Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

holdingselskab

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hornsyld
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ved at starte nyt firma, og det bliver startet som et anpartsselskab. Nu er jeg faldet over den idé at et holding-selskab skal "eje" mit nye firma.

Men når jeg kigger på vilkårene for et holding-selskab studser jeg lidt over hvordan og hvorledes med overskuddet i drifts-selskabet (datter-selskabet), når det skal overføres til holding-selskabet (moder-selskabet). Hvordan så med skatten af overskuddet? Skal den betales i datter-selskabet inden overskuddet bliver flyttet? -eller skal skatten af overskudddet betales i moder-selskabet når jeg trækker pengene ud?

Håber i kan hjælpe mig

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er tvungen sambeskatning i DK, så resultaterne drift-og holdingsselskab lægges sammen, og beskattes i

administrations(holding)-selskabet.

/peter

Fra Hornsyld
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Tak for svaretSmile

Men jeg er vist nødt til at det der sambeskatning skåret ud i pap, for det forstår jeg ikke en dyt af....

Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatten beregnes samlet af indkomsten i dit holdingselskab plus indkomsten i dit driftselskab.

Eksempelvis hvis dit holding har et overskud på 100 og du i dit drift har et underskud på 30. Så bliver skatten ved sambeskatning beregnet  af de 70 (100-30).

Med andre ord. ved sambeskatning betragtes dine selskaber ved skatteberegningen som 1 selskab.

Fra Vanløse
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min bedste overbevisning er holding, på flere måder, knap så tillokkende som det har været tidligere. Her tænker jeg på ændringer som følge af skattereformen.  Så derfor er jeg lidt nysgerrig....

Hvorfor skal et holding selskab eje dit kommende ApS ?

Vh

Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

O.K. 3 årsreglen bortfalder, men ellers er holdingselskab vel stadig lige så attraktiv som førhen!

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld indblanding. (hedder det sådan?) Wink

3 årsreglen? Er det den der har med salget af datterselskab at gøre? Er der ikke noget med nogle skatteregler omkring salg efter 3 år? 

Fra Vanløse
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det mener jeg ikke.

Beskatninger af aktieafkast efter lagerprincippet kan stille nogle kedelig krav til omsætning/cashflow i en mindre virksomhed

Selskabsskat + udbytteskat Vs. de 'nye' skattemarginale betyder, at det hurtigt bliver en bedre forretning at trække pengene ud som personlig indkomst fremfor udbytte via selskab.

Jeg er bestemt ikke ekspert på området, så jeg skal ikke afvise at jeg overser nogle centrale ting ift.selskabsdrift mv.   Jeg kender primært til stofområdet via Skat- og pensionsrådgivning.

 

Vh Jens

Fra Hornsyld
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det eneste formål mit holding skal have, er at opbevare en del af et evt. overskud i driftsfirmaet så kapitalen er så lav som muligt i driftsfirmaet, og evt for at have muligheden for at investere i andre projekter.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej maag78,

Det er efter min mening stadig en fornuftig model at etablere et holdingselskab og et driftsselskab.

Skatten afregnes fælles imellem de to selskaber - som det også er forklaret ganske fint af Henrik Krogh.

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)