Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale 205kr, når min revisor sender mig en mail ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået mange kunder fra "de store"  på det seneste, da nogle af dem har udskrevet regninger på helt ublu beløb, som kunderne ikke har kunnet forstå.

Efter vores opfattelse har grunden til de store regninger mest været et vink med en vognstang om, at kunden nok bør finde et andet sted. Hvis man konstant har underdækning på en lille sag, så er er der egenligt ikke noget incatiment til at beholde kunden. Det handler jo om værdiskabelse.

Omvendt syntes jeg tit at kunden har en forkert opfattelse af hvad de betaler til. Hvis tingene sejler, og der ikke er styr på noget, så bliver prisen derefter.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

sundsdal:
Jeg har så fundet ud af at jeg bla. skal betale 205kr hver gang de sender mig en mail. Feks en mail-reminder om "indkaldelse af mat.". En mail jeg iøvrigt ikke har bedt om. ?

Jeg opfatter det her som en automail sendt fra hans revisor! Mener i virkelig det er ok at tage 205 kr for en mail manden ikke har bedt om og som for mig at se sendes via et system ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om, at også revisions- og rådgivningsbranchen presses på indtjeningen - og er blevet det i en snart længere årrække - det gælder i hvert fald "de store". På et tidspunkt forlød det i i min øresnegl, at revisionsdelen flere steder faktisk var baseret på at skulle "gå i nul" og pengene tjenes på rådgivning (skat, moms osv.).

Årsagerne er nok flere: Kundeflugt på grund af skandaler, forøgede forsikringspræmier, forøget administration, større konkurrence på priserne på rådgivningsydelser og selvfølgelig den generelle recession.

Som eksempel kan jeg give kommunerne. I forbindelse med kommunalreformen kom alle kommunernes revisionsopgaver i licitation. Der er eksempler på, at det samlede revisionshonorar for en ny storkommune er mindre end honoraret var for bare én af de måske tre eller fire kommuner, der indgår i den nye storkommune.

Mon det var fordi, revisionshonorarerne var for høje i det gamle kommuner - eller fordi revisionsbranchen er blevet rene filantroper. NIX ! Det er fordi man regnede med, at kunne tjene penge på rådgivning og så i øvrigt fakturere for alt, der ikke positivt er beskrevet i revisionsaftalen.

Nu er årsagerne jo grundlæggende ligegyldige - effekten er nok, at man mange steder har sat fokus på, at ALT skal faktureres = at de gratis glæder bliver færre og færre.

Jeg vil tilslutte mig Henriks kor og kæphest - lav aftaler med revisoren. Få beskrevet nøjagtigt hvad aftalen/prisen indeholder/dækker og få tilføjet en klausul om, at al fakturering af opgaver herudover kun kan og må ske efter forudgående skriftlig aftale.

Har somme tider tænkt på, hvorfor der ikke er nogen som starter en virksomhed som svarer til forsikringsmæglerne. Simpelthen går ind og hjælper med at få optimeret revisionshonoraret mod en provision af besparelsen.

Nå - det var bare en tanke - ikke et forsøg på at kapre tråden.

Summen af mine kommentarer skal være, at jeg tror det vil være umanerligt svært at få ret i en decideret klage over et honorar, hvor man som kunde skal betale for korrespondance og "udlæg" til eksempelvis systemer.

Vh
Lars

PS.  Det med at "true" med at skifte revisor. I branchen kører et (meget mandschauvanistisk) udtryk: "Der er to , man altid skal overveje om man har råd til at skifte ud. Den ene er konen, den anden revisoren". Og det ved revisorerne godt - så "trusler" om at skifte revisor er ikke altid effektive.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Gosvig:
PS.  Det med at "true" med at skifte revisor. I branchen kører et (meget mandschauvanistisk) udtryk: "Der er to , man altid skal overveje om man har råd til at skifte ud. Den ene er konen, den anden revisoren". Og det ved revisorerne godt - så "trusler" om at skifte revisor er ikke altid effektive.

Der er også to, som man skal kunne have blind tillid til. For konens vedkommende er der selvfølgelig lidt snor at løbe på, men hvis revisoren svigter tilliden - f.eks. ved at tage overraskende gebyrer, så ryger han altså på gaden.

Hvad ville min revisor mon svare, hvis jeg bad om rådgivning i følgende sag:

Jeg skal vælge mellem to leverandører.
Leverandør 1 leverer til garanteret fast pris på 10.000 kr. pr. enhed. Forretningen har ingen gebyrer. Kvaliteten er certificeret.
Leverandør 2 leverer samme vare for 9.500 kr. Dertil kommer et kontogebyr på 100 kr. pr. måned. Møder og telefonsamtaler med kundekonsulenten faktureres til 10 kr. pr. minut. Der oprkæves 250 kr. i P-afgift på pladsen foran hovedsædet. Der opkræves 25 kr. i entré ved hoveddøren. Det forudsættes, at man på forhånd køber et specielt computerprogram, som kun Leverandør 2 leverer. Det koster p.t. 100 kr. i oprettelse og 75 kr. pr. måned i drift. Leverandør 2 forbeholder sig ret til at ændre priserne uden varsel og uden, at jeg af den grund kan opsige kontrakten, der strækker sig over 5 år. Kvalieten er certificeret.
Hvem skal jeg vælge?

mvh Hans

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Det er umuligt at forholde sig til hvorvidt din regning er dyr, når man ikke ved mere. 26.000 for udarbejdelse af 2 virksomhedsregnskaber, hvadenten det er med eller uden moms, syntes jeg ikke lyder voldsomt, du har vel også fået lavet din personlige selvangivelse i samme ombæring?

Hvis der også skal være tid til at min chef skal sætte sig ind i sagen før han underskriver en påtegning, så ville jeg på et honorar på 26.000 (inkl. moms?) have ca. 20 timer tilbage hvis sagen skal afvikles uden underdækning. Det er altså ikke meget, hvis jeg skal sætte mig ind i registreringerne, opstille regnskaberne og tage stilling til forskellige skattemæssige aspekter i regnskaberne/selvangivelsen også

Jeg noterer skam også i min ugerapport, hvis jeg har haft et telefonopkald af 10 minutters varighed eller har siddet og forfattet et kort svar ved mail. Jeg kunne nu godt forestille mig at den udsendte mail i dit tilfælde vedrører en medarbejder som for dig specifikt har siddet og kigget på hvad de normalt skal modtage for at kunne gennemføre gennemgangen og udarbejde regnskaber og så har sendt en mail til dig herom? Det ville jeg bestemt også fakturere, det er da en naturlig del af det arbejde jeg sidder og laver

.. jeg står altså til ansvar for mine timer og de SKAL specificeres. Hvis du forestiller dig at jeg sidder og skriver 10 mails på en dag, uanset om de kun tager 6 minutter hver, hvor vil du så have jeg skal registrere den time, hvis ikke på kunderne?

Revisorer må ikke fakturere efter et fastpris princip, arbejdet skal registreres og skal til enhver tid kunne specificeres

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

sundsdal:
Den lyder på 26.000 kr og er for et enkelmandsfirma med cvr og enkeltmandsfirma uden moms.

Spar abonnementet på e-conomic - brug Smart-regnskab.dk og spar mange penge !!!!

http://www.smart-regnskab.dk/revisor_tilbud.html

Henrik

DISCLAIMER:
Jeg ved ikke hvad revisors kvalitet er - men der er da så stor en besparelse at regnskabet kan laves et par gange uden at du er i nærheden af det du betaler i dag!!!Wink

Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset om det er skrevet ned som aftale eller ej, så har de vel ikke ret til at kræve penge for at sende mig en upfordret mail ? Jeg har ikke bedt dem om at sende mig en mail.  Kunne min tandlæge så ikke også princippet også tage penge for at sende en reminder ud til mig 7 dage før jeg skal have mit halvårlige tand-tjek ? Også selvom jeg ikke har bedt dem om at sende mig den mail? eller gælder den regel det kun for en revisor

 

Hvad med begrebet kundeservice ? det findes ikke i den branche ?  eller er der en takst hver gang de løfter deres pen, eller sætter sig ved tasteturet.?

 

 

Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh : Jeg har ikke tegnet noget abb. på e-conomic ?  Det er som sagt også en af de ting jeg ikke kan forstå.  Jeg har aldrig hørt dem omtale det program som en dela af vores aftale.

Ved ikke engang hvad e-conomic er for noget... ud over det jeg lige har googlet mig til.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

sundsdal:
Jeg har aldrig hørt dem omtale det program som en dela af vores aftale.


Det er kernen i det. Du har vel indgået en aftale om hvad du skal have lavet og ikke mindst hvad det koster?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

sundsdal:
Den lyder på 26.000 kr og er for et enkelmandsfirma med cvr og enkeltmandsfirma uden moms.

Spar abonnementet på e-conomic - brug Smart-regnskab.dk og spar mange penge !!!!

http://www.smart-regnskab.dk/revisor_tilbud.html

Henrik

DISCLAIMER:
Jeg ved ikke hvad revisors kvalitet er - men der er da så stor en besparelse at regnskabet kan laves et par gange uden at du er i nærheden af det du betaler i dag!!!Wink

Kan Smart-regnskab også integreres i webshops? Fordi det er jo en kæmpe fordel, når man har mange hundrede bilag.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)