Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe af ejendom til investering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Jeg længe godt kunne tænke mig at købe en ejendom til udlejning. Har selv en del penge og smide i det, men skal ud og låne omkring 5 mio.

 

 

Der er dog et par spørgsmål jeg gerne vil have besvaret inde jeg kontakt advokat, revisor og pengeinstitut.

 

Skal jeg evt. starte det op som i virksomhed (I/S, A/S, Aps )?

 

Et eksempel:

 

Jeg skal bruge 6 millioner på ejendommen. Med lån og driftsudgifter skal jeg af med 400.000 kr. om året.

I lejeindtægter får jeg 350.000 kr. om året.

.

Det vil sige 50.000 minus det først år.

 

Det hele er dog før skat

 

Hvad kan jeg få af fradrag på lån og driftsudgifter? Og er der andre til jeg skal være speciel opmærksom på?

 

 

 

På forhånd tak

 

VH Rasmus

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil i kontakt med folk som ikke laver andet

Med Venlig Hilsen

Martin Lindberg

42379262

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med finansieringen ? Det er jo her de fleste knækker nakken indenfor ejendomme

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste ejendomsselvskaber knækkede nakken fordi de belånede deres ejedomme i en tro på at ejendommene ville blive ved med at stiger og da de så begyndte at falde var der slet ikke dækning for deres lån.

Det problem har jeg ikke, da det er mint først køb! 

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmusmf:

De fleste ejendomsselvskaber knækkede nakken fordi de belånede deres ejedomme i en tro på at ejendommene ville blive ved med at stiger og da de så begyndte at falde var der slet ikke dækning for deres lån.

Det problem har jeg ikke, da det er mint først køb! 

 

Ikke helt enig, hvorvidt der er dækning eller ej er ikke det vigtigste.

Deres store problem var at de havde underskud på driften. Du er ved at lave samme fejl. Det er ok at købe til 2 % forrentning, hvis du har pengene stående i banken til 1 %, men hvis du skal ud og låne dem, er det noget lort, for så skal du måske betale 4 %. 

Så længe ejendommene stiger i værdi, kan du øge lånet, men den dag, der ikke er dækning, kan du ikke fortsætte belåningen og dermed ikke hente kr. til at dække næste kvartals underskud.

At en del spekulanter, så har kombineret dette med hurtige biler og dyre vaner, har ikke hjulpet på situationen.

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En tænkt situation:

 

Lad og sige at lejligheden koster 1.000.000 kr.

 

Jeg tager et lån hvis jeg skal afdrag 7.000 hver måned brutto

Jeg for dog kun lejeindtægter i for 6.500 hver måned

 

Det vil sige et minus på 500 kr. hver måned

 

Som privat person ville man kunne trække noget af lånet fra så jeg netto ville have et lille plus hver måned.

 

Hvad kan jeg trække fra som selskab?

 

Ps. Ser bort fra driftsudgifter.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)