Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina transport

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder i en mindre speditionsvirksomhed i Hvidovre, Bendix Transport Danmark og vil også kunne klare opgaven for samme beløb inkl levering din dør i Køge.

Køb varene FOB Shenzhen som andre allerede har nævnt, på den måde kan (jeg) styre din transport hjem fra kajen i Shenzhen til Kbh. Frihavn og ned til dig. Ellers kan du risikere at betale store lokalomkostninger i Kina samt prisen på søfragten vil være rent tag selv bord for din afskibber og hans speditør.

Jeg sidder udelukkende med Søfragt import fjernøsten, både hele containere og stykgods. Jeg laver hele proceduren fra booking til fortoldning samt levering i Danmark og gør det mange gange dagligt. Vi er representeret i hele verden, men er størst i fjernøsten. Send mig evt en mail/forespørgsel på plt@bendixtransport.dk / 88 13 54 30 så skal jeg give dig vores adresse i Shenzhen hvortil din afskibber kan tage kontakt. Herefter går resten af kontakten via mig til dig til levering i Køge.

Ha en fortsat god aften

Med venlig hilsen

Peter Thomsen - Bendix Transport Danmark, Jernholmen 39, 2650 Hvidovre.

Fra Køge
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, jamen det lyder rigtig spændende. vi snakker 3500kr i alt? eller tænker i +moms? (her tænker jeg både på dig og Karsten?

Jamen er mine varer forsikret så? Så jeg er garanteret på at de dukker op her hos mig?

Hvormeget vil det koste mig i fortoldning? når det drejer sig om 1000DVD afspillere? til i alt værdi på 60000kr?

Hvad mener du med incl fortoldning?

Ja jeg har aldrig transportett på denne måde, er ny og grøn på området. Jeg har altid bare brugt ems express, det kommet kassen bare til døren, med en lille toldregning.

Hva med cvr, skal det være noget sperielt import? eller kan almindelig salg godt klare sagen?

Det skal lige siges, jeg er EKSTREM glad for alle svar jeg har fået herinde, og disse gode tilbud også. beklager, hvis nogle af mine spørgsmål  er alt for grønne  ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Undskyld mig men er det ikke lidt voldsom at starte ud med at hjemtage 1000 DVD afspildere når du åbenbart ingen erfaring har med import. Der er rigtigt mange faldgrupper / svindelere i Fjernøsten. Der er en hel del ting du bør sætte dig ind i inden du begynder at "lege" importør.

Du skal med sikkerhed forudbetale varen, hvordan vil du sikre dig mod at blive snydt af sælger ?

Er produktet CE mærket  / godkendt , overholde RoHS  direktivet ?   HVordan vil du sikre dig ægtheden af div dokumenter?

Du skal betale Told af varen,  ved du hvad toldsatssen er på produktet ?   Du skal gså betale emballageafgift ved slag i DK, viste du det?  

Du skal være tilmeldt og betale til EL-Skrot ordningen.

Har du en produktansvarsforsikring ?

 

Mvh

Ravn

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan klare forsikringen for DKK 120,00 + moms.

Når du får fragten leveret all in og køber varen FOB får du ingen ekstra omkostninger udover moms og told.

Vender tilbage mandag med omkostningerne for told og moms udlæg.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Køge
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Tak for din mail. TAK fordi du gør mig opmærksom på disse punkter  ;-)

Jeg har lavet små bestillinger hos producenten, har modtaget fine varer over flere gange.

Da det er producenten, kan jeg ikke bestille få varer af gangen, dog har jeg endelig presset dem ned til 500stk nu. Så skal finde ud af hvormeget det præsis fylder.

Sælgerne sender mig varen, den er god nok. Ja det hele skal betales forude T&T.

Det er CE godkendt, og RoHS bliver overholdt, det fik jeg også forklaret, da de forklarede mig at det var et krav i eu, og det fordyerede også min indkøbspris.

Jeg kunne læse mig til 1% told, men ved ikke hvordan det betales når det er shipping by sea? med fly er det bare kontakt aftegning ved levering.

Hva der produktansvarsforsikring?

 

Fra Køge
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Det skal lige siges, jeg skal have 500stk hjem. en meget høj eupalle på 550kilo. Hvad vil det koste mig i transport?

du siger 120+moms i forsikriong, hvad dækker det? tab af vare? tyveri? eller hvad det nu kan ske under transport?

Jow tak Karsten, jeg venter med glæde til på mandag.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MR: Starmax:
Jeg har lavet små bestillinger hos producenten, har modtaget fine varer over flere gange.

Dermed ikke sagt at du gør det når du bestiller mange hundrede stk.

MR: Starmax:

Sælgerne sender mig varen, den er god nok. Ja det hele skal betales forude T&T.

Vær opmærksom på at du ingen sikkerhed har for dine penge.  Skal du betale via bank overførsel eller western Union ?

 

MR: Starmax:
Det er CE godkendt, og RoHS bliver overholdt, det fik jeg også forklaret, da de forklarede mig at det var et krav i eu, og det fordyerede også min indkøbspris

Husk at det er dig der er ansvarlig for at direktiverne er overholdt,  Hvad garanti har du for at producenter ikke snyder dig med uægte certificakater ?

Er du blevet tilmeldt EL skrot ordningen ?

En produkt ansvarforsikring dækker hvis dit produkt skulle forvolde skade f.eks at det kortslutter og der opstår en brand eller at en person får elektrisk stød og dør. Har du ingen forsikring vil du selv blive holdt ansvarlig.

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)