Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HAN VIL IKKE BETALE....

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino´er

håber nogen har lyst til at hjælpe en uerfaren ung iværksætter......

Det er sådan, at jeg har udført noget hårdt fysisk arbejde for en kunde (ikke fast kunde) sommer 2009, naturligvis sender jeg ham en regning. Men der sker ingenting, jeg vælger så at ringe til ham, og det eneste han siger "jeg skal nok kigge på det"  men sidst jeg ringede til ham smækkede han bare røret på...

 

Hva gør jeg????

 

Vh.

Den unge Iværksætter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Først og fremmest; Hvor meget dokumentation har du på jeres aftale? Hvis du har et simpelt stykke papir, kan dette ofte bruges imod vedkommende..

Dernæst er det ret væsentligt at vide, hvor meget det fakturerede beløb lyder på? Hvis der er tale om mere end nogle hundrede kroner, kan det ofte betale sig at køre sagen videre.

 

Jeg håber og tror på, du finder ud af det :)

 

Simon

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ringer til en advokat og aftaler sagens forløb med ham.

Hvis din kunde ikke har betalt siden i sommers er der nok ikke

den store sansynlighed for at det sker, så du kommer højest sansynligt ikke uden om advokaten alligevel.

Jeg har selv været turen igennem. Det var en kunde der købte for 75.000 i 2007. han har fået sin dom men er så siden udeblevet fra fogedretten. Så nu må jeg igen vendte på der bliver en tid de kan tage sagen op igen, og derefter skal han så fremstilles på politiets foranledning.

Osv. osv. Der er så mange der ikke betaler, og det er ikke noget du selv kan klare.

Det er både stressende og tager alt for megen energi. Har du beviser nok, (hvilket du formodentlig har) så er det eneste du kommer til at betale ca. 1200 kr i retsgebyr.

Så bare på med den advokat, så han kam lære det. Der er så mange dårlige betalere/svindlere der ude, og de skal stoppes.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har et stykke papir, har du så hans godkendelse af jeres aftale på mail? I så fald kan du nemlig også sagtens gå videre med sagen.

For første gang i de 2 år jeg har været selvstændig, oplevede jeg lige op til Jul en lignende situation, som virkelig chokerede mig. Jeg havde skrevet en hel folder til en kunde, som jeg havde det rigtig godt med, men kunden trak sig lige pludselig ud efter at have læst det første udkast. Han skrev bare en superkort mail, hvori der stod, at det ikke var, som de havde forestillet sig, ikke et ord om, hvordan teksten kunne forbedres i deres øje. Omskrivninger her og der er helt normale, da kunder ofte har lidt svært ved at sætte ord på, hvad det er, de præcíst ønsker, og som tekstforfatter er man jo trods alt ikke tankelæser :-)

Nå, men jeg skrev så en mail tilbage om, at de ikke kunne trække sig ud nu, da jeg jo allerede havde skrevet hele folderen, og at de måtte forsøge at formulere, hvad det var, de ønskede anderledes. Jeg tilføjede så til sidst, at hvis de valgte ikke at gøre folderen færdig og nægtede at betale regningen, så ville det få konsekvenser, da jeg havde deres accept af mit tilbud på mail.

Derefter modtog jeg et brev, der tydeliggjorde, at vedkommende var lidt af en plattenslager, idet han skrev en temmelig ophedet mail, om "at så blev de i hvert fald ved lige, indtil at det var præcist, som de ville have det", hvorefter jeg skrev tilbage, at selvfølgelig skulle det være lige præcis, som de ville have det, når det er dem, der betaler. Det var jo ligesom ikke det, der var problemet -- problemet var, at de tydeligvis ville trække sig ud af projektet uden at betale, da de først havde fået deres tekst. Først et par uger efter modtog jeg så min tekst med rettelser, som bestod i omskrivning af en enkelt sætning, samt tilføjelse af en anden enkelt sætning???:-) Hvad nogen folk ikke vil gøre for at slippe for at betale deres regninger. Det er så uprofessionelt og patetisk!

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er SÅ træls! Har selv prøvet det nogle gange...og jeg bliver så vred!

Først sender jeg en rykker pr mail, så en på mail + alm post. Så ringer jeg op... Og sker der stadig ikke noget...så har jeg et par gange sendt en mail til vedkommende ala ;

Hej

Jeg har nu rykket gentagende gange for din betaling jf. vedhæftet faktura.

Hvis ikke pengene står på min konto senest xx dato, ser jeg mig desværre nødsaget til at advare mit netværk om at samarbejde med dig, da jeg betragter dig som en dårlig betaler. Dette ville jeg gøre på min hjemmeside og facebook samt de øvrige forum jeg bevæger mig i.

Jeg forventer dog ikke at det kommer dertil!

Venligst

bla bla

Sjovt nok har jeg fået mine penge meget hurtigt herefter!

Det er møgægerligt at det kommer der til - og jeg ved ikke om jeg endelig ville skrive noget om pågældende.. Men jeg bliver så vred og sanktionsmulighederne som lille selvstændig er så små...og det er der altså nogle der udnytter groft. Og det skal de bare ikke ha lov til!!

Håber du får dine penge..

Trine Thorendal DivaLab.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man få en advokat til at tage sig af sagen for kun 1200 kroner, det lyder billigt.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bacardil.

Det kan man heller ikke.

Det er retsgebyret der er på kr 1200. og det kan man vist ikke slippe for.

Men sagen er jo den at taber debitor, så er det ham der betaler gildet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du sendt rykker fakturaer til ham?

Det må du gøre og så "true" med inkasso efter 3 rykker.

Men ja, man vil helst gøre det på den mere humane og venlige måde.

:-) Dorthe

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Thorendal:

Hej

Jeg har nu rykket gentagende gange for din betaling jf. vedhæftet faktura.

Hvis ikke pengene står på min konto senest xx dato, ser jeg mig desværre nødsaget til at advare mit netværk om at samarbejde med dig, da jeg betragter dig som en dårlig betaler. Dette ville jeg gøre på min hjemmeside og facebook samt de øvrige forum jeg bevæger mig i.

Jeg forventer dog ikke at det kommer dertil!

En super måde at gøre det på! Inkasso har mange alligevel ikke respekt for.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torbenaunus,

Okay, det lyder da godt, har tidligere haft sendt et par sager til advokat på omkring 4000 kroner og der blev brugt en stor del af de penge på advokat og selvom vi vandt i retten så syntes jeg ikke, at der blev dækket ret mange af de udgifter vi have. Alt i alt var det en noget dårlig løsning for pengene kom ikke ind, de skal jo videre til fogedretten m.v. :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)