Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ønskes til forståelse af NM/MLM

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber på, at der her er nogle der kan komme med kommentarer som er brugbare.

Jeg vil starte en NM/MLM virksomhed. Har et produkt der til enhver tid kan konkurrere med tilsvarende produkter i detailleddet f.s.a. pris og kvalitet. Der afsættes årligt omkring 2 millioner enheder af denne type produkter eller mere i DK alene. Afsætningsningen foregår primært til aldersgruppen 10 til 30 år og fortrinsvis drenge/mænd.

Jeg har kigget lidt på Agal struktur for kommision, og det er bl.a her jeg ønsker lidt vejledning, for at se om det er korrekt forstået.

De opererer med forskellige % og sådan som jeg ser det, så tjener man 25% på de produkter som man selv sælger til forbrugerne. Når man så opbygger salgsbenene (maks 2 hos Agel) så bliver man honoreret med procenter af den profit som andet led og op til 7. led i den svageste "ben" i kæden generer eller?

Eksempel. Hvis varen sælges for 100 kr. så giver man selv 75 indtil man sælger nok og får en højere rabat. Hvis man så finder en sælger der tilføres ens struktur, så får man af det svageste ben, i kommision 8% af profitten svarende til 2 kr. per solgt stk. fra det den sælger køber hos MLM virksomheden (og alle underliggende i det "ben" indtil satsen ændres) er det korrekt forstået?

Når kæden opbygges, skal man så selv afgøre hvor "sælgeren" kommer ind i strukturen (ben 1 eller 2) eller sørger man for at det følger ved 2 ben strukturen 1,2,4,8,16 på hver side? for der vel nogen der skal styre hvor nye kunder der "signer" op kommer hen i strukturen for at have en reel chance for at tjene penge på det svageste "ben" eller?´

Skal dem der sælger være momsregistreret? eller kan man lave en "både og" løsning hvor man til momsregistrerede blot laver en kreditnota svarende til kommisionen og til dem der ikke er momsregistrerede indsender oplysninger til Skat om b-indkomst via personnummer eller bruger deres frikort?

Der er ingen tvivl om salgbarheden og det er ikke tvivlsomme produkter. Produktet er ikke set målrettet anvendt i forbindelse med NM/MLM, så derfor vil jeg gerne hemmeligholde dette indtil strukturen er på plads. Potentialet er enormt og noget der anvendes af hundreder af millioner mennesker dagligt verden over.

Det er et produkt der produceres fra fabrik, så der er ingen fordyrende mellemled. Produktet er på vej i handlen via andre kanaler, men kan som eget brand og emballage sagtens bruges i NM/MLM sammenhænge.

Produktet er billigt, kvaliteten i top og startpakker kan koste under 2000 og er solgt på mindre end 1 dag hvis man bevæger sig i segmentet hvor målgruppen er.

Det indledningsvise salgsmål er 30.000 til 40.000 enheder per måned,  men kan blive meget meget højere.

Er det urealistisk at tro man kan få kontakt til 2-300 seriøse sælgere i DK?

Jeg kan også være interesseret i at komme i kontakt med en person som ved hvordan strukturen opbygges, naturligvis mod betaling :-)

 

 

 

 

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det produkter med éngangs salg - eller/og produkter som købes igen og igen (forbrugbare) produkter, dette er interessant af hensyn til om man opbygger engangs indtægter eller der er mulighed for vedvarende indkomst.

Antallet af sælgere med den rigtige afregningsplan, firma, og især produkt er måske meget realistisk - men der er mange ting at tage hensyn til, inden man som sælger ønsker at deltage i struktur opbygning.

 

- Firma - sikkerhed for afregning og at de kan honorere i fremtiden.

- Produkter, unikke - salgsbare korrekt pris og marked.

- Konkurrence fra andre produkter og afsætningskanaler.

- Er der mulighed for international kompensation, adgang til flere markeder.

- Sikkerhed, forbrugersikkerhed, garantier.

- Afregningsplanen, "whats in it for me".

¨Dette er nogle af de vigtigste, men andre kan sikkert tilføje flere.

 

Mvh

Korntved

 

 

 

 

 

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for input, jeg har svaret under dine spørgsmål.

Er det produkter med éngangs salg - eller/og produkter som købes igen og igen (forbrugbare) produkter, dette er interessant af hensyn til om man opbygger engangs indtægter eller der er mulighed for vedvarende indkomst.

Det er produkter målgruppen køber 1 til 2 gange per måned, og klart tale om en vedvarende indkomst, ligesom nye produkter indenfor samme område bare skaber merindtjening. Det er ikke usandsynligt at der kan tilføres 6-7 nye produkter per år som supplerer produktområdet.

- Firma - sikkerhed for afregning og at de kan honorere i fremtiden.

Økonomien i produktet er ganske fornuftigt, og med korrekt organisatorisk struktur, så er omkostningerne til driften begrænset, så der er ingen udfordringer i afregning af optjente midler.

- Produkter, unikke - salgsbare korrekt pris og marked.

Produktet er med sine egenskaber unikt. Som produkt i sig selv er det ikke unikt idet der sælges omkring 200.000 enheder eller mere i DK per måned. Så varentypen er absolut velkendt.

- Konkurrence fra andre produkter og afsætningskanaler.

Der er naturligvis konkurrence fra de eksisterende produkter, men de kan ikke prismæssigt i forhold til kvaliteten følge med. Afsætningskanalen er jo MLM, så er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med dette.

- Er der mulighed for international kompensation, adgang til flere markeder.

Der er ingen geografiske begrænsninger, men der er naturligvis noget logistik der kan påvirke omkostningerne, men det må kunne klares med lagerhotel via international speditør, eller lokal hovedagent.

- Sikkerhed, forbrugersikkerhed, garantier.

Produktet overholder de skrappeste krav der stilles indenfor området og det er en af tingene (udover prisen) der gør produktet unikt i forhold til konkurrenterne.

- Afregningsplanen, "whats in it for me".

Afregningsplanen var jo noget af det jeg ønskede kommentarer til, om jeg har forstået det korrekt med kalkulationerne.

¨Dette er nogle af de vigtigste, men andre kan sikkert tilføje flere.

 

Mvh

Korntved

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det jeg mente med afsætningskanaler var om det samme produkt kan købes i en butik fysisk eller online uden om evt. distributører ?

Afregningsplanen er noget af det sværeste, fordi der for nogle ligger nogle ekstra bonusser, o.lign. - jeg kender ikke det firma som du nævner og deres afregningsplan. Der vil også skulle kalkuleres på at der måske er nogle som ikke opnår bonus o.s.v.

Personligt arbejder jeg med en afregningsplan som er uendelig bred og 6 niveauer dyb. Hvor der er lige muligheder for rent afregingsmæssigt uanset hvor eller hvornår i strukturen de kommer ind. Denne afregningsplan kan jeg godt vise dig.

Om det ene eller det andet er det bedste fra firma/distributør's synspunkt kommer meget an på temperament. Men der skal du have en god "talnørd" på banen.

Glæder mig til at høre mere om dit projekt .

mvh

Korntved.

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen Smile

Du skriver: Det jeg mente med afsætningskanaler var om det samme produkt kan købes i en butik fysisk eller online uden om evt. distributører ?

Tilsvarende produkter kan købes i butikker og online og sælges med stor succes. Der er vel i forhold til den ønskede funktionalitet fra målgruppen, reelt kun 3 konkurrenter. I forhold til sundhed, respekt for miljø og effekt, så er der ingen konkurrenter, udover os selv (men kan ikke betragtes som konkurrent, da udsalgsprisen som minimum er 30% højere) da vi snart lancerer produktet under andet navn til de fysiske butikker. Og et NM/MLM koncept vil ikke påvirke dette salg, da det alligevel er afhængigt af mange andre faktorer.

Men der er ingen, ej heller på verdensplan, der på nuværende tidspunkt sælger produktet direkte fra fabrik og ud i NM/MLM, hvilket naturligvis giver store fordele økonomisk såvel indtjeningsmæssigt som konkurrencemæssigt ved fastlæggelse af salgsprisen til forbrugerne.

På Skandinavisk plan sælges der per måned minimum 700.000 enheder, så det er ikke småpenge der er mulighed for at tjene og slet ikke når sortimentet udvides.

Og mange tak for dit tilbud om at se beregningsmodel, det vil jeg gerne tage imod så jeg kan gennemskue det, eller forsøge på samme :-)

Mvh

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selv i Agel så jeg ved  lidt om bonusplanen. Den kan godt være svær at forstå, men jeg tror helt sikkert det er den rigtige at arbejde ud fra. Jeg  har kendskab til flere. Det er klart at hvis du vil opbygge et sådan firma så skal du have fat i en person med mange års erfaring inden for branchen. Jeg vil anbefale dig at se Randy Gage  i Herning på torsdag kl 19. Han kommer også til sjælland den 19. Jeg kan måske skaffe billetter.  Randy ligger nummer 1 i indtægt i Agel.

Hele bonusplanen bygger på et point system kaldet CV. Det gør at du kan styre priserne i forskellige lande. Der er nemlig forskel på prisen i USA og Danmark. En stor start pakke giver 500 cv den koster i Danmark ca 8200 kr. men i USA koster de samme 16 kasser 1000 $ men giver også 500 cv.  

Det er disse point som styre hvilken trin man ligger på men gør at alle i Agel bliver afregnet ens.

Hvordan afregnes man så. Der er 8 forskellige systemer og det er svært at forklare det men jeg vil anbefale dig at kikke på www.gettheinfonow.com så kan du også forberede dig salgstale.

En af de unikke ting Agel har at man kan sælge uden at skulle oprette et firma. Da kunderne bliver optegnet som fordels kunder og bestiller selv varerne i Holland. Forhandlerne modtager så en bonus en gang pr. mdr. som man så betaler skat af. Man kan godt sælge direkte med det kræver et lager og kørsel,  kunde opfølgning m.m. plus regnskab m.m.

Har ikke mere tid nu, men du siger bare til når du har kikket på linket.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

Sig ikke nej før du ved hvad du siger nej til.

 

www.bricksite.com/no_money

 

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Kompensationsplan som forklaring på (enkelsk) - men også som detallieret download - finder du på www.pabst.mynuskin.com - hvor du vælger punktet Kompensationsplan.

 

God fornøjelse.

 

mvh

Lillian Pabst

 

Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillian,

Jeg har lige taget et kik på bonusplanen, og har regnet lidt på det.

Hvor mange distributører (som er aktive) skal der til for at have en
tilbagevendende indtægt (ikke fast start) på kr 30.000,- hver måned?

Jeg stille dette spørgsmål, for at man kan danne sig et overblik.

Mvh, Søren

MENTORING FOR FREE indenfor MLM & Network Marketing - Lær' Gratis om "Succes Med Farver"

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Der er forskellige muligheder for at opnå 30.000 om måneden - men én af dem kunne være 25 distributører/kunder i 1-6 niveau som gennemsnitligt omsætter/køber  for 1000 euro om måneden = omsætning på 25.000 euro - som du vil få min. 18% af = 33.525,00 ( Det kan også være 50 a 500 euro).

Det kan også være 4 Distributører på 1. niveau som duplikerer med 4 i bare 3 niveauer (de har i hver deres gruppe har en totalomsætning (kunder/distributører) på 3000 euro) Derved bliver de alle executives og opnår højere provision. (for at være executive skal man have 2000 euro i omsætning i sin gruppe niveau 1-6 - men du kan have lige så mange som du ønsker på hvert niveau).= (4 + 16 + 64 x 3000 euro x 5%) = 94.500 - og så ved alle jo at duplikation sjælddent fungerer 100% - så hvis man regner med 30% succes - så er det også 30.000.

Søren du er meget velkommen til at ringe til mig, hvis dette har givet anledning til spørgsmål, eller der er noget du gerne vil have uddybet.

Ha' en dejlig dag.

mvh

Lillian

 

 

Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillian, og tak for dit svar.

Om en distributør kan omsætte for d.kr 7.500,- hver måned i Danmark hænger meget sammen med om han eller hun er sælger typen. Min erfaring siger mig at langt de fleste der starter en mlm forretning ikke ønsker at være denne type sælger, men vil gerne selv bruge produkterne, og måske sælge lidt i ny og næ.

Kan man være NU Skin distributør hvis man vil nøjes med at købe produkter til eget forbrug? Jeg fandt selv svaret i:

Den danske KOMPENSATIONSPLAN
"Sponser personligt distributører og fordelskunder for at optjene 5% kommission på salg på dit første niveau. Dette kaldes niveau 1-bonus (L1-bonus)*.  Nu Skin Enterprises har givet hvert produkt en pointværdi. Summen af pointværdien, der genereres af dig selv, dine distributører og dine fordelskunder er vigtig for din kommission. For at være kvalificeret til at modtage L1-bonus, skal du hver måned have 100 PSV og et månedligt detailsalg til mindst 5 personer."

For at kvalificere sig til første indtjenings niveau skal man have minimum 100PSV +  1000GSV og salget skal foregå til minimum 5 personer.

Hvis 1PSV = $1 og 1GSV = $1, skal der omsættes for minimum $1100 hver måned for at nå og bibeholde første optjenings niveau.

Ifølge Nu Skin's Politikker og Procedurer kan du kun afsætte produkterne i Danmark med mindre man indgår separate aftaler for hvert enkelt land NU Skin operere i.

En, efter min mening, lidt hård aftale (Politikker og Procedurer). Jeg stødte på meget man som distributør ikke må, så jeg kan kun anbefale for andre der er interesseret i Nu Skin at læse denne aftale igennem.

Ifølge Politikker og Procedurer står: " Du kan bestille produkter til videresalg hos Nu Skin lokalt i henhold til de gældende betingelser for distributører og i andre lande, hvor du er autoriseret til at drive forretning i henhold til de lokale regler."

... dette forstår jeg som du skal købe produkter hjem med henblik på videresalg?

Lidt ærgerligt er det at man kun kan tjene til og med niveau 6 som jeg forstår.

Fortæl mig om alle NU Skin's produkter er godkendt i DK, dette vil være ret afgørende hvis man vælger at satse på at omsætte for minimum €1000 pr måned.

Mvh, Søren

MENTORING FOR FREE indenfor MLM & Network Marketing - Lær' Gratis om "Succes Med Farver"

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)