Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense flytter til Irland – fordele / ulemper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et medie som benytter sig af Googles Adsense annoncer, så har du måske bemærket, at de anbefaler du flytter din Adsense indtjening fra Google i USA til Google i Irland og på den måde får dine rapporter vist i danske kroner i stedet for Dollars. Det er indtil videre frivilligt at flytte, men det bliver senere et krav at man skifter.

Der har flere steder været en del debat om dette skift og eventuelle moms problemer. Du kan bla. Læse lidt om det her: http://www.webmasterworld.com/google_adsense/3862192.htm

Og du kan læse mere om skiftet hos google her: https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=92904

Jeg har snakket med min revisor om det, og han siger at der ikke er nogle problemer angående moms. Du skal lige som i dag ikke afkræve eller betale moms (hvis du er momsregisteret virksomhed i DK) Du skal dog have oplyst googles moms nummer som skal bruges i forbindelse med nogle listeangivelser når der laves momsafregning. Det er det samme eller rettere omvendte af når du benytter dig af Google Adwords, her skal du heller ikke betale moms til Google Irland, da de skal have oplyst dit momsnummer (DK+CVR).

Og nu til spørgsmålene?

1. Er du enig i min (min revisors) udlægning af momsspørgsmålet?

2. Vil du skifte nu eller vente til det bliver et krav? Jeg tænker der kunne være en fordel i at skifte nu, da ,dollaren sandsynligvis vil falde yderligere over de kommende måneder, hvilket betyder et tab hver måned, med mindre du venter med udbetalingen til dollaren stiger igen, men det kan jo godt tage lang til og kravet om skifte kan komme inden dollaren stiger igen. Og så er det jo også en fordel at kunne følge indtjeningen direkte i kroner.

3. Har du allerede skiftet? Hvis ja, er du glad for det?

Og har du andre kommentarer om emnet du ønsker at dele, er det også værdsat...

- Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
1. Er du enig i min (min revisors) udlægning af momsspørgsmålet?

Ja når vi taler 2010. Nu skal ydelser ikke angives på listesystemet. Men ellers har han ret.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent principielt vil kursen ikke ændres af skiftet da Google Adwords vist afregnes i dollars. Det vil være så få øre, at det ikke får noget praktisk problem.

Men jeg er overrasket over hvorfor de skulle TILBYDE et skift, hvis det senere bliver PÅTVUNGET.

Men vi får at se. Jeg vil stadig påstå, at der er større indtjening i at kombinere Adsense med bannerreklamer. Det er i hvert fald min erfaring. :-)

God weekend til alle.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kursen afregnes kun i dollars så længe man har en aftale med Google i USA, men når man skifter til Irland afregnes der i danske kroner i forhold til Euroen. Så det kan faktisk have mærkbar betydning for den endelige udbetaling.

Grunden til at de tilbyder et skifte allerede inden det bliver påtvunget er nok for få en lidt langsommere indfasning end hvis alle skulle skifte en bestemt dato, vil jeg tro - men jeg kender ikke til nogen officiel begrundelse for at gøre det på denne måde og heller ikke hvornår en flytning bliver påtvunget..

- Thomas

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Ja, det ser rigtig ud

2) Jeg tror ikke der er den store forskel for sites på dansk og deraf hovedsageligt danske annoncører. På sigt vil det dog altid være en fordel at der er så få omregninger som muligt, for erfaringen er, at hver gang der omregnes (uanset af hvem) så bliver kunderne røvrendt :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)