Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

traffik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra espergærde
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hi allesammen,

jeg skal lave et budget til en side og står med det problem at jeg skal estimere hvad siden vil koste det første år det er online.
jeg kan sådan set estimere mig til hvor mange hits der vil være, samenlignet med andre lignende sider, men jeg har svært ved at finde ud af hvor meget traffik disse hits skaber i mb eller gb. er der en tommefingerregel der siger at for hver 1000 hits genererer det 1 gb i traffik eller lignende? jeg skal lige bemærke at det ikke er en side hvor man downloader fra, så der er tale om rent traffik ligesom på en social netværks side.

tak på forhand,

hilsner, eric

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kommer det mere an på hvor mange billederne brugerne har og hvor meget de ses, det vil nok være det der trækker mest trafik.

Det er umuligt at sige, men skal man sige noget så ville jeg sige 10.000 sidevisninger til 1 gb.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Hvad skal du vide det til? Hvorfor vælger du ikke bare et webhotel med ubegrænset trafik, det har de fleste.

Jeg kan anbefale www.dandomain, de har meget stabile webhoteller. Det funker!

/Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas.larsen:

Hvad skal du vide det til? Hvorfor vælger du ikke bare et webhotel med ubegrænset trafik, det har de fleste.

Jeg kan anbefale www.dandomain, de har meget stabile webhoteller. Det funker!

Det var så der hvor mindre erfarne webfolk IKKE skulle blande sig :P

"Fri trafik" findes ikke ... og med lidt logisk tænkning og økonomisk sans kan man også regne det ud ... det er ligeså utænkeligt som "fri strøm" :)

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

"Fri trafik" findes ikke ... og med lidt logisk tænkning og økonomisk sans kan man også regne det ud ... det er ligeså utænkeligt som "fri strøm" :)

Det er set før - Danbyg i glostrup have, hvis de ikke har det endnu fri strøm. Vi have omkring 200 servere med køl-anlæg kørende uden at der kom yderligere regning end den alm. husleje ;)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fri trafik er altid begrænset til et vist punkt.. Men for de fleste hjemmesider er "fri trafik" også nok.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på med at falde i fri trafik fælden. Jeg har skrevet om faren ved fri trafik her.

Jeg tror ikke der findes nogen tommelfingerregel med hensyn til at måle trafikforbruget pr. bruger. Det kommer jo helt an på hvilket site du ønsker at tilbyde dine brugere. Skal du f.eks. afvikle video på din side kan du forvente en markant højere trafikforbrug på bruger end hvis du bare skal vise tekst. Og der kan jo også være stor forskel fra side til side på dit website på mængden der skal downloades når man besøger dem.

Der er næsten ikke meget andet at gøre end at prøve dig lidt frem - f.eks. med en af de lidt billigere løsninger til at starte med. Men igen det kommer meget an på hvad du ønsker med din side og hvilke applikationer du skal kunne afvikle på dit webhotel.

Til Wordpress bruger jeg f.eks. dandomain. Dem er jeg godt tilfreds med indtil videre, men vær opmærksom på at de kører med fri trafik :-)

Fra espergærde
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

så vidt jeg har fundet ud af skruer de fleste webhoteller ned for hastighed hvis trafikken stiger på en hjemmeside, og så er der jo længere ventetid for bruger....:)

vi overvejer en løsning hos amazone aws, hvor man betaler for den traffik man bruger, derfor skal jeg beregne traffikken. vi vil gerne have en løsning som kan klare 50.000 + hits om dagen, og det overstiger langt de fleste webhotellers formåen.

hilsner, eric

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror de fleste webhoteller har andet at lave end at lave små rettelser, de lukker bare for dit webhotel, hvis du trækker for meget på serverne.

Hvis I ikke har brugerne idag så tager det nok lidt tid, at nå det niv. så sæt prisen lidt højere og i de første to måneder hvor i kan se antal brugere og trafik kan i få det mere præcis..

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

eric witzgall:

vi vil gerne have en løsning som kan klare 50.000 + hits om dagen, og det overstiger langt de fleste webhotellers formåen.

Nej!

Det kan være at det overstiger discount udbydernes formåen, men det er jo så også discountudbyderne ... (de samme som sælger "fri trafik")

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)