Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med Surftown VPS-løsning?

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

Mattias Skovhøj:

Det lyder jo meget godt, men betyder det nul overselling, eller? Smile

Med overselling tror jeg at der blev referet til shared hosting, hvor overselling er normalt i en eller anden udstrækning. Nogle amerikanske udbydere tilbyder fx ubegrænset trafik, plads mv. for et meget lavt månedligt fee. Den type 'cowboy-hosting' gider vi ikke, og har desuden valgt at gå mod strømmen ved at tilbyde faste trafikgrænser på vores webhoteller.

Det får du naturligvis også på vores VPS'er, hvor samtlige ressourcer er garanteret - og det er en af den store fordele eftersom du er sikker på, at andre kunder på samme server ikke kan influere negativt på dig!

 

Det lyder fornuftigt indtil videre. Men dertil kommer så et par spørgsmål:

Kan man ikke få en VPS uden det her famøse Power Panel?  Dvs. en helt rå Linux minimal installation, så man selv kan bygge sit system.

Næste spørgsmål:

Skulle man have en VPS og have nogle kundesites placeret på den. Hvad sker der så, hvis en af kunderne krænker det såkaldrte "etiske regelsæt"? Bliver låget så klappet i for hele VPS'en?

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, det ser jo også ganske fint ud. Vi køber ikke helt så store servere, vi køber dog flere. Og det har noget at gøre med det cloud-system, som vi er ved at udvikle.

Vores nye slave-servere bruger Intel Quadcore i7, med mellem 8 - 24 GB RAM. Det har vi gjort så hvis noget hardware fejler på en server, kan kunden rykke sin VPS til en anden server, blot ved at genstarte den. Pågrund af vores load-balancer. Men som sagt er det under udvikling.

Vi synes ikke det er smart at have en server. For hvis CPU'en eller en harddisk failer i den ene server, så er der ikke meget at gøre... Og så er der pludselig utilfredse kunder. ;-)


- Tom og udokumenter påstand? Der kan jeg ikke lige se hvad du helt præcist mener. Har du faktisk læst mit indlæg?

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Skovhøj:

Det er altså overhovedet ikke for at være efter dig, og jeg kommer ikke til at blive kunde alligevel - men jeg synes stadig ikke rigtig du svarer på spørgsmålet.. Det er også uretfærdigt, for det er i virkeligheden ikke særlig relevant, men så kan du jo bare sige dét. Det vil være et helt fair svar i mine øjne Smile

Overselling = Sælger I flere resourcer, end der er til rådighed.. (med den meget logiske forventning om at alle kunder ikke bruger 100% af deres resourcer på én gang.)

Har i 20 GB ram på en server, sælger I så feks 21 (eller flere) virtuelle servere på den server, der alle har adgang til 1 GB ram?

Det er helt i orden ;-) Og jeg beklager hvis jeg ikke udtrykte mig klart nok. Vores VPS'ere er disponeret således at kunderne får de ressourcer som de er garanteret - og det er jo netop denne ydelse som kunden bla. betale mere for ift. et webhotel. Med andre ord overselles ressourcerne ikke...

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg aldrig benyttet surftowns vps løsning, men det er skam kun fordi jeg flere gange har brændt mine fingre voldsomt.

Jeg kan på ingen måde råde nogen som helst til at benytte surftown med mindre det drejer sig om en personlig hygge hjemmeside. Alt andet vil efter min mening være rent selvmål eller selvmord.

Mit råd baseret på erfaring er at man skal holde sig langt væk fra surftown. Jeg syntes deres løsninger er elændige, og at deres support er under så meget kritik at man næsten ikke kan kalde det support.

Og til Thomas Folmann  fra surftown som gerne forsvare firmaet med næb og klør kan jeg kun sige. Helt ærlig kan du ikke bare accepterer at i har været nogen røvhuller over for nogen af jeres kunder istedet for at benægte det.

og nej gider ikke starte en mudder kaste kamp, så forvent ikke et svar :-)


Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du besvare stadig ikke spørgsmålet direkte nok...

Jeg kan også sagtens med mit system opsætte garanteret ressourcer, men det betyder ikke at jeg ikke kan overselle. Men vi sælger faktisk ikke mere end vi har. Dvs. hvis vi på en 12GB RAM server, har plads til 12 x VPS med 1024 MB RAM... Så sælger vi ikke mere end 12 af dem. Meget simpelt og præcist forklaret.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Det lyder fornuftigt indtil videre. Men dertil kommer så et par spørgsmål:

Kan man ikke få en VPS uden det her famøse Power Panel?  Dvs. en helt rå Linux minimal installation, så man selv kan bygge sit system.

Næste spørgsmål:

Skulle man have en VPS og have nogle kundesites placeret på den. Hvad sker der så, hvis en af kunderne krænker det såkaldrte "etiske regelsæt"? Bliver låget så klappet i for hele VPS'en?

Jeg tror ikke helt at jeg forstår dit spørgsmål. Du er jo ikke tvunget til at anvende Power Panel, men det kan gøre livet lettere for de fleste. Har du kigget på http://surftown.dk/vps/root-vps?

Det etiske regelsæt er kommet til i forlængelse af en sag om noveller omhandlende seksuelle overgreb på børn. Dette er en af de få sager gennem tiden, hvor indholdet har befundet sig i en gråzone og ikke nødvendigvis været ulovligt.

Vi ønsker ikke at hoste denne type indhold, og det er baggrunden for det etiske regelsæt. Hvilken form for kundesites er der tale om? Jeg kan næsten ikke forestille mig at du har kunder som vil blive ramt af dette. Men skulle det ske, så vil det som udgangspunkt være hele serveren som der lukkes ned. Ellers vil kunden jo blot kunne publicere selvsamme indhold på et andet domæne efter vi havde lukket ned for sitet...

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

mhhh:

Nu har jeg aldrig benyttet surftowns vps løsning, men det er skam kun fordi jeg flere gange har brændt mine fingre voldsomt.

Jeg kan på ingen måde råde nogen som helst til at benytte surftown med mindre det drejer sig om en personlig hygge hjemmeside. Alt andet vil efter min mening være rent selvmål eller selvmord.

Mit råd baseret på erfaring er at man skal holde sig langt væk fra surftown. Jeg syntes deres løsninger er elændige, og at deres support er under så meget kritik at man næsten ikke kan kalde det support.

Og til Thomas Folmann  fra surftown som gerne forsvare firmaet med næb og klør kan jeg kun sige. Helt ærlig kan du ikke bare accepterer at i har været nogen røvhuller over for nogen af jeres kunder istedet for at benægte det.

og nej gider ikke starte en mudder kaste kamp, så forvent ikke et svar :-)

Jamen goddag Von Münchhausen, mhhh eller hvad du nu ønsker at kalde dig i dag. Jeg troede ellers at du var blevet klogere efter vores seneste debat på http://www.amino.dk/forums/p/57757/516894.aspx#516894

Du starter konstant en mudderkast kamp, og så hopper du ud lige så snart du udbedes dokumentation. Det er sgu for useriøst!

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

Frands:

Det lyder fornuftigt indtil videre. Men dertil kommer så et par spørgsmål:

Kan man ikke få en VPS uden det her famøse Power Panel?  Dvs. en helt rå Linux minimal installation, så man selv kan bygge sit system.

Næste spørgsmål:

Skulle man have en VPS og have nogle kundesites placeret på den. Hvad sker der så, hvis en af kunderne krænker det såkaldrte "etiske regelsæt"? Bliver låget så klappet i for hele VPS'en?

Jeg tror ikke helt at jeg forstår dit spørgsmål. Du er jo ikke tvunget til at anvende Power Panel, men det kan gøre livet lettere for de fleste. Har du kigget på http://surftown.dk/vps/root-vps?

Det etiske regelsæt er kommet til i forlængelse af en sag om noveller omhandlende seksuelle overgreb på børn. Dette er en af de få sager gennem tiden, hvor indholdet har befundet sig i en gråzone og ikke nødvendigvis været ulovligt.

Vi ønsker ikke at hoste denne type indhold, og det er baggrunden for det etiske regelsæt. Hvilken form for kundesites er der tale om? Jeg kan næsten ikke forestille mig at du har kunder som vil blive ramt af dette. Men skulle det ske, så vil det som udgangspunkt være hele serveren som der lukkes ned. Ellers vil kunden jo blot kunne publicere selvsamme indhold på et andet domæne efter vi havde lukket ned for sitet...

 

Hvis jeg kigger på: http://surftown.dk/vps/root-vps/sammenlign

Så står der: Kontrolpanel Power Panel

Jeg har før haft fat i en VPS fra et Parallels setup, og der var ingen umiddelbar mulighed for at fjerne det på serveren (VPS'en) forudinstallerede kontrolpanel med tilhørende webserver, mailserver osv osv..  Det var hårdt manuelt arbejde med at finde pakker og fjerne dem.

Så spørgsmålet er: Hvis man køber en Root VPS, kan man så få den med en Debian Minimal installation UDEN noget som helst software på selve VPS'en, andet end styresystemet?

Et kundesite kunne f.eks. være et af de sites der ligger på min VPS, hvor kunden har sin egen adgang til at uploade materiale. Jeg har ikke læst i Jeres betingelser om det er imod disse, at hoste andre end sig selv på sin VPS. I såfald det er det, så er mit spørgsmål naturligvis overflødigt.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

jeg har da lagt lidt dokumentation fra trust pilot du kan kigge på :-)


Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:

Hej Kasper.

Jeg vil lige gøre opmærksom på min nye virksomhed: meebox.net - Vi tilbyder i øjeblikket  VPS-hosting, som det eneste. Billigere og bedre end Surftown. ;-)

Hvis du bruger amino-rabatten vi har oprettet, får du løst dit problem for lidt over en 50'er pr. måned. Det kan du læse mere om i det indlæg jeg i dag har postet her på Amino.

Jeg håber du vil overveje det. :-)

- Patrick.

Hej Patrick,

 

Hvilken størrelse er det man kan få for 59 pr. måned? Hvor lang tid gælder det?

 

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)