Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til rubrik 111 og 29 i udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg er momsregistreret ( fra marts 2008) med lønindtægt (hovedindtægt) og har skrevet fakturaer for ca 40.000 i løbet af 2008. Har udfyldt rubrik 11 med lønindkomst, og har sat tal på kørsel til og fra arbejde i nr 51.

Erhvervsmæssig befordring skrives på i nr 29 i "Øvrige fradrag i den personlige indkomst" -men hører udgifter til anden transport ( flybilletter, taxa), repræsentation, telefon, internet, aviser, anskaffelse af udstyr som bærbar, printer osv også ind under her?

 

Og hvad er "overskud af selvstændig virksomhed" så- indkomsten (fakturaer) minus beløbet i nr 29??????? Og hvornår skal jeg udfylde den rubrik?

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad der har din virksomhed at gøre, skal selvangivese i rubrik 111/112 (Overskud henholdsvis underskud). Det er overskudet er virksomheden der skal anføres, og således alle omkostninger fratrukket. Der skal ikke selvangivese i rubrik 29 vedrørende virksomheden.

Hvis du har renteindtægter eller omkostninger, er det resultat før renter i 111/112 og renteindtægter i 114 mens omkostninger skal i 117.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)