Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk selskab - Ltd - igen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt bruge lidt viden om Ltd.

Skal i samarbejde med en englænder starte et firma, der skal importere nogle varer, som skal sælges i UK. Hvordan er jeg stillet i forhold til medejerskab mht. overskud, skat osv.

Lignende varer skal jeg også importere til DK i mit eget firma her og sælge i DK. Spørgsmålet er så også, om det bedre kan betale sig at lave salgsarbejdet i UK via mit danske firma istedet for, at blive medejer af et UK firma.

Giver mine spørgsmål mening? Eller er det for kryptisk?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele er lidt kryptisk, men prøver at svare på noget om det med at være medejer af et firma i UK -  som jeg kender til reglerne kan jeg ikke se du kan være medejer af et firma i UK når du har adresse i DK, da det kræver engelsk adresse at få firma nummer og NI (National Insurance Numbercard) i UK.

Ville det nemmeste ikke være at lave en skriftlig aftale hvori det er beskrevet hvor mange procenter du får af alt salg i Uk med din investering, og så lade ham indbetale til din danske bank konto. Men så ender du nok med at betale temmelig meget i skat af nogle varer som er solgt billigt i UK, hmmm!?

Du kunne måske flytte til UK og starte forretning op herovre og så betale 21% i skat af al indtjening, få en super lækker sportsvogn uden afgifter, og så nyde nattelivet i London efter en hård arbejdsuge!!! 

Du kunne jo også bare importere direkte til DK og nyde at have firma i DK!?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

TomClausen:

Det hele er lidt kryptisk, men prøver at svare på noget om det med at være medejer af et firma i UK -  som jeg kender til reglerne kan jeg ikke se du kan være medejer af et firma i UK når du har adresse i DK, da det kræver engelsk adresse at få firma nummer og NI (National Insurance Numbercard) i UK.

Han kan sagtens være medejer. Firmaet skal bare have en engelsk postadresse, hvilket intet har med ejerskab at gøre!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:

Skal i samarbejde med en englænder starte et firma, der skal importere nogle varer, som skal sælges i UK. Hvordan er jeg stillet i forhold til medejerskab mht. overskud, skat osv.

Du kan sagtens være medejer og få den % del af overskuddet som du er berettiget til. Men hvis jeg forstår reglerne korrekt, bliver du beskattet i DK...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et dansk Aps med en ejerandel i et engelsk  Ltd lyder som en mulig løsning

Hvis I vil arbejde på det engelske marked vil det i forhold til kunder mv. give det bedste indtryk at være et lokalt firma.

Hvis dit danske aps eksempelvis ejer 50% af et UK Ltd.  Det er ikke dig personligt der bliver beskattet men resultatet indgår i dit danske selskabs regnskab..

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input so far.

TomClausen:
Du kunne måske flytte til UK og starte forretning op herovre og så betale 21% i skat af al indtjening, få en super lækker sportsvogn uden afgifter, og så nyde nattelivet i London efter en hård arbejdsuge!!! 

Du kunne jo også bare importere direkte til DK og nyde at have firma i DK!?

Tanken er ikke fjern Tom, og på sigt kunne det være rigtig dejligt Big Smile

Fashion-Seller:
Du kan sagtens være medejer og få den % del af overskuddet som du er berettiget til. Men hvis jeg forstår reglerne korrekt, bliver du beskattet i DK...

Ok - har som sådan heller ikke noget imod, at blive beskattet i DK, men var i tvivl om reglerne.

Henrik Krogh:

Et dansk Aps med en ejerandel i et engelsk  Ltd lyder som en mulig løsning

Hvis I vil arbejde på det engelske marked vil det i forhold til kunder mv. give det bedste indtryk at være et lokalt firma.

Hvis dit danske aps eksempelvis ejer 50% af et UK Ltd.  Det er ikke dig personligt der bliver beskattet men resultatet indgår i dit danske selskabs regnskab..

Tak Henrik. Det var netop tanken, at det måske vil give et bedre indtryk, hvis firmaet er lokalt, så at det rent faktisk kan lade sig gøre, som du beskriver er rigtig godt.

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv firma i England, og det eneste du skal være opmærksom på er at bankerne kræver ret fyldestgørende information på alle personer der ejer mere end 25% af firmaet, og når du ikke bor derovre kan de godt finde på at forlange ret meget dokumentation for hvem du er.

Hvis I render ind i den komplikation, så er det vigtigt at I giver dem præcis det de forlanger, hverken mere eller mindre.

Eks. betragter HSBC ikke en skatteopgørelse fra Danmark som gyldig dokumentation for din adresse ;)

Hvis I skal bruge en hånd, så smid mig en besked.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Larholm:
Eks. betragter HSBC ikke en skatteopgørelse fra Danmark som gyldig dokumentation for din adresse ;)

En nylig telefonregning på en fastnet telefon kan gøre det. Men ja de er har de samme krav som en udlændingvil blive mødt med i Danmark.

Henrik

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I ha' for kommentarerne og tak for tilbuddet Brian. Vender afgjort tilbage, hvis der bliver behov.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik R:

Tak skal I ha' for kommentarerne og tak for tilbuddet Brian. Vender afgjort tilbage, hvis der bliver behov.

Du skal tage til UK, ellers er det mission impossible at åbne konto... Bare et lille fif ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)