Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skattefar på skovtur

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil skattefar sige til følgende setup:

1) Jeg har bopæl uden for Danmark ( og EU).

Min kunde- omsætning er i danmark - dansk moms - dansk selskab.

Mit firma i udland gennem fakturer det danske selskab og profit havner derfor i mit selskab i udland.

2) Alternativt er at jeg totalt dropper det danske selskab - men synes lidt moms til skattefar er på sin plads.

Jeg vil jo nødig overtræde loven , så skal lige vide hvad skattefar er tilfreds med - før vi tager på skovtur sammen.

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Model nr 1 er rimelig brugt (du skal selvsagt bo i udlandet ellers går det ikke) Både i lille og stor skala (Store internationale selskaber har også fået påtale for at kanalisere deres overskud til udlandet) Jeg ved regeringen prøver at dæmme op for det, så der kan komme nye regler / eller være noget under opsejling. 

At drive en "dansk" webshop fra udlandet er ikke helt nemt, (jeg har ikke selv gjort det men de af vores kunder der bakser med det brokker sig konstant) Det er noget med garantier, byttelovgivnin, at du har en udvidet oplysningspligt over for forbrugerne fordi de ikke automatisk er dækket af dansk lovgivning. (Nu ved jeg ikke hvad du sælger eller hvor du bor, men hvis det er varer i det lidt mere grå område eks design eller kosttilskud, kan det altså også godt skræmme en masse mennesker væk hvis selskabet ligger på Cayman Islands. Moms eller ej...

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker - kan være at man skal holde sig til 1. Skattefar får jo også lidt moms den vej rundt.

Nogen andre kommentarer....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

kurt99:
Mit firma i udland gennem fakturer det danske selskab og profit havner derfor i mit selskab i udland.

Så længe du fakturer på markedsvilkår for reelt udført arbejde er dette en gangbar vej. Du skal være opmærksom på, at det er dig, der skal have dokumentation for faktureringen mellem dine selskaber er foregået på markedsvilkår.

 

Henrik

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

kurt99:
Mit firma i udland gennem fakturer det danske selskab og profit havner derfor i mit selskab i udland.

Så længe du fakturer på markedsvilkår for reelt udført arbejde er dette en gangbar vej. Du skal være opmærksom på, at det er dig, der skal have dokumentation for faktureringen mellem dine selskaber er foregået på markedsvilkår.

 

Henrik

 

Det fremgår ikke om det er ydelser eller fysiske varer, det handler om, men der er vel også et toldspørgsmål (i hvert fald for fysiske varer), når leverandøren ligger uden for EU

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar.

Har det nogen betydning om jeg ejer selskab i DK personligt eller om jeg lader mig selskab i udland eje det danske selskab.

Iøvrigt hvordan foretager jeg et salg af det danske selskab til det udlandske?

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er uden betydning om det er dig der ejer det danske selskab eller du ejer det indirekte via et andet selskab. Der skal i alle henseender handles på markedsvilkår som Henrik også skriver.

Du foretager et salg ved at sælge dine anparter i det danske selskab til det udenlandske men der kan være avanceskat på afhængig af reglerne i det land du bor i. Er der tale om et dansk selskab som er stiftet mens du boede i Danmark hvad jeg formoder du har gjort så er der formentlig også noget fraflytterskat til betaling til den danske stat. Forholder det sig sådan, hvad det desværre ofte gør når man taler med udeboende Amino'er, at der aldrig er blevet opgjort en dansk fraflytterskat i forbindelse med flytning fra DK er det endnu værre for så skal man (Skat) skønne over en værdi på fraflytningstidspunktet på et tidspunkt hvor værdierne måske er vokset betragteligt.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)