Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af internet butik - CVR nr/ SE nr, skatteregler mv

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vadum
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne opstarte min egen internetbutik.  - Unikke kager til alle lejligheder.

Skal man have et CVR nummer før man går igang? Ellers kan man vel ikke lave fakturaer?

Er der ellers noget man skal vide mht. skatteregler?

 

På forhånd tak

mv. Helle

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af din indtjening, hvis du tjener under 50.000 kr om året, skal du ikke have cvr. nr.
Man kan godt lave fakturaer selvom man ikke har cvr. nr. men så skal dit cpr. nr. stå der istedet.

Tjener du over 50.000 kr skal du have cvr. nr. og betale moms.

Tjener du under 50.000 kr skal du indberette det som B-indkomst.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige bemærkes, at det hedder omsætter for over 50.000 pr. år og du skal være opmærksom på, at det er de seneste 12 kalender måneder

Fra Vadum
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tusinde tak for hurtigt svar! Det var lige det jeg havde brug for!

Ha' en god dag!

Helle

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt og i lige måde.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Randers
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu når du vil sælge kager .... så er det vel omfattet af fødevarelovgivningen - også selv om du ikke selv fremstiller dem men bare impotere/køber dem og sælger videre

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke indberette det som B-indkomst hvis du tjener (omsætter) for under 50.000 kr. men lave et regnskab på ganske almindelig vis og selvangive overskuddet. Man kan også vælge at lade sig frivilligt momsregistrere med en omsætning under 50.000 kr. Det er en fordel hvis dem man sælger til er momsregistrerede.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Regstup
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lyder spændende med din kagebutik - hvilken slags kager har du tænkt dig?? Kunne nemlig godt bruge en leverandør til min butik Festlige Fester

 

Hilsen Helle Pia

festligefester@live.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at gå ind på www.startvaekst.dk der står alt, hvad der er af regler og gode råd til nye iværksættere. De har vist også stadig en såkaldt iværksættermappe med diverse informationer.

Mvh Pernille  

Fra Vadum
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia

Tak for dit svar.

Kagerne bliver helt unikke og lavet specielt til den person der skal have den eller til den lejlighed/ højtid der er.

Det kan være alt fra logokager, prisessekager til fødselsdag, kager til barnedåb, bryllup kun fantasien sætter grænser.

Jeg har købt domænet piceofcake.nu. Jeg laver en hjemmeside med en masse billeder, prise, mv. så snart jeg har tid. Ellers er du velkommen til at kigge på min gruppe på facebook der hedder piece of cake.

Har du en hjemmeside, så kan jeg lige kigge den og se hvad du evt. kunne bruge mig til.

Hilsen Helle

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)