Hej Amino, Jeg sidder med et produkt som allerede er afprøvet med success indenfor produktionsvirksomheder. Det er ikke fordi at salget som sådan er så vanskeligt igen når man endelig står hos kunden, så jeg ved at vi har et produkt der har en berettigelse og kan løse et behov. Og vi har glade Men det er hamrende svært at komme til at handle med de her mennesker, man skal have kontakt til fabrikschefer / tekniske chefer - og det er altså ikke folk man bare lige ringer ind til - man bliver oftest behandlet som en annonce-sælger ved første kontakt, og det er praktisk talt umuligt at komme derop hvor beslutningen tages uden kontakter. Hvis jeg havde et produkt der løste alle problemer i verden, så ville det jo være nemt nok med nogle annoncer eller en gun-ho vinkel hvor man løber forbi vagten og ind til beslutningstageren, men det er nu bare et ordinært koncept, men som mange ikke benytter sig af, så der er et marked. Måden man handler i den verden er åbenbart folk der kender hinanden, og det er jo fint nok, min kontaktflade er bare relativ begrænset. Derfor har jeg virkelig brug for nogle gode indspark til hvordan man kunne komme ind i en ny verden (industrien) ? jeg har tænkt på konsulenthuse (men hvem ?) - har tænk på maskinleverandører ( men ikke alle vil have en fordel udaf mit produkt hvis de leverer noget bras ). Jeg går udfra der sidder mange udviklere/idemænd her som ikke har salgskanalen, så går udfra der er mange i samme båd, hvordan gør i ?
|
Hej
Ja, det er jo det evige problem. Alle mener jo, de har et godt produkt og virksomhederne bliver ofte lagt ned af alle dem der gerne vil sælge dem "det de lige står og mangler"
Langt hen ad vejen handler mødebooking jo om teknik. Der er mange faktorer der spiller ind.
Jeg kan give dig lidt statistik: Man siger at du er bedømt via telefonen på de første 2 sekunder. Hvis du så er kommet igennem, og har fået lov til at fortælle hvad du ringer for, så har du omkring 20 sekunder til at få det formuleret og "solgt".
Andre tal siger fx at ordenes betydning kun har 7% indflydelse, at stemmen har langt over 50 % og at kropsproget har omkring 30-40% betydning.
Alle de teknikker tager tid at lære og man kan nemt tabe nogen kunder inden man lærer principperne.
Så du skal jo overveje nogen ting inden. Hvis du selv begiver dig ud i det, så læs en masse om emnet inden, for de kunder du taber, kan du jo ikke ringe til igen i næste uge og spørge om de ikke vil genoverveje deres afvisning.
Du skal tænke over, hvad det er du sælger, hvor meget koster det og hvor hurtigt kunne det tjenes ind, hvis du køber nogen til at varetage mødebookingopgaven osv.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig yderligere, men vil heller ikke lave for langt et indlæg, så hvis du er interesseret, så er du velkommen til at skrive en mail til: gjmarketing@live.dk
Held og lykke med det hele
Gitte