Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af selskabsform + flytning til andet EU land

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver man også beskattet af de urealiserede selskabsanparter ved fraflytning, hvis selskabet aldrig har været dansk ?

 

Jeg mener, kan man ikke bare oprette et selskab i udlandet til at starte med, mens man bor i Danmark.

Man skal selvfølgelig betale dansk skat (selskabsskat og evt løn/udbytte), da selskabet jo har hovedsæde i DK og du jo har bopæl i Danmark, men når man flytter skal man vel ikke betale skat af den urealiserede værdistigning af ens anparter, skal man virkelig det ??

 

Der er jo blot tale om flytning af hovedsæde i et selskab der aldrig har være dansk.

Der må da være en måde at komme ud af det på...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et dansk selskab skal have en dansk adresse og et fransk selskab en adresse i Frankrig.

Starter du med et dansk selskab så afvikler du det ved f.eks. at sælge det før afrejse. Regn med du bliver klippet tæt i begge ender af skattefar, når du vil flytte til Frankrig.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

beeb beeb:

Bliver man også beskattet af de urealiserede selskabsanparter ved fraflytning, hvis selskabet aldrig har været dansk ?

men når man flytter skal man vel ikke betale skat af den urealiserede værdistigning af ens anparter, skal man virkelig det ??

 

2 x Ja. Som bosiddende i Danmark er du fuldt skattepligtig her til landet og det indbefatter avancer på aktier i såvel danske som udenlandske selskaber. Derfor laves der en såkaldt havelågebeskatning når du flytter ud hvor der opgøres en fraflytterskat som du så får henstand med.

Den mulighed man kan tale om - indenfor lovgivningens rammer -  er at der skal laves en værdiansættelse ved fraflytningen og der skal man selv komme med et forslag. Hvad er et unoteret selskab - eksempelvis udviklingsselskab eller IT selskab - som ikke rigtig er slået igennem nu værd ? Ofte vises de reelle værdier først når selskabet sælges. Dvs. der kan i mange situationer opnås en lav  værdiansættelse og derved en lav fraflytterskat.  Også selvom selskabet senere sælges til en højere pris.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, mange tak for svaret.

 

Bliver bare lidt forvirret når man hører at google og facebook betaler 3% i skat på Bermuda, mens begge stifterne bor i Californien.

 

Og nu også SAS; og selv oppositionen siger at det er lovligt.

 Men det er nok et game for de store drenge :)

 

Men hvad så hvis man slet ikke har et APS, men bare en hjemmeside/webshop der tjener nogle penge (evt. mange) som er registreret i ens eget navn; skal den så også værdiansættes ved fraflytning ?

Så er der vel bare tale om et aktiv (ikke anpart/aktie) som man frit kan tage med ved fraflytning tiludlandet, eller hvad ?

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Mener du dermed at man ikke får muligheder for skattefradrag når man driver sin virksomhed i selskabsform. Så er der godt nok noget jeg har misforstået. Det må du meget gerne uddybe.


Det jeg mener er at der ved  oprettelse af et personselskab er nogle muligheder for skattefradrag, som man skal holde sig for øje.
Foreksempelvis er der mulighed for at trække det underskud, som man (ofte) har i opstartsfasen, fra i ens personlige indkomst (eller ægtefælles) som lønmodtager.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg enig men der er vel ikke andre muligheder end fradraget for underskuddet. Du får sådan set også fradrag i et selskab men jeg indrømmer at det ikke er det samme, da du først får fradraget når/hvis selskabet lukkes med tab i forhold til det indskudte. Personligt mener jeg også at det rigtige er at starte med at drive virksomhed personligt, medmindre risikoen herved er så stor at man bør lave et selskab med det samme. Når så man kan se at driften er stabil og giver overskud på den lange bane kan man omdanne virksomheden til selskab.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige at man er i en branche hvor man ikke har investeret mange penge, evt. konsulent og man derfor ikke vil have andet tab, ved at forretningen går ned, end at man ikke har noget at lave.
Hvilke fordele ser du da i at man går fra det personligt ejet til kapitalselskab?

 

mvh.

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du giver forkert eller mangelfuld rådgivning kan du jo løbe ind i erststatningskrav; og der er det en fordel at de kun kan gøre disse krav gældende mod selskabet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig men som konsulent vil du jo ofte have en obligatorisk rådgiverforsikring som dækker i sådanne situationer.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cheetah:
Jeg lurer lidt på hvilken selskabsform der vil være "smart" for mig. Startede ud med enkeltmands...opdagede så SmbA og ser nu at der er en ny form på vej i det nye år, SPE selskab. Er ganske uvidende om ALT vedr. det at starte virksomhed.

Du er på rette spor men du bør nok alligevel sikre dig professionel og betalt hjælp. Der er en del erfarne erhvervsfolk, som kan assistere med gode råd og penge mod at deres interesser tilgodeses.

Det afgørende er at sikre sig begrænset hæftelse med hvilke selskabsformer.

Læs mit indlæg herom på http://www.amino.dk/forums/t/123242.aspx?#826129

Men Software med know-how og copyright bør ejes personligt, da det så aldrig kan fratages dig ufrivilligt.

Herved sikrer du dig også, at du kan flytte uden stort besvær og uden synderlig fraflytningsbeskatning.

Et berettiget eller uberettiget sagsanlæg koster normalt mange penge til advokater og megen tid og ærgrelser. Faldgruben advokatpålæg tvinger dig til at hyre en advokat til KR 2500 i timen med en stor forudbetaling på mellem 20-50.000 KR.

Man KAN rent faktisk komme i gang ret hurtigt OG undgå de mange faldgruber, som de fleste uforvarende falder i. Der er mange og de koster dyrt, HVIS du rammes.

Det er relativt billigt at undgå dem, OG man kan sagtens sikre, at Skat ikke KAN få kløerne i sig.



Side 2 ud af 2 (20 indlæg)