Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så gik der FreeWay i den...

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hold da op en feedback :)

Michael Grove:
Godt du er glad for dit Plus abonnement, det ville jeg også være hvis jeg lige havde betalt 1.000 plus moms for det ;-)

Fashion-Seller:
Ja det er sandt som det er sagt, godt man ikke lider af den slags.

Martin Thorborg:
At sælge plus abonnement med sætningen "for at støtte dig selv" er i min verden rigtig god markedsføring og salgsteknik. Dine kunder for fornemmelsen af at være i gode hænder hos "The Expert", og så længe de får en god oplevelse er den populært sagt en win win...

Jeg er desuden helt enig i at det ikke er nogen skam at tjene penge, det bl.a. derfor man vælger at starte som iværksætter/selvstændig fremfor lønslave?

Jeg ville også forkæle plusbrugerne hvis jeg var dig. Men jeg frygter at Amino på sigt kun bliver attraktiv for de betalende. Og så synes jeg at ånden går af stedet. Det skal ikke være nogen hemmelig at jeg har været en glad og tilfreds bruger af Amino - og jeg har lært meget herinde. Det har betydet meget for mig at jeg ikke skulle ud og købe et dyrt abonnement for at gøre det. I stedet valgte jeg at købe dine bøger og har desuden solgt en virksomhed herinde. Således har jeg lagt i kassen på min måde.

Du er dygtig Martin, og du kan være stolt af Amino, for den hjælper mange. Men som min overskrift provokere, så lad der ikke gå (for meget) FreeWay i den.

Tommy Krabbe:
Lad annoncører betale gildet, det er min holdning.

Nicolai Lønne:
Svindel og humbug er dine ord, men ser hvad man betaler for og jeg ser ikke noget med småt der berettigere til den betegnelse.

Naturligvis skal Thorberg have økonomisk udbytte at sine investeringer, men efter min mening er brugerbetaling ikke den rigtige vej. Og hvis ikke jeg giver min mening til kende, så bliver den heller ikke hørt.

Dine to sidste afsnit ønsker jeg ikke at kommentere på.

Kim Kampp:
Jeg har fået masser af glæde af at købe E-Pusher bøgerne. Jeg ved ikke hvor længe det tog at tjene dem ind igen. Nu kan jeg ikke huske prisen præcis, men ca. 1.800 kr. for en bog i PDF format er da mange pengen hvad enten den er god eller ej.

Karsten Lund:
Jeg forventer ikke at købe plus abonnement, og jeg håber heller aldrig at der bliver skåret så meget ned på funktionerne i gratis abonnementet at det bliver nødvendigt. Og jo da, naturligvis skal Amino tjene penge, det gør de også, bl.a. når jeg annoncere på siden eller klikker på nogle af de bannere jeg finder interessante herinde. PS. god pointe med billedet på gave-guiden.dk, kan dog sige at det bliver købt sammen med billeder til alle de resterende sider når siden biver lavet færdig.

Generelt
Det overrasker mig at se, hvor personligt nogle folk tager min mening. Mindre overraskende er det at det er Plus abonnenterne, der går hårdest til markronerne.

Mvh. Anders

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er jeg glad for det. Ellers havde jeg ikke betalt 1000,- kr + moms for det. Men med de kunder jeg har fået her igennem, så er det en ringe pris at betale :)

Ps. du kan da ikke bare bruge et billede med copyright på, og så vente med at købe det. Det er sku dårlig moral. Hvis det er i brug, så betal da for det!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå...nu behøver vi vel ikke alle at hagle manden ned.
Jeg er ganske enig med andre i, at brugerbetaling er i orden, men kan da godt forstå irritationen. Jeg synes da også at det er lidt øv, at skulle betale et pænt beløb om året, blot for at have min signatur. Og JA det ER faktisk det eneste i Plus-abonnementet jeg kan bruge.
Jeg var selv med til at foreslå fremskynding af brugerbetaling, efter at en TDC reklame gjorde det umuligt at nyde Amino.

Personligt synes jeg dog at de goder man får som plus-medlem, blot er endnu mere medvirkende til, at Amino er blevet et marked hvor man pusher produkter til iværksættere. Hvis man ser på hvem der er de flittigste brugere herinde (groft sagt) så er det primært folk der helt eller delvist har iværksættere/ virksomhedsejere som målgruppe. Altså endnu mere produktsalg og meget mindre reel, ærlig og gratis rådgivning uden nogen former for bagtanker. (som oprindeligt var det geniale ved Amino, og heldigvis stadig findes, det drukner blot i mængden af salgsindlæg)

Giv mig værdi for pengene, så skal jeg nok betale :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

de 1.000 kr hvor længe er det for ?? det lyder af meget... Hvordan har du fået kunder ud af dit plus ??

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Yde:

Jeg er desuden helt enig i at det ikke er nogen skam at tjene penge, det bl.a. derfor man vælger at starte som iværksætter/selvstændig fremfor lønslave?

<snip>

Tommy Krabbe:
Lad annoncører betale gildet, det er min holdning.

<snip>

Kim Kampp:
Jeg har fået masser af glæde af at købe E-Pusher bøgerne. Jeg ved ikke hvor længe det tog at tjene dem ind igen. Nu kan jeg ikke huske prisen præcis, men ca. 1.800 kr. for en bog i PDF format er da mange pengen hvad enten den er god eller ej.

Jeg er ikke startet som iværksætter for at "score kassen", men for at have friheden til at arbejde for dem jeg har lyst til og når jeg har lyst. Jeg kunne sikkert tjene flere penge som konsulent i en større IT-virksomhed end jeg giver mig selv i løn, jeg har medarbejdere der får mere i løn end mig, og det er såmænd fint.

Men der vil jeg næppe kunne vælge fra dag til dag om jeg vil sidde på kontoret og knokle 16 timer, eller om jeg vil bruge hele formiddagen på at køre i skoven og gå en lang tur med hunden, eller måske lige tage fire dage i London med kæresten er mere værd for mig end den dobbelte månedsløn.

Angående annoncer, så er det sikkert også en fin indtægt, men langtfra så god som den har været tidligere og næppe nok til at betale for drift, support og udvikling af et forum som Amino.

Og sidst men ikke mindst, så er Epusher ikke nogen billigbog, og hvis man gør prisen op som "Pris pr side" er det da en meget høj pris, men hvis man har en webshop man arbejder professionelt med og får blot nogle af de ting der nævnes i bogen indarbejdet i shoppen vil jeg påstå at den er tjent hjem på meget kort tid.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus Lindau:

mit virker heller ikke, jeg prøver at gøre denne tekst til min signatur:

<p>Janus J Lindau<br /><a target="_blank" href="http://www.Promotion-print.dk">Kuglepenne, keyhangers, lighters og meget mere</a></p>

den er 2 linjer, 133 tegn og har 1 link.

Hej Janus

Jeg kan heller ikke få din signatur til at fungere.
Jeg råber lige på Jacob.

Dbh Martin

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Yde:

Tsk tsk... Så blev det for alvor slået fast er at den kære Thorborg er en ulv i fårklæder. Vi vil alle gerne tjene penge, men brugerbetaling på websites er efter min mening griskhed. Det minder mig om FreeWay, der trods sit "gratis" klingende navn, nok ved hvad de skal afregne deres brugere for at bruge deres sites.

Hej Anders

For det første vil jeg gerne slå fast at det ikke er alle og enhver som kan banke et community op i de besøgstal som Amino og mange freeway sites har, og endnu vigtigere er hele tiden at være så meget foran at communitiet ikke går til i folk udefra som bare skal afreagere, som gerne vil virke klogere end de er eller som generelt bare gerne vil provokere og få tråde til at løbe løbsk.

Jo flere besøgende - jo vanskeligere bliver det at holde stien ren og tonen rar.

Det er der udfrodringen kommer og der man ser hvem der overlever og hvem der går ned med nakken.

Et forum tager i modsætning til så mange andre sites tid at bygge op da det er baseret på brugergenereret indhold - som du også selv var inde på - men brugerne vil jo kun være et sted hvor de føler de giver værdi og ikke mindst får værdi tilbage.

Jeg har selv et stort site som fungerer på primært samme måde som Amino og da finanskrisen ramte for ca. 1 år siden mistede jeg i løber af gange få måneder 50 % af min omsætning, og gode råd var dyre. Havde jeg allerede dengang haft et PLUS+ program ville jeg ikke have været så afhængig af denne omsætning og jeg ville have haft større chance for at fortsætte videreudviklingen på sitet - nu, hvor min omsætning kun knap nok hang sammen til at give mig selv brød på bordet - gik alt i stå. Der var simpelthen ikke mulighed for at give brugerne endnu bedre betingelser.

Så længe et medlemsprogram bliver lanceret på den rigtige måde (som jeg ser det) - at man tilføjer endnu mere værdi til de brugere som i forvejen benytter sitet og som allerede har så stor en glæde af råd og færden på sitet at de uden ret meget tøven gerne vil betale for den ekstra værdi de ved de kan få ved at blive PLUS´bruger. Så kan jeg ikke se nogen bør have ondt i r.... over det.

De som ikke mener de får den værdi har jo stadig masser af mulighed for at fortsætte med at benytte sitet uden at betale.

Jeg har set/hørt om sites der via ip adresser (mener jeg) giver adgang til de betalende brugere, så alle andre må pænt vente på at blive lukket ind på sitet hvis der altså bliver plads, sites der efter x antal tidsrum efter brugeren er kommet ind på sitet siger STOP, hertil og ikke længere, nu har du allerede set noget af sitet, nu er det på tide at træffe en beslutning eller 1000 andre måder for at tvinge brugerne til at tage beslutningen om at gå fra gratis til betalende bruger.

Men hvordan synes du det bør være? Vil du hellere ind på et site der er overplastret med reklamer, popup vinduer med annoncer der farer i hovedet på dig efter du har set x antal sider eller hvordan er din perfekte version af et community. Husk på der er masser af udgifter i forbindelse med bare at holde et community online, og der snakker jeg server, trafik, domæne, udvikling, licenser og tid - masser af tid - når et community når en hvis størrelse er der bare ikke tid nok, og så er det på tide at få medarbejdere - medarbejdere der også skal have løn for at arbejde.

Og lige pludselig skal der adskillige 10000+ ind for at få alting til at køre rundt.

Har du nogen erfaring med communities? For mange bliver meget overrasket over hvor meget arbejde der egentlig er med at holde et community kørende, for igen - er brugerne ikke glade så forsvinder de med tiden. Især hvis de føler de ikke bliver hørt.

Nu kan jeg jo skrive om det her emne i dagevis da det er min store passion, og fordi at vi generelt bare har den holdning at communities er gratis og alle kan være med. Når nogen spørger hvad jeg laver og jeg siger jeg driver et stort community er deres svar tilbage oftest et spørgsmål 

- Kan man leve af det? 

Det er tankevækkende, for havde jeg sagt at jeg havde en webshop blive svaret helt sikkert have været anderledes.

Så Anders, giv mig gerne noget imput til hvordan jeg kan drive mit community så jeg kan sige til brugerne på sitet

Betal hvis I gerne vil have endnu mere ud af sitet, ikke mindre men mere.

I er ikke mere end alle de andre, I får bare mere.

Jeg venter spændt på tricks fra dig til hvordan jeg også kan vælge at tjene mine penge ved stadig at drive det store community som jeg er så pasioneret omkring.

Ps. Det fede ved Thorborg er netop at han i modsætning til så mange andre melder klart ud hvad han gerne vil Yes

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

de 1.000 kr hvor længe er det for ?? det lyder af meget... Hvordan har du fået kunder ud af dit plus ??

Hej Mikkel

Det er for et år og det kan trækkes fra som udgift i dit firma.
Kort fortalt får du:

* Mulighed for at fjerne den store reklame i toppen af debatten:
* Mulighed for signatur med grafik/Banner
* Gratis markedsføring i de mails der bliver sendt ud når nogen svarer på indlæg.
* For 500 kr. gratis sponsorlinks (De reklamer du ser i højre side af debatten.
* Mulighed for at få en e-mail hver gang nogen omtaler din virksomhed eller nævner et produkt du f.eks. sælger.
* Mulighed for at byde på billige varer på Amino Marked, som vi får sponseret.
* En PR håndbog, et gratis kapitel fra SEO-Lex, et års abb. på Grammatip, en hjælpe video til Wordpresse...

Og snart en god profilering på Amino Freelancer og så nogle ret spændende nye tilbud som Nicolai lægger online en af dagene, som har en højere værdi en alle de 1.000 kr.

Slutteligt, så er der flere ting jeg ikke har nævnt, men som står her:
http://www.amino.dk/aminoplus.aspx

Og så alle de nye ting vi løbende laver.

Med andre ord, vil jeg påstå at man får rigtig meget for pengene og sig endelig til hvis i har andre ideer eller har en anden mening end mig.

Dbh Martin

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg kunne heller ikke rette i min signatur, da jeg blev opfordret til det. 
Så bed jeg sgu i det sure æble og fik mig et dejligt banner i stedet for.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

Jeg kunne heller ikke rette i min signatur, da jeg blev opfordret til det. 
Så bed jeg sgu i det sure æble og fik mig et dejligt banner i stedet for.

 

 

Fedt - en betonlebber der knalder et får med en strapon dildo. Måske skulle der alligevel være det 18 år+ adgangskrav til siden

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)