Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for instrumenter m.m. til e-learning / musik undervisning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej super goe' debat forum

Jeg overvejer at starte et e-learning projekt - som skal tilbyde musik undervisning på forskellige niveauer.

Undervisningen kan enten formidles via en hjemmeside hvor undervisningen streames over nettet / og eller via DVD.

Jeg kan selv stå for programmering og den del af det.. og jeg har et egnet lokale jeg kan leje til formålet.. Jeg har også fundet de underivsere som ville være perfekt til formålet.

Men jeg skal investere i noget musik grej - i første omgang drejer det sig om:

  • Videoudstyr til at optage med, samt software til redigering efterfølgende.
  • En guitar forstærker til ca. 13000,- inkl. moms.
  • En guitar til ca. 10.000,- inkl. moms
  • Nogle guitar pedaler ( 4-6 stykker) til ca. 1500,- stykket inkl. moms.

Siden hen kan der selvf. være tale om mere udstyr, hvis konceptet viser sig at holde..

Er disse remedier til formålet fuldt fradragsberetigede - eller hvordan er reglerne på dette område?

Håber nogle af jer kloge ugler kan hjælpe på mine soørgsmål :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det følger af Statskattelovens § 6, at udgifter der er afholdt til erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten er fradragsberettigede. PÅ lige for med musikere, vil der i dette koncept ikke være de store problemer med at få såvel momsfradrag og skattemæssigt fradrag for de anførte udgifter.

Selvfølgelig vil SKAT kunne påberåbe, at udstyret anvendes privat, men det vil i givet fald kun være for at opretholde sin evner på instrumenteren, og hvis det samtidig fremgår af udbudsmateriale/hjemmeside m.v., så er der ingen problemer i denne forbindelse.

Med venlig hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vigtigt er også hvor udstyret står. Står det altid i lokalet eller tages det også med hjem. Det er så også et dokumentationsspørgsmål - Men ellers er jeg helt på linje med Tommy.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kbh
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er go :o) I er fanmde flinke til at svare ... 1000 tak Smile

Fra 2860 Søborg, København
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK! Lige et svar, jeg kan bruge.

Kan kontoen i kontoplanen så kaldes 'vedligeholdelse af indkomst'? Eller findes der et bedre navn?

Mvh

Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var sandeligt en gammel tråd der kom til live - snart 4 år. Nej brug konto for småanskaffelser til sådan noget (forudsætter intet koster over 12.300 per sammenhængende ting) men der er jo løbet lidt vand i bækken siden er mere fokus på ting som delt moms

Hvis du KUN bruger instrumenterne til undervisning og slet ikke skal kunne bruge dem personligt så er det ikke et problem, ellers må du kommer tilbage for så skal du som minimum ud i delt moms. Som Bent svarede for 4 år siden kan det være et spørgsmål om hvor instrumenterne står og bruges, hjemme eller står de kun ude eksternt i undervisningslokale. 

Vigtigt derudover at kunne dokumentere en indtægt der baserer sig på instrumenterne (skat har udmeldt fokus 2014 på hobbyvirksomhed (= ikke fradrag for underskud) og virksomheder uden eksport men negativ moms konstant) og at instrumenterne så er virksomhedens og ikke kan overtages privat uden køb med moms - men ellers er det god nok. Dog må det forudsætte at det er helt samme koncept som beskrevet for 4 år siden, ellers ville jeg nok får en konkret vurdering af en revisor, det kan ikke koste meget at få det helt konkrete vurderet og undgå senere skattebøvl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)