Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til hvordan man kontakter portientielle kunder

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen i klubben Aggerbo :-)

Hvor er det en lettelse for mig personligt, selvom jeg havde tænkt på at jeg nok ikke er den eneste i verdenen, der står i et ømt punkt.
Håber vi to og garenteret flere der kan lærer en masse af "de gavede".

For at præcisere mine tidligere indlæg, har jeg det sådan, at jeg vil gerne holde fokus på et område, nemlig design og udvikling.

Måske er det fordi jeg er "bange" for at få nederlaget ved det ikke!?!?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils Pedersen:

Velkommen i klubben Aggerbo :-)

Hvor er det en lettelse for mig personligt, selvom jeg havde tænkt på at jeg nok ikke er den eneste i verdenen, der står i et ømt punkt.
Håber vi to og garenteret flere der kan lærer en masse af "de gavede".

For at præcisere mine tidligere indlæg, har jeg det sådan, at jeg vil gerne holde fokus på et område, nemlig design og udvikling.

Måske er det fordi jeg er "bange" for at få nederlaget ved det ikke!?!?

Hej Nils, jeg syntes du skulle tage og blive medlem af Getafreelancer.com og derved opbygge en kundedatabase med tilfredse kunder, alt foregår gennem mail og du byder bare ind på det der bliver requested hvis du mener du kan klare det.

Der er masser af jobs udenfor landets grænser og du får mere arbejde end du kan nå at lave hvis ikke du kan sige fra men mener du vil lave det hele ;-)

Det gode ved det er at når man får gode bedømmelser, bliver der nemmere at lande jobbene når kunder kan se du har god feedback.

Får dagligt ca. 3 lister med 8 forskellige jobs jeg kan byde på der passer mine kriterier!!!

Så go for it! og få samtidig trænet dit teknisk engelsk ;-)

 

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Nürnberg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nils og Aggerbo.

I er absolut ikke de eneste... Jeg tror, det er meget naturligt at tage et afslag som et nederlag, men....
Der er jo flere ting, der spiller ind, og flere grunde til, hvorfor et "nej" ikke er personligt ment, og derfor IKKE er et nederlag for jer:

1) Jeres liste af firmaer og personer, som I ringer til, skal være godt researchet. Det kan være lidt af en opgave at finde ud af, hvem den rigtige person er eksempelvis i forbindelse med re-design af firmaets hjemmeside, men det er selvfølgelig en forudsætning for en salgssucces, at man har fat i den rigtige person.

2) Potentielle kunder deler sig i 3 kategorier:
 - dem, der siger nej fordi de ikke har et behov nu og her. Det kan være, de lige har indgået et samarbejde med en anden web-designer. Det kan være, de lige har ansat en ny webmaster, der først starter om 3 måneder, eller... Noter deres svar, og ring til dem igen om nogle måneder.
- dem, der ikke ved, at de har et problem med deres hjemmeside, og som behøver meget bearbejdning, før de beslutter sig. Her er det vigtigt, du fokuserer på, hvilken værdi, de kan få ud af samarbejdet med dig. Du kan "male" et meget levende billede af, hvordan de kunne øge deres hit rates, konverteringsrater, google rankings eller hvad ved jeg, så de i sidste ende,når deres mål med hjemmesiden. Der er jo flere grunde til, hvorfor firmaer har hjemmesider. Nogle vil sælge, andre vil informere, og nogle ved slet ikke, hvorfor de har en hjemmeside. Hjælp dem med at tænke tankerne bag deres hjemmeside igennem. Påpeg, hvordan du vil kunne hjælpe dem med at gøre det bedre. Bare gør det konkret og i øjenhøjde. Denne typer af kunder siger heller ikke ja med det samme. Følg op på dem. Tilbyd dem fx. et råd (gratis), som giver dem en ide om, hvad de vil kunne opnå i et samarbejde med dig. Og skab deres motivation til at købe din ydelse ved at få dem til at ytre deres problem ved at stille gode spørgsmål, og fortæl så om din løsning på deres problem.
- den sidste grupper er dem, der ved, de har et problem og som er klar til at købe. Det er ikke nødvendigvis nemmere at sælge, men det er sandsynligvis nemmere at få et møde. Igen gælder det: fokuser på dem og deres behov, og få dem helst selv til at skildre deres problem ved at stille spørgsmål.

Og ja, bed om mødet ved den første samtale.

/Rikke

PS: jeg hader også telefonkanvas!


-

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Super gode input! Jeg vil bruge det idag hvor jeg igen skal have fat i knoglen og følge op på tidligere snakke.

Mit problem er at jeg kommer til at tilbyde at sende materiale ud istedet for at gå efter mødet, og så strander den jo der. 

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke og såmænd også jer andre.

Undskyld jeg først svare nu, men har haft travlt med et projekt i denne uge.

Ville blot lige sige tak til jer alle der har været med til at give inputs/inspark mm. - Det sætter tingene ligepludselig i et andet perspektiv, end man sådan lige går og tror. (på den positive måde naturligvis)

- Så tak skal I have for det!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)