Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop på subdomæne eller eget domæne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi kommer snart med en ny internetshop men vil gerne lige have styr på noget vedr. shoppen og søgemaskineoptimering.

Vores hoveddomæne ligger hos en anden udbyder end vi vil bruge til shoppen. Spørgsmålet er så om vi skal flytte hoveddomænet til shopudbyderen og lade shoppen køre på et subdomæne, eller vi skal lade hoveddomænet ligge, og oprette et seperat domæne til shoppen?

Håber i forstår spørgsmålet og kan komme med nogle kompetente svar. 

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil som udgangspunkt altid anbefale at i bruger ét og samme domæne til både website og shop. Både af hensyn til søgemaskineoptimering, da det kræver ca. dobbelt så meget arbejde, at få to domæner til at ligge højt, som ét domæne. Men også for Jeres kunders skyld, da det er forvirrende med mere end én adresse - måske lige med undtagelse af, hvis i har et stort og kendt brand, med flere sub-brands.  

Når det er sagt, er jeg også godt klar over, at det - desværre - ikke er alle løsninger, som giver mulighed for at kører website og webshop fra ét domæne. I disse tilfælde, er et subdomæne den bedste løsning, da det stadig giver kunden en vis tryghed og sikkerhed for, at det er det samme firma som der handles med. Men det betyder desværre også at Jeres rangering på søgemaskinerne deles ud på to domæner, istedet for ét.

Håber det hjælper dig.

VH
Casper Stendal

Ecreo webbureau, webløsninger med CMS
Individuelle e-handels-, intranet- og webløsninger med CMS i Microsoft .NET

Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din tilbagemelding.

Vores shop hos ScanNet eller Wannafind skal være på eget domæne eller et subdomæne. Er det korrekt forstået, at den bedste løsning er et subdomæne?

Er der andre, som har nogle inputs er de meget velkomne. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jan 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare sige, at hoveddomænet godt kan pege på én udbyder samtidig med at et subdomæne peger på en anden udbyder. Du behøver dermed ikke flytte hoveddomænet for at kunne lægge shoppen ind på subdomænet.

- Martin

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er korrekt. Men det er alene for dine brugeres skyld. Da det rent søgemaskinemæssigt, stadig vil blive opfattet som to domæner.

VH
Casper

Ecreo webbureau, webløsninger med CMS
Individuelle e-handels-, intranet- og webløsninger med CMS i Microsoft .NET

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over shoppen, hvad bruger I så domænet til??

Hvis I vil have shoppen til fx at ligge på "http://shop.mit-domæne.dk" hvad ligger der så på "http://www.mit-domæne.dk"?

Der er rigtig mange der får lavet en shop til at ligge ved siden af deres hjemmeside, men så skal besøgende først finde igennem hjemmesiden for at finde shoppen. Noget der gør at man alt andet lige vil miste besøgende i shoppen og derfor vil tabe omsætning.

Man skal gøre sig helt klar om hjemmesiden er det primære og shoppen det sekundære (fx. en konsulent biks der også sælger lidt sjov ved siden af). Eller om man vil leve af sin shop. Hvis det er det sidste der er tilfældet, vil jeg ALTID lægge shoppen på hoved domænet altså "http://www.mit-domæne.dk".

Man skal som besøgende have produkter og tilbud smidt i hovedet så hurtigt som muligt!

Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Vores hoveddomæne er vores primære forretning. Det er stedet hvor vi har en masse artikler og skriver med brugerne. Vi har så også en webshop, som vi henviser til via vores primære domæne.

Men når nu det hele ikke kan være samlet under samme domæne, så vil den bedste løsning være at have webshoppen på et subdomæne?

Tak

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spredt domæner og sub-domæner hos forskellige udbydere. Det kræver blot, at DNS-hosten tilbyder disse muligheder. DNS er den, som fortæller, hvor ens domæne-servere er, herunder ens email-server.

Jeg bruger www.gratisdns.dk til det. Det er gratis og stort set lige så stabilt som alle andre.

Hilsen, Robert

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Stendal:

Jeg vil som udgangspunkt altid anbefale at i bruger ét og samme domæne til både website og shop. Både af hensyn til søgemaskineoptimering, da det kræver ca. dobbelt så meget arbejde, at få to domæner til at ligge højt, som ét domæne. Men også for Jeres kunders skyld, da det er forvirrende med mere end én adresse - måske lige med undtagelse af, hvis i har et stort og kendt brand, med flere sub-brands.  

Hej Casper,

Det her afhænger da gevaldigt af, om det er de samme søgeord, man gerne vil findes på i shoppen og på hovedsiden. Er det ikke tilfældet, kan der i mange tilfælde være stor gevinst ved at skille webshoppen ud på eget domæne og optimere mod de bedst tænkelige shop-relaterede ord.

Hvis nu Trine som hovedformål med sin primære hjemmeside gerne vil have folk til at købe massage hos hende (rent gæt ud fra brugernavnet), men i sin shop gerne vil sælge olier, cremer og wellness-tingeltangel vil der ikke nødvendigvis være så mange søgeord tilfælles mellem de to. Her vil man med en separat shop bedre kunne målrette den mod vare-baserede søgeord, mens den primære hjemmeside kan være rettet mod de tjeneste-baserede søgeord.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I jeres konkrete tilfæld er dte fint at lægge shoppen på et subdomæne. Jo ældre et (sub)domæne er, jo bedre kan der forventes at ranke i Google. Hvis jeres hovedomæne er gammelt vil i derfor nok i starten få lidt dårligere positioner med det nye subdomæne end i ellers ville have fået. Men det udjævner sig over tid.

PageRank på siderne og linkbygning til undersider med relevant ankertekst vil være det samme uanset om dte kører på et subdomæne eller på hoveddomænet.

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)