Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til en Uheldig iværksætter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uheldig iværksætter søger hjælp

I maj 2008 fik en kammerat og mig en idé om at starte en webshop og et forum op men henblik på at sælge bærbar over nettet på fritids basis det gik også meget godt jeg fik en kassekredit på 85.000 kr. det tog ca. 6 måneder at for lavet webshoppen. Så fik min kammerat fik kolde føder og sprang fra så jeg stod tilbage med gælden. det hele tog overhånd for mig jeg blev fyret fra mit alm. job pga. nedskæringer jeg har prøvet at få en masse banker til at hjælpe mig med mig økonomisk har kun fået afslag . som tingene ser ud nu har jeg sat webshoppen til salg, lige nu strømmer det ind med regninger fra en masse kreditorer . jeg ønsker dog stadig at forsætte med mit firma med håb på at tjene mine penge hjem igen bare under et nyt firmanavn og nyt koncept.

Hvad synes i jeg skal gøre ?

Med venlig hilsen

Jesper

 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

 

Du skal sørge for at få styr på dine kreditorer inden det går helt galt, tag kontakt til dem, og få lagt en plan for hvordan du betaler dem tilbage.

 

Var den anden ikke medunderskriver på gælden? 85.000 lyder ikke som en uoverkommelig gæld, og du burde da med en ordentlig plan kunne få hjælp hos et pengeinstitut

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jesper

Har i fået laver skatteregnskab for 2008. Her må være en masse fradrag at hente og dermed skattepenge tilbage. Det kunne måske lette økonomien lidt sammen med en ændret forskudsregistrering. Har i fået moms retur ? Ellers vil jeg give Søren med hensyn til kreditorer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Søren

tak for dit råd .Det vil jeg gøre ,

nej jeg var den eneste der oprettede kassekrediten. det eneste jeg mangler for at få mit nye firma op at køre er ca 10-15.000 kr.

 

Mvh 
Jesper

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Du går hjemme, - så nu er det fuld knald på maskineriet.

1) Du skal have et overblik over økoniomien, - hvor meget skylder du til hvem. Din kassekredit er en kassekredit, - så den må passe sig selv lidt endnu. Dine øvrige kreditorer skal du have fat i, og få lavet ordninger med så du ikke får yderligere problemer.

2) Skift navn/koncept på webshoppen, evt et nyt skin, men lad være med at bruge flere penge på design m.v. - du må simpelthen til at lave nogle penge nu, Du skal dreje konceptet så kunden betaler varen, - hvorefter varen leveres.  

3) Søg arbejde, - søg ALT slags arbejde - Så er det lige meget om det er under din værdighed/uddannelse. Fast lønindtægt og gode solide lønsedler er hvad du på sigt skal bruge for at få tilført mere kapital.

4) Stå tidligere op. Start dagen med at løbe en tur, og lav så et arbejdsskema hvor du om morgenen får kigget jobannoncer og får ansøgninger sendt afsted. Herefter telefonisk kontakt til kreditorerne til du har fået fat på dem alle. Til sidst så retter du shoppen til, og finder alle de relevante forum og steder hvor dine målgruppe holder til, og laver reklame for dig selv.

5) hvis du ryger eller bruger penge på fester, - så er det slut nu. Det er godt for helbreddet, og pengene skal bruges på adword reklame og lign.

Der er ikke nogen nem vej ud af det, og du kan ikke bare starte op under et andet navn og så tro at fortiden glemmes. Du skal løse dine nuværende problemer step by step, - men det skal gå lidt tjept. Der skal ikke være så meget pjat der. Hvadenten du får kontanthjælp eller dagpenge, - så får du rent faktisk penge i hånden,  - så der er ingen undskyldning for ikke at lave noget. 

Ferie er noget man holder når man arbejder, - ikke når man er på røven eller arbejdsløs - og slet ikke når man er begge dele.

Så fat mod, tag handsken op og få bugt med dine problemer.

Så held og lykke med det, - og mon ikke der er hjælp at hente her på Amino hvis du får problemer med at ændre navnet på din webshop.

/Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har desværre fået alt mit moms tilbage, de penge er blevet brugt på at holde regningerne nede

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

 Du har ret Tak 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om i bare har brugt penge uden at have et reelt overblik? Er der ik et varelager der evt kunne sælges, og dermed nedbrige kreditterne?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej desværre ikke  idéen gik ud på "dropshipping" koncept. vores penge blev brugt på Aalborg DH sponsorat og hjemmesider osv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indifferent I har ville sælge noget online, men har spenderet alle pengene offline? Altså med mindre man er ligesom Wupti.com, og har en mega pengetank i ryggen, så er det jo dømt til at fejle...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)