Historie. Vi har en mand i Berlin fra mandag til fredag (i dag). Jeg hører så ikke noget fra ham fra torsdag aften til Fredag aften, hvor jeg ringer til ham. Hans telefon er blevet lukket. Det undre mig noget da alle regningerne er tilmeldt betalingsservice og betalt. Selvfølgelig tjekker jeg inden på Telia.dk om der skulle være sket en fejl. Men alt er i orden. Jeg ringer ind til dem, og efter lidt tid finder en ung pige ud af at det er fordi der har været et stort forbrug af Internettrafik. 8.000 kroner, hvor regninger normalt ligger mellem 1.000 og 2.000 på en "god" måned. Det er fint at de lukker den for at sikre mod misbrug, men så kommer chokket. Den kan ikke åbnes før jeg har indbetalt 8.000, og hun har et registrerings nummer og et kontonummer til mig? De kan desværre ikke sende det til mig, hverken på mail eller post, før jeg selv skriftlig henvender mig. Jeg mener ikke at det er i orden, når vi snakker erhverv. Vi har flere telefoner ved Telia, og de kunne sagtens have informeret os om dette. Men det gør de ikke. Så havde jeg ikke kontaktet dem, var der ikke sket mere udover at telefon var lukket. 1) En ting er at de ikke oplyser om det, som jeg synes de burde. I det mindste når den er lukket. De kunne sende en SMS til telefonen eller en email til virksomheden. 2) De kan ikke sende en opgørelse, og heller ikke info om indbetaling 3) De henviser til denne del af deres betingelser,Jeg har lavet det med fed nede i den samlede tekst, men sat det ind her "• Der er berettiget tvivl om kundens evne eller vilje til at betale." Alle regninger de sidste 4 år er betalte, hvordan kan man så have "Berettiget tvivl"!! Er det bare mig, eller det dybt uprofessionel behandling af en virksomhed?
------ ------------------------ 18. Afbrydelse -->>>> • Der er berettiget tvivl om kundens evne eller vilje til at betale. <<<< ----
• Kunden anvender mobiltjenesten eller Telias tjenester i øvrigt til udsendelse af spam eller på en sådan måde, at Telias eller 3. mands rettigheder krænkes. Telia kan desuden afbryde forbindelsen med øjeblikkelig virkning, hvis der er en pludselig og væsentlig stigning i forbruget, eller hvis der er begrundet anledning til at tro, at Telia kan stille krav om sikkerhed før genåbning, jf. i øvrigt pkt. 3. Telia kan uden varsel og ansvar afbryde Afbrydelsen er ikke en ophævelse af abonnementsaftalen og medfører ikke nedslag i betalingen af abonnementet, evt. minimumforbrug eller andre faste udgifter i perioden, --- |
Så har Telia jo lige mistet en kunde ved at have en kreditgrænse på 8.000 og en elendig problemløsning. Hvad plejer regningen at lyde på?