Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er rasenden på Telia, er det berettiget?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Historie.

Vi har en mand i Berlin fra mandag til fredag (i dag).

Jeg hører så ikke noget fra ham fra torsdag aften til Fredag aften, hvor jeg ringer til ham. Hans telefon er blevet lukket. Det undre mig noget da alle regningerne er tilmeldt betalingsservice og betalt. Selvfølgelig tjekker jeg inden på Telia.dk om der skulle være sket en fejl. Men alt er i orden.

Jeg ringer ind til dem, og efter lidt tid finder en ung pige ud af at det er fordi der har været et stort forbrug af Internettrafik. 8.000 kroner, hvor regninger normalt ligger mellem 1.000 og 2.000 på en "god" måned.

Det er fint at de lukker den for at sikre mod misbrug, men så kommer chokket. Den kan ikke åbnes før jeg har indbetalt 8.000, og hun har et registrerings nummer og et kontonummer til mig? De kan desværre ikke sende det til mig, hverken på mail eller post, før jeg selv skriftlig henvender mig.

Jeg mener ikke at det er i orden, når vi snakker erhverv. Vi har flere telefoner ved Telia, og de kunne sagtens have informeret os om dette. Men det gør de ikke. Så havde jeg ikke kontaktet dem, var der ikke sket mere udover at telefon var lukket.

1) En ting er at de ikke oplyser om det, som jeg synes de burde. I det mindste når den er lukket. De kunne sende en SMS til telefonen eller en email til virksomheden.

2) De kan ikke sende en opgørelse, og heller ikke info om indbetaling

3) De henviser til denne del af deres betingelser,Jeg har lavet det med fed nede i den samlede tekst, men sat det ind her 

"• Der er berettiget tvivl om kundens evne eller vilje til at betale."

Alle regninger de sidste 4 år er betalte, hvordan kan man så have "Berettiget tvivl"!!

Er det bare mig, eller det dybt uprofessionel behandling af en virksomhed?

 

------

------------------------

18. Afbrydelse
Telia kan afbryde forbindelsen til nettet, hvis det erfares, at kunden i væsentlig grad misligholder dennes forpligtelser i henhold til vilkårene. Væsentlig misligholdelse er f.eks.
men ikke begrænset til:

• Kunden undlader at betale efter forudgående rykkerprocedure.
• Når krav om sikkerhedsstillelse ikke opfyldes til tiden.
• Kunden undlader at melde adresseændring.
• Kundens CVR-nummer er eller bliver ugyldigt (gælder kun erhvervskunder).
• Når betaling for oprettelse af abonnement ikke sker til tiden eller når aftalt kreditmaksimum overskrides.
• Kunden undlader at efterkomme krav om betryggende sikkerhed. Kundens afgivelse af urigtige oplysninger ved denne abonnementsaftales indgåelse samt efterfølgende
manglende meddelelse om ændringer, herunder adresseændringer.
• Kunden skaber forstyrrelser i nettet, herunder tilslutter udstyr, der ikke overholder den til enhver tid gældende teleterminalbekendtgørelse.

-->>>>  • Der er berettiget tvivl om kundens evne eller vilje til at betale.  <<<< ----

 

• Kunden anvender mobiltjenesten eller Telias tjenester i øvrigt til udsendelse af spam eller på en sådan måde, at Telias eller 3. mands rettigheder krænkes.

Telia kan desuden afbryde forbindelsen med øjeblikkelig virkning, hvis der er en pludselig og væsentlig stigning i forbruget, eller hvis der er begrundet anledning til at tro, at
betaling ikke vil ske rettidigt, og kunden ikke straks betaler sin gæld.

Telia kan stille krav om sikkerhed før genåbning, jf. i øvrigt pkt. 3. Telia kan uden varsel og ansvar afbryde
forbindelsen ved mistanke om misbrug efter pkt. 7.

Afbrydelsen er ikke en ophævelse af abonnementsaftalen og medfører ikke nedslag i betalingen af abonnementet, evt. minimumforbrug eller andre faste udgifter i perioden,
hvor Kunden har misligholdt abonnementsaftalen.
Ved abonnementer med inkluderede minutter bortfalder de inkluderede minutter i den periode kunden har misligholdt abonnementet. Eventuelle ubrugte minutter udbetales
ikke ved abonnementsaftalens ophør. Hvis kunden ændrer det forhold, der var skyld i afbrydelsen, herunder betaler det forfaldne beløb, kan Telia vælge at genåbne forbindelsen,
dog eventuelt med forbrugsrestriktion. I forbindelse med genåbning af forbindelsen er Telia berettiget til at opkræve et gebyr. Telia har ret til at informere kreditoplysningsbureauer,
hvis kunden ikke opfylder betalingsvilkårene.

---

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har Telia jo lige mistet en kunde ved at have en kreditgrænse på 8.000 og en elendig problemløsning. Hvad plejer regningen at lyde på?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Så har Telia jo lige mistet en kunde ved at have en kreditgrænse på 8.000 og en elendig problemløsning. Hvad plejer regningen at lyde på?

Jeg ringer ind til dem, og efter lidt tid finder en ung pige ud af at det er fordi der har været et stort forbrug af Internettrafik. 8.000 kroner, hvor regninger normalt ligger mellem 1.000 og 2.000 på en "god" måned.

 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår dig.. jeg vil aldrig bruge telia

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove:

Nicolaj:

Så har Telia jo lige mistet en kunde ved at have en kreditgrænse på 8.000 og en elendig problemløsning. Hvad plejer regningen at lyde på?

Jeg ringer ind til dem, og efter lidt tid finder en ung pige ud af at det er fordi der har været et stort forbrug af Internettrafik. 8.000 kroner, hvor regninger normalt ligger mellem 1.000 og 2.000 på en "god" måned.

 

 

Den smuttede lige i farten Smile

Kan godt se at det er en stor forøgelse, men de burde måske have kontaktet dig ved 4.000 og informeret dig om din kreditgrænse.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke professionelt af Telia. Jeg synes absolut at det er berettiget, at du er pissed ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Telia er overhovedet ikke service mindede, og kan slet ikke anbefales som udbyder.

Nu har jeg brugt dem igennem 4 år til min privat telefon, og jeg har ALDRIG haft problemer med dem.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tidligere brugt dem og blev virkelig træt af at de aldrig kunne gøre noget i kundeservice - Altid skulle man bruge meget mere energi på en sag end hos andre selskaber, det er jo ikke noget man gider i længden.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)