Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenlign timepris mellem en IT-Konsulent og en fastsat medarbejder

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg syntes ikke det er dybt useriøst, er spørgsmålet ikke hvem man vil henvende sig til....hvem har deres egen it ansvarlig og hvem vil bruge en på time basis og til hvad.

der blev spurgt om holdning til det skrevne fra start og det blev der svarede på, og jeg har tydeligt skitseret at jeg finder omkostniger forvrænget i forhold til manges virkelighed, men det er da godt de stemmer med din så du kan tilslutte at du har det billede, men så skriv da det

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor mange medarbejder tror du det kan betale sig for med fri internet med de skatte regler der er ?

så er det en realistisk opstilling ?

fri telefon er det samme, og en arbejdstelefon er et andet redskab, hvor man stadig har udgiften, den komme jeg ikke uden om.

min sidst indkøbte pc med det hele kostede mig under 10000 og der er taget højde for dobbelt skærm, og super af det hele, så får jeg den leveret flere steder fra ja og skal selv sætte den op...og det gælder også de andre arbejdspladser på kontoret

jeg ved ikke hvad jeg skal bruge de næste 20000 til om året, jeg skifter ikke møbler hver år, og med 3 faste arbejdspladser + computer i lastbilerne ( ja de er som regel mere problematiske), syntes jeg summen bliver for meget ved siden af

de udgifter vil jeg jo om alle omstændigheder have selv om jeg bruge en konsulent, og jeg vil blive ved at have en ekstra arbejdsplads sat op, til når skittet bryder sammen og jeg er nød til at have en til at kigge på det, og jeg har ikke benyttet mig af konsulenter til 995 i timen igennem de sidste år. kun engang købt mig til en løsning, hvor prisen var aftalt på forhånd i forhold til det der skulle laves.

jeg vil falde mig mere for tilbud pr opgave eller bare en timepris og en præcis formulering om hvornår timetællingen starter/slutter...- en af de ting der kan give store udsvingninger i det totale timetal... og i sidte ende er det sluregningen der tæller i forhold til hvordan opgaven er blevet løst som forventet.

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Milandt:

@Rasmus og Carsten

Tak for jeres gode pointer, som jeg kun kan være enig i. Jeg kan især godt genkende situationen Rasmus skitserer med de faste medarbejdere omkring bordfodboldbordet og konsulenten der arbejder videre. Når man ved man er timebetalt og måske er på en opgave i 40 timer duer det ikke at 2-3 timer i løbet af ugen går med "alt muligt andet".

Det er helt rigtigt at både de ting Rasmus nævner og især tid brugt på oplæring, at sætte sig ind i opgaven/teknologien mm. som Carsten er inde på ikke er noget man kan sammenligne i et regneark. Det er dog alt sammen noget der er værd at have i baghovedet når man taler med kunden og fortæller om fordelene ved at hyre en konsulent i stedet for at fastansætte eller lade ansætte der måske ikke er egnede til opgave kaste sig over den.

I al fald tak for jeres kommentarer.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

 

Inden I nu flyver alt for højt ift. hvor sublimt og korrekt alting bliver gjort, når det handler om konsulenttimer, så vil jeg gerne lige smide lidt input....

Min erfaring med konsulenttimer kommer fra min tidligere ansættelse som leder i en stor IT-virksomhed med mere end 1000 ansatte. Her købte vi mange timer hvert år til forskellige ting.  Kan konsulenter lave makværk? Ja...og det gør de også indimellem. Bliver konsulenter brugt ifm. specialviden? Ja, men også når der ikke er ressourcer nok i virksomheden. Mange gange bliver konsulenter brugt til det mest kedelige arbejde, så medarbejderne slipper. Kan konsulenter spilde timer? Ja da, det ses faktisk oftere end I lige giver udtryk for her. Skal konsulenter benytte arbejdsplads/pc/licencer i virksomheden? Ja, det sker faktisk oftest at de skal, for de kan jo ikke altid sidde for dem selv off location og arbejde med tingene.....faktisk sjældent.

Om timepriserne: Det er billige timepriser, men det afhænger jo også meget af hvad dine (konsulentens) kompetencer er. Timepriser afhænger jo i særdeleshed af, hvor mange timer man aftager som kunde....og over hvor lang tid osv. Derudover er der jo konjukturer osv, som spiller ind. Hvis man vil ind store steder i længere tid, så kan man oftest glemme sine almindelige timesatser, for det er aldrig det der betales.

Det eneste jeg lige 'faldt' over i dit regnestykke var det med arbejdspladsen.....der skal konsulenten oftest bruge een også...inkl. div. licenser m.m.

Jeg ville skrive lidt bedre tekster i stedet for "angiv hvor meget...." i hver linie. Lav nogle farver og skriv at man selv kan indtaste i de grønne/gule or whatever felter osv., så det bliver lidt mere intuitivt. Så kan du bruge tekstpladsen til at forklare i stedet.

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Det eneste jeg lige 'faldt' over i dit regnestykke var det med arbejdspladsen.....der skal konsulenten oftest bruge een også...inkl. div. licenser m.m.

Jeg ville skrive lidt bedre tekster i stedet for "angiv hvor meget...." i hver linie. Lav nogle farver og skriv at man selv kan indtaste i de grønne/gule or whatever felter osv., så det bliver lidt mere intuitivt. Så kan du bruge tekstpladsen til at forklare i stedet.

Hej Jack,

Du har ret i at alt efter hvor man kommer ud og hvad man skal arbejde med, så skal man måske eller måske ikke benytte sig af kundens udstyr og software og dette skal muligvis indkøbes særligt til konsulenten.

Inden for web-udvikling som er det område jeg beskæftiger mig med er det dog sjældent tilfældet. Jeg kan oftest selv stille med det udstyr og software jeg har brug for, så derfor er det ikke med i mit regnestykke på konsulentsiden.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt dokument - er der kommet yderliger ændringer.

Er det muligt at få adgagn til selv at ændre priser m.m

Mvh.

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Tak skal du ha! :-)

Jeg kan ikke lige se at jeg har linket til den nyeste version af dokumentet, men den findes her: http://www.it-future.dk/media/5878/sammenlign%20timepris%20v%200.5.xlsx.

Er der noget specifikt du gerne vil have mulighed for at ændre, eller kan du tilpasse det du har brug for i den seneste udgave?

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Muse Captain Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Ligger du stadig inde med dit fine regneark?

Mange hilsner

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Ja, det er bare aldrig blevet flyttet med da vi fik nyt website.

Du kan hente regnearket her: http://it-future.dk/media/8362/sammenlign_timepris_v_0.5.xlsx

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Efter at have læst igennem alle 28 indlæg, ville jeg meget gerne have lov til at se regnearket, men det nye link du angiver virker ikke.

Det er ellers en fin side du har.

Mvh
Halllur

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halllur

Det beklager jeg. Der har været lidt omrokering på websitet siden sidst. Linket er aktivt igen.

- Dennis

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)