Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bikes With Attitude :)

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min største bekymring ville være kvaliteten at et no name brand over nettet og i sær på cykler er der helt vildt stor forskel på kvaliteten. Man kan jo sagtens købe sådan noget som dem du køber hjem fra f.eks. Kina, men så er man også garanteret en cykel der står og ruster efter ca. 1 års tid.

/Arco

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk:

Tror du virkelig at folk tænker sådan inden de går ud og køber ny cykel?

Det gjorde jeg, da jeg købte cykel. Jeg endte med en +5000 kr.'s cykel, som er 100% anonym, da jeg ved den kommer til at stå mange forskellige steder i København, hvor der stjæles 18.000 cykler om året. Dit primære marked (jeg er enig, den type cykler har nok mest potentiale i storbyer) er også dér, hvor køberne risikerer hurtigst at miste cyklen - specielt hvis den tiltrækker sig opmærksomhed.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Min største bekymring ville være kvaliteten at et no name brand over nettet og i sær på cykler er der helt vildt stor forskel på kvaliteten. Man kan jo sagtens købe sådan noget som dem du køber hjem fra f.eks. Kina, men så er man også garanteret en cykel der står og ruster efter ca. 1 års tid.

/Arco

Ja - kvaliteten skal selvfølgelig være i orden :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:
Jeg endte med en +5000 kr.'s cykel, som er 100% anonym,

NÅ ja - men mon ikke også at du kunne finde en anonym cykel i Bilka eller Harald Nyborg til 2000? Stick out tongue

Ej pjat til side - ja disse cykler vil vække opsigt, og vil derfor også være mere fristende for svage sjæle. Men jeg ved at man kan få en gps tracker til et par hundrede, så måske skal der bare monteres sådan en. Mht. målgruppen - hvilke aldersgruppe vil i så tro der er passende? Mit umiddelbare indtryk er 14-25, men igen det er så nyt at vi ikke har undersøgt det særlig meget.

Med venlig hilsen

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt, så tror jeg at dette niche marked er et stabilt marked. Det jeg mener er, at dem som brænder efter at eje en køber en. De er ikke så mange, men de er loyale.

 

Hvis I kan bevise at cyklen kan altid blive fundet, hvis den skulle blive stjålet, så bliver købelysten også størrer.

 

Jeg vil forslå, at I interviewer målgruppen, måske via internettet, for at sikre at I indfrier de behov målgruppen har til jeres produkt og service. I interviewet vil der også komme ideer frem, som I måske ikke selv har tænkt på.

 

F.eks. at en GPS-tracker følger obligatorik med købet af cyklen. Måske kommer der også frem at der er noget kult-status over det at eje en sådan cykel, dvs. at I kan lave events rundt omkring i landet, eller et forum på internettet osv.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

hmm..

Køber man en cykel, kan man jo få tilbudet om at få den dækket af forhandleren. Det samme gælder jo for din forsikring, personligt betaler jeg 425kr hver halve år, og min forsikring dækker min cykel i hele VERDEN med den lås jeg har. min forsikring dækker 100% det første år, og andet år 90%, 3 år 80% osv.

Det er jo næsten en selvfølge i Danmark, går du ud og køber noget dyrt, køber man endten en forsikring til den, om ikke andet så dækker ens HJEMMEFORSIKRING.

Du får det næsten til at lyde som om man ikke skal købe noget speciel for så bliver den bare stjålet, men det gælder vel for næsten alle objekter? tror nu ikke det er din mening, men det lyder sådan..

Ha' det godt

MVH

John R.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ingen cykel og har i over et år overvejet at købe mig en, kan dog ikke finde ud af om det skal være den ene slags eller den anden. Jeg synes, at de du viser billeder af er megafede og ligger de i den prisklasse, er i god kvalitet, tror jeg godt på at du kan sælge dem. Klart mest i storbyerne, Kbh, Århus og Odense, men også i de større provinsbyer.

For mit eget vedkommende, kan jeg ikke på billederne se om der er gear, det ville være afgørende for mit valg.

Og så kan jeg jo lige til sidst pointere, at jeg bestemt er udenfor din primære aldersgruppe og bor i provinsen. Min søn på 15 år kunne også godt lide dem, men faldt nu mere for jeres løbehjul :-)

Hilsen Anne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Nu ved jeg ikke, hvem du svare på, men jeg vil da lige tilføre en tanke. Forsikring er en fin ting, men det er jo ikke tanken, at du får pengene tilbage, når du køber en ting. Men det er tanken om at du beholder den, og evt. hvis uheldet er ude, så du får den tilbage.

Sådan en cykel som dem han vil sælge, er en personlig ting for ejeren. Der er nemlig ikke så mange der har lige den som man har købt - affektionsværdi kommer ind i billedet.

Bare lige en tanke..

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glenn

Normal 0 21 false false false DA X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

Mit svar var til det skræk scenarie, om at hvis man købte en anderledes cykel var chancen for at den blev stjålet meget større, (det er den muligvis også).

Men hvis man tegnede sig en forsikring gør det jo ikke spor om den bliver stjålet, det er selvfølgelig rigtig trist at folk ikke kan holde fingrene for sig selv. Men tegner du en forsikring er du jo dækket hvis uheldet skulle ske. Det handler ikke om "at du får pengene tilbage, når du køber en ting" som du selv nævner, men det handler om at man ikke skal holde sig tilbage om at købe noget andet, selv hvis risikoen er (muligvis) større for at blive stjålet.

Og selvom det er en anderledes cykel dækker forsikringen altså også.. cyklen er et personligt valgt, men cyklen er jo ikke UNIK, du kan jo godt få en mangen erstattet fra forsikrings selvskabet.

MVH

John R.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest: FEDE CYKLER!

Der er helt klart potentiale i dem. Men er du parat til at agere cykelmekaniker? Ofte efterspændes en cykel efter et par måneder efter køb, og det er noget der løbende skal gøres.
Selvfølgelig kunne dine kunder selv lære det (Men kan din målgruppe det?), eller de kunne betale sig fra det hos en cykelhandler. Dog er min erfaring at det er noget de fleste cykelhandlere gør ganske gratis hvis du er kunde i hans butik, og har købt din cykel der.

Håber jeg kunne hjælpe :)

 

Hilsen Kasper.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)