Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny firma - Hvad med bogholderi/økonomi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er i gang med at starte mit eget rengøringsfirma. Jeg er nået til det punkt, hvor jeg sidder og overvejer hvilket økonomistyringsprogram jeg skal bruge.

Jeg har oprettet en enkelmands firma og økonomien skal holdes nede fra starten. Er der nogen der kan anbefale et nemt og billigt program til at starte med?

Jeg har brugt programmet Mamut og jeg synes at dette fungere meget godt.

Hvis man ikke selv er meget inden for at lave økonomi delen, skal man så gå til en revisor, for at de kan hjælpe med at lave faktura til mine kunder eller hvordan fungere dette?

På forhånd tak

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skulle bruge GreenBusinessHouse :) Super godt arbejde til gode priser

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes du skulle bruge GreenBusinessHouse super arbejde og gode priser

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig mange programmer at vælge imellem, se evt. på http://mitregnskab.dk. Men køb endelig ikke noget, før du har afprøvet det grundigt. De fleste - næsten alle og med et par enkelte ikke-danskejede undtagelser - kan man afprøve gratis i en periode.

Du kan sagtens lave dine fakturaer selv, og måske har du så brug for hjælp af en bogholder eller revisor til at få styr på den øvrige del af bogholderiet. Køb evt. et par timers instruktion i det program, du vælger, hvis du er usikker på, hvordan du skal gribe det an. Eller du kan lave det hele selv og så få hjælp af en bogholder/revisor en gang om året til at få det hele tjekket igennem inden årsafslutningen.

Der kan være en fordel i at bruge et internetbaseret program som f.eks. SALDI eller e-conomic, hvis du har tænkt dig at have en bogholder ind over løbende, fordi vedkommende så kan få adgang til programmet og dine data, uden at du skal sende og modtage sikkerhedskopier. Men i længden er det som regel dyrere, fordi man betaler pr. måned år efter år, end det vil være at købe et program.

Her på Amino er der mange, som bruger SummaSummarum, og derfor er der også en del hjælp at få. Ellers er Aesiras (den købte "ligtht-løsning") et godt bud, og det har den fordel, at programmet har flere muligheder, bl.a. flerbrugeradgang.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er selv lige startet så jeg er ikke ekspert men her er min mening.

Hvilket program du skal bruge er alt efter hvad det skal, jeg bruger selv summasummarum, det kan det meste inden for bogføring og fakturering.
Det kan jeg anbefale og det er gratis i starten, de første 300 bilag.
Der findes mange programmer som kan det hele og til billige penge, men husk altid at kigge efter hvad du har brug for nu og samtidig hvad du regner med at få brug for inden for de næste år.

Men hvis du får en revisor eller bogholder er det en god ide at have samme program som de har.

Hvis du ikke selv vil bøvle med regnskab har du et par udveje, enten som du selv skriver kan du kontakte en revisor, lidt dyr udvej for et ny startet firma, kan dog i nogle tilfælde sagtens tjene sig ind igen.
Alternativt kan du kontakte et bogholderi firma, de er en del billiger en end revisor og klare alt inden for bogholderi og fakturering, dog har de normalt ikke samme ekspertise som revisoren.

Vh. Klaus Sørensen

KJS Ejendomsservice
Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)