Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IF

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender nogen herine noget til franchise hos IF forsikring???

 

Tænker på vilkår, pris mv.

Fra Århus
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kende ikke så meget til det, men jeg har været forsikrings sælger hos IF, jeg kan sige konsulenterne har en god indtjening, det kan man ikke klage over.... men som franchisetager er det utroligt hårdt, da du skal dække de manglende salg ind for dine konsulenter.... Jeg kender en som er franchise tager for dem og han arbejder ikke under 80 timer om ugen....

 

Håber det gav dig lidt, men ved desværre ikke mere...!!

Med venlig hilsen Henrik
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-03-2007 00:49:34 Forfatter: Mr. Adviser
Jeg kende ikke så meget til det, men jeg har været forsikrings sælger hos IF, jeg kan sige konsulenterne har en god indtjening, det kan man ikke klage over.... men som franchisetager er det utroligt hårdt, da du skal dække de manglende salg ind for dine konsulenter.... Jeg kender en som er franchise tager for dem og han arbejder ikke under 80 timer om ugen....


Håber det gav dig lidt, men ved desværre ikke mere...!!



Jeg har også en fortid i IF... eller rettere Kgl. Brand som det hed før de skiftede navn; tror nu ikke center-indehaveren skal dække konsulenternes manglende salg ind - men formoder så selvfølgelig at der fra centralt hold stilles visse målsætninger for kundetilgang.

Det var sjovt i gamle dag med Kgl. Brand - fordi det var starten på det der idag kører i IF regi.. løn- og bonusforhold er langt, langt bedre idag - hvorvidt der er centre "ledige" i Danmark ved jeg ikke - men har på fornemmelsen at man rekruttere centerledere internt - ihvertfald er de center-indehavere jeg kender til, bl.a. de hårdeste Kgl. Brand sælgere fra "gamle dage".

Under alle omstændigheder formoder jeg forsikringsbaggrund er et must.

Kan sætte dig i forbindelse med nuværende IF folk, hvis du skal have uddybet spørgsmål - og perhaps some insider info ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen .....

 

Lasse, det sidste jeg har hørt er fra 01.01.2007, skal der genereres 25 produkter pr. konsulent, opnår en konsulent ikke det skal, center-indehaveren generere de produkter ud over sin egen. Så den skulle være god nok.... Så er spørgsmålet så om folk syntes 25 produkter er meget for en konsulent på en uge, da et kundebesøg gerne giver imellem, 1-8 produkter og yderlig koncentrerer de sig for det meste om husejere, hvilket sikre den gerne et par ekstra produkter.....!!

 

Men jeg må erkende at jeg kan lide ideén om et minimums krav, det er med til at motivere  center-indehaveren , til at oplære hans konsulenter bedst muligt.

 

Jeg har selv indført det i vores virksomhed, 8 ikke lige med 25 produkter pr. uge) men det med at vores Distributøre og regionchefe, skal udarbejde et 3mdr. skema, med deres forhandlere, ved manglende salg fra et kontor, er det Distributøren/ Regionchefen som skal indhente det fortabte.....!! På denne måde kan en virksomhed nemmere danne sig et bedre overblik over udviklingen i et område eller land, giver også mulighed for en bedre økonomisk planlægning for alle....!!

 

Ved godt tråden lige tog en drejning....

 

Men held og lykke Teller

 

 

Med venlig hilsen Henrik
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-03-2007 21:59:16 Forfatter: Mr. Adviser
Hej igen .....


Lasse, det sidste jeg har hørt er fra 01.01.2007, skal der genereres 25 produkter pr. konsulent, opnår en konsulent ikke det skal, center-indehaveren generere de produkter ud over sin egen. Så den skulle være god nok.... Så er spørgsmålet så om folk syntes 25 produkter er meget for en konsulent på en uge, da et kundebesøg gerne giver imellem, 1-8 produkter og yderlig koncentrerer de sig for det meste om husejere, hvilket sikre den gerne et par ekstra produkter.....!!


Alt er jo relativt... nu husker jeg mine besøg hos vietnamesiske familier, der gerne enten stimler en flok sammen når "ham forsikringsmanden" kommer eller så bor de så mange i husstanden, at man udover den sædvanlige hus-bil-indbo får 3-4 biler med oveni ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skete tit ved udlandske familier...... Også alle deres hjemmeboende børn, som alle var over 18 gav lige lidt ekstra i biler....Ved også nogle af IF forhandlererne er begyndt at lave tilbuddet via telefon inden de kommer ud. Dette er med til at optimere, deres salgsprocent og de kan fokusere på de kunde emner som de ved, de har en chance for at kunne skifte ( iforhold til pris, dækning mv.) hvilket er ret smart...!!


Med venlig hilsen Henrik
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)