderne, de omkostninger der er forbundet med at levere ydelserne og den forventning der er til selskabets drift og overskud. Har du et stort bureau sidder der f.eks. typisk nogle ejere eller aktie- eller anpartshavere, som forventer en god forretning af deres kapital. Har du en lille privat tegnestue behøæver du ikke tænke så meget på den slags.

Af det kan du også konkludere, at hvis de store bureauer begynder at slække på kvaliteten fordi krisen kradser og indtjeningen daler, så risikere de at lide døden. Det gør mange alligevel - kvalitet eller ej. Der findes et utal af virksomheder, der har skruet kapacitetsomkostningerne op på et fuldstændig forskruet niveau da økonomien blomstrede og virksomheder lystigt smed om sig med penge fra opskruede markedsføringsbudgetter.

Varmt luft er i knap så høj kurs i recessioner. Heldigvis. Den famøse finanskrise har flere positive effekter end negative (IMHO).

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes start-indlæget er præget af en meget farvet holdning

Jeg synes altså det lidt er som at komme ind på AMINO og klage over man har set EN BIL til 750.000 kroner... når alle ved man kan få en brugt fra 25.000, eller enda en ny fra 99.000. - Ja det kan man, men var der nogen der nævnte noget om mærket, modellen og ekstraudstyret.

En virksomhed kan ikke leve af at sælge til alle og enhver. Det ved et reklamebureau udemærket godt (hvis de ikke vidste det, var de ikke eksistensberriget - indenfor reklame).

Hvis de har både grafikere, tekstforfattere, projektledere og it folk ansat, så satser de måske ikke benhårdt på en opgave på 1 times varighed (+/- 10 min). 

Der kan gå uhyre meget tid til at forberede en kommunikationsstrategi, og formulere det rigtige budskab ud fra den strategi man synes er bedst for firmaet. Altså tid som man som sådan ikke bare kan fakturere for en enkelt opgave på 1 times varighed. 

Sådan er forretningslivet altså. Man sætter priserne og ydelserne så det passer til den målgruppe man gerne vil ind og ramme. Det betyder så at resten af kunderne gradbøjer man så ud fra sin prisstrategi. Det vil sige dette bureau kav være branddygtige til det de laver, men satser mere på længere projekter og projekter med en grad af langtidsværdi og branding... og det er der altså kun en til at betale... kunden. 

Så kan argumentere fra nu og til evigheden om rigtigheden af at opgøre kvalitet og indhold ud fra timeprisen. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:
Af det kan du også konkludere, at hvis de store bureauer begynder at slække på kvaliteten fordi krisen kradser og indtjeningen daler, så risikere de at lide døden. Det gør mange alligevel - kvalitet eller ej. Der findes et utal af virksomheder, der har skruet kapacitetsomkostningerne op på et fuldstændig forskruet niveau da økonomien blomstrede og virksomheder lystigt smed om sig med penge fra opskruede markedsføringsbudgetter.

Varmt luft er i knap så høj kurs i recessioner. Heldigvis. Den famøse finanskrise har flere positive effekter end negative (IMHO).

Hvorfor skulle de store bureauer slække på kvaliteten fordi krisen kradser??? Hvis der ikke er nok opgaver, så går de forhåbentlig ind og justerer i deres omkostninger, eks. antal ansatte. Det gør jo ikke de større bureauer mere følsomme - de henter bare arbejdet udefra fra freelancere. Dette kan så komme jer andre til gode, vel og mærke hvis i har et godt samarbejde med dem, kan finde ud af at tage den pris I er værd, og ikke mindst kan se fordelene i den udvikling.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest vil jeg lige pointere at hvis du på et tidspunkt skulle få en opgave hvor der blev brug for ext. hjælp til en kampange fra for eksempel modeller så vil du nok finde ud af at derres kontrakter altid er tidsbegrænsede. der ud over er brugsretten også begrænset. hvis du langer alt over disken til kunden så de bare kan indrykkeannoncer og lave plakater uden at gøre opmærksom på det. så ender en besparelse med at udvikle sig til er katestrofe. eksempel: din kunde indrykker forskællige steder uden lig at tænke over prisen. så kommer der måske et tidspunkt hvor modeller, modelbureau og måske også fotografen, grafiker osv. gerne ha penge for de extra udskejelserne, nu er problemet bare at den pågældende kunde ikke længere er kunde hos dig, Du hænger dog stadigvæk på de kontrakter du har lavet med dine eksterne partnere. det kan hurtigt løbe op. det kan man prøve at undgå ved at lave kontrakter og styre produktionen ved ikke at udlevere alt til kunderne.  alt sammen for at undgå at man ikke er den, som står med en stiv ting i postkassen.

og ærligt talt hvad f..... skal kunden bruge råfiler til.

Hvis det kun koster 23 kroner at få brændt en cd og sendt den fra dig så vil jeg gerne bestille den seneste m. Dario Campeotto for så er jorden ikke længere rund. 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Hvorfor skulle de store bureauer slække på kvaliteten fordi krisen kradser???

Beklager den retarderede formulering. Hvad jeg egentlig ville skrive var, at hvis et stort "tungt" bureau ikke skaber nok værdi set i forhold til deres prissætning, så får de et problem. Finanskrisen er heldigvis med til at afsløre manglende værdi, fordi markedet tilpasser sig og stiller større krav til effektivitet og udbytte. Branding og luftige værdier bliver i en vis grad afløst af performance based marketing og metoder, hvor resultaterne bedre kan måles.

Helle - houseofkids.dk:
Hvis der ikke er nok opgaver, så går de forhåbentlig ind og justerer i deres omkostninger, eks. antal ansatte.

Du får det til at lyde som om, at ansatte kan skæres fra efter behov. Det kan de til en vis grad, men det ikke uden betragtelige omkostninger for virksomheden. Kender du funktionærloven? "Stor og tung" er sjældent lig "vågen og fleksibel".

Helle - houseofkids.dk:
Det gør jo ikke de større bureauer mere følsomme - de henter bare arbejdet udefra fra freelancere.

Ja, hvis deres tilpasningsevne tillader det. Jeg skrev:

"Der findes et utal af virksomheder, der har skruet kapacitetsomkostningerne op på et fuldstændig forskruet niveau da økonomien blomstrede og virksomheder lystigt smed om sig med penge fra opskruede markedsføringsbudgetter."

Har en virksomhed skruet "kapacitetsomkostningerne op på et fuldstændig forskruet niveau", så knipser de ikke bare med fingrene, fyrer et par medarbejdere og vupti, så er den tunge organisation afløst af en cost-effective biks med en tilpasningsevne uden lige.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:

Har en virksomhed skruet "kapacitetsomkostningerne op på et fuldstændig forskruet niveau", så knipser de ikke bare med fingrene, fyrer et par medarbejdere og vupti, så er den tunge organisation afløst af en cost-effective biks med en tilpasningsevne uden lige.

Det kan jeg godt skrive under på!

Jeg har rådgivet mange store virksomheder i mange brancher i både Danmark, Tyskland, USA og England og fælles for dem alle er netop, at de har meget sværere ved omstillinger end en lille iværksætterforretning har.

Dette er naturligvis en strategisk fordel som mindre virksomheder kan udnytte - men strategien vil bare ikke i sig selv føre til en markant omvæltning af et marked :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:
Branding og luftige værdier bliver i en vis grad afløst af performance based marketing og metoder, hvor resultaterne bedre kan måles.
Jeg vil tro at de store bureauer måler effektiviteten af deres arbejde. Naturligvis findes der nogen som ikke gør - sådan er det nok i alle brancher. Og vi er helt enige om at de som ikke kan levere varen kommer til at lide nu.

Lasse H. Kristiansen:
Har en virksomhed skruet "kapacitetsomkostningerne op på et fuldstændig forskruet niveau", så knipser de ikke bare med fingrene, fyrer et par medarbejdere og vupti, så er den tunge organisation afløst af en cost-effective biks med en tilpasningsevne uden lige.

Enig i at de ikke kan lave ændringer fra måned til måned - men de skulle gerne have så meget styring på, hvordan ordre flowet nogenlunde ser ud frem i tiden, så de kan nå at agere i tide. Mht. omstillingsparathed - her kan man være god og dårlig til dette, uanset størrelsen på virksomheden....

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)