Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg din sekretær!!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man har en fuldtids sekretær (eller anden jobfunktion) ansat, men som kun bruger 25-30 timer, kunne det være en idé at sælge resten af hans/hendes tid på en tidsbørs. Du har omkostningen aligevel, så hvis du kan sælge ex. 10 timer om ugen á 250,- tjener du 2.500,- om ugen som bliver til 112.500,- med 45 uger om året. Man kan selvfølgelig sige, at så ansætter man ham/hende bare på 30 timer, men der er opgangs- og nedgangstid hos mange virksomheder.

Hvad synes du om ideen med en tidsbørs, hvor man kan sælge sine ansattes kompetencer og overskydende tid?

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der slet ingen der har lyst til at kommentere på ideen?

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er vel okay, men jeg tror det kunne gå hen og blive et værre bøvl med organisering, opgaveprioritering osv.
Hvad så med den anden part/virksomhed, hvis du lige pludselig får super travlt og har brug for hende 40 timer om ugen? Det lyder ikke som en særlig stabil løsning i mine ører.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Som medarbejderen vil jeg ikke synes om at blive kastet rundt for at blive udnyttet fuldt ud af den virksomhed jeg oprindelig var blevet ansat hos. Jeg synes ikke så godt om ideen.

- Nicklas Nguyen

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem vil sælge sin sekretær i julefrokostsæsonen? Stick out tongue

Bortset fra det, så kræver det en høj grad af velvilje og sandsynligvis også en god (for dig) ansættelseskontrakt, hvis du skal kunne videresælge dine ansatte.

Men måske, du kan tage andre folks opgaver ind i din virksomhed, da du har kapacitet til at løse dem?

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Det er ikke sjovt at sidde og lave ingenting i en administration. Det må da være rart at have opgaver i stedet for at falde sammen og lade som om man laver noget nyttigt. Deraf tanken.

Michael

Fra Langå
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad dig nu ikke slå ud, bare fordi svarene ikke har været de mest inspirerende.

Idéen er som sådan set god nok, den skal måske bare have en anden indpakning.

Hvad med, som der er nævnt før i tråden, at lave nogle aftaler med enten nærliggende virksomheder, eller nogle indenfor samme branche, om netop udnyttelsen af ledig tid hos din sekretær/virksomhed.  Det kunne måske være til de lidt simple opgaver, som ikke SKAL løses her og nu men godt kan tåle at vente lidt.  For dem der køber din tid må det i mange tilfælde være bedre end at hyre en vikar eller lignende.

Igen, idéen er god nok.  Den skal bare formes lidt mere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgisson

Lader mig bestemt ikke slå ud, men har måske formuleret ideen for kort eller upræcist. Hvis man kigger på Aminos Freelancer kunne man sagtens lave en pendant til det. Virksomheder ligger deres opgaver ud, og så kan man ellers byde ind, hvis man ikke har tiden fyldt helt ud ude i virksomhederne. Jeg prøver at udtænke en win-win: Virksomheder, som kan få løst deres opgaver til en rimelig pris, og virksomheder, som kan fastholde personer i perioder med nedgang ved at få administrative opgaver ind i huset og derved skabe en ekstra omsætning og i sidste ende et større netværk. Og så er der selvfølgelig en person mere, der vinder på dette, nemlig medarbejderen, som får opgaver ind svarende til hans/hendes kompetencer, og som undgår en fyrreseddel eller nedsat tid med efterfølgende frigørelsesattest eller supplerende dagpenge. Der sidder masser af kompetente personer derude, som ikke helt kan udfylde dagen - det er jeg ret sikker på.

Michael

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Med de virksomheder jeg har kendskab til og med HK i baggrunden, tror jeg det kan blive et sejt træk (bemærk ikke umuligt).

Så tror jeg mere på i første omgang at tænke i retning af f.eks. selvstændige, der har opgaver til f.eks. 10 timer om ugen, som kan byde ind på at dele en eller flere administrative personer til forskellige opgaver - a la VA begrebet i USA.

Måske det findes i forvejen herhjemme, men i så fald er der mange, der ikke kender det

Ofte er der ikke råd til at hyre en assistent fuld tid fra starten og ofte kan én assistent ikke løse alle opgaver.
Det koncept kunne der være rigtig mange, der var interesserede i - tror jeg.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputtet, Sophie. Hvad er VA begrebet i USA? Har du et link til noget? Hvad skulle HK have imod at deres medlemmer får noget at lave? HK kunne måske endda bruges som sparringspartner som jeg ser det. Det er bl.a. for at fastholde medarbejdere og deres kompetencer.

Michael

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)