Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev system. Hvad bruger du? Hjælp mig med at vælge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg har i længere tid overvejet at skifte mit nyhedsbrev system ud. Det jeg har nu er meget primitivt og kan ikke vises i alle e-mail klienter.

Jeg har brug for at kunne have en vis form for kreativ frihed, men sammentid har jeg brug for tracking og så er det utroligt vigtigt for mig at kunne tracke nyhedsbrevet's forskellige elementer.

Da jeg er i modebranchen vil mit nyhedsbrev ofte være opstillet med varer der går ind over hinanden og med både tekst og forskellige kraftige og specielle skrifttyper. Ligesom hvis man læser et modeblad.

Jeg har gået og leget med tanken om at lave en Magasin nyhedsbrev. I ved. Bruge Issuu til at publicere et helt magasin på en 4-8 sider. Men jeg vil sammentid ikke undvære HTML nyhedsbrevet. Så måske lave en kombination af de to med et link indtil Magasinet i HTML nyhesbrevet.

Jeg har fundet et system hvor jeg kan lave en skabelon der kan bruges til at lave noget lign dette her nyhedsbrev, som, jeg sendte ud i går.

Jeg ville dog gerne kunne lave designet mere flydende, sådan at jeg kan have varer ind over hinanden ligesom i et modeblad.

Jeg har haft dialog med flere nyhedsbrev systemer, men jeg syns hurtigt jeg bliver låst til en enkelt skabelon de skal lave til mig. Findes der ikke nogle gode systemer der giver stor kreativ frihed kombineret med lækkert tracking. 

 

Jeg håber i kan hjælpe

 

Venligst

Simon Falentin Olesen

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

CampaignMonitor er det bedste system på markedet i dag. Men det vil heller ikke kunne tilfredsstille dig, for det du egentlig ønsker, kan ikke lade sig gøre. Understøttelse af HTML i dagens mailklienter er - for at sige det mildt - ekstremt ringe. Så et rent HTML-baseret layout som du beskriver vil kun kunne ses af en meget, meget lille procentdel af modtagerne (hvis nogen overhovedet). Hvis det er vigtigt med overlappende elementer, specielle skrifttyper og lign, har du reelt kun én mulighed, og det er at udforme hele nyhedsbrevet (eller i hvert fald de relevante områder deraf) som statiske billeder. Det øger jo arbejdsbyrden for det enkelte nyhedsbrev en hel del. Så du må gøre op med dig selv om du vil bruge den tid det kræver.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:
CampaignMonitor er det bedste system på markedet i dag. Men det vil heller ikke kunne tilfredsstille dig, for det du egentlig ønsker, kan ikke lade sig gøre. Understøttelse af HTML i dagens mailklienter er - for at sige det mildt - ekstremt ringe. Så et rent HTML-baseret layout som du beskriver vil kun kunne ses af en meget, meget lille procentdel af modtagerne (hvis nogen overhovedet). Hvis det er vigtigt med overlappende elementer, specielle skrifttyper og lign, har du reelt kun én mulighed, og det er at udforme hele nyhedsbrevet (eller i hvert fald de relevante områder deraf) som statiske billeder. Det øger jo arbejdsbyrden for det enkelte nyhedsbrev en hel del. Så du må gøre op med dig selv om du vil bruge den tid det kræver.

Hej Uffe. Jeg har faktisk ikke noget imod at lave ALT som statiske billeder. Det gør jeg også i dag. og så laver jeg bare IMAGE maps henover billederne. Men for at jeg kan få noget tracking på den enkelte varer troede jeg bare denne måde ikke var optimal.

Jeg ved også at ikke alle mail klienter er glade for image maps, så dette er heller ikke den optimale løsning.

Men det med at udforme HELE nyhedsbrevet i Photoshop først har jeg det rigtigt godt med. Det er bare det med at få det sat sammen til sidst sådan det kan læses af alle klienter, samt tracking på de enkelte varer deri.

Simon

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan du kun være sikker på at en given mail kan læses af "alle" hvis du sender som ren tekst. Når man bevæger sig over til HTML-baserede mails, har man allerede sagt farvel til en procentdel af modtagerne. Når man begynder at bruge billeder, siger man farvel til endnu en procentdel. Jeg er også ret sikker på at imagemaps ligeledes er et problem, men jeg har aldrig selv haft brug for det, så dér vil jeg ikke udtale mig ligeså skråsikkert.

Der er blevet skrevet mange artikler om hele denne problematik af mange eksperter, og man kan bruge time efter time på at læse om det og hvorfor det nu engang er sådan (hvilket jeg har gjort gennem flere år). Det korte af det lange er at sådan er vilkårene altså bare i dag, beklageligvis, og det går uendeligt langsomt med at forbedre dem.

Anyway, for at komme nærmere et svar du kan bruge til noget, så synes jeg faktisk du skal tage et mere grundigt kig på CampaignMonitor, idét der er indbygget tracking af links (via Google Analytics), og den rapport du får efter afsendelse er uovertruffen. Hvor godt det spiller sammen med imagemaps er jeg heller ikke sikker på, men det må du jo lade komme an på en prøve. Det er gratis at oprette sig, og sålænge du ikke sender til mere end 5 modtagere ad gangen er udsendelse også gratis. Så der er rig mulighed for at eksperimentere med at sende til dig selv.

Og hvis du gør det, skal du ikke gå op i at de kun tilbyder 20-30 forskellige færdige templates, som mange fejlagtigt fokuserer på. Du skal slet ikke bruge en template med dit behov. Du skal i stedet lave nyhedsbrevet i HTML på helt normal vis og lægge det op et sted på nettet. Når du så opretter din kampagne i CM, henviser du til den URL, hvorefter systemet importerer hele molevitten. Det er fantastisk nemt.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Vi vil kunne løse opgaven for dig ved at programmere en specialløsning til dig i vores www.Autoresponder.dk

Spørgsmålet er blot, om det er det hele værd?

Er det blot for at udfordre dine egne kreative grænser eller er det for at tjene flere penge at du vil det her?

Uanset hvad, kan løsningen kun medføre, at flere af dine emails aldrig bliver læst - enten fordi klienten ikke kan "tolke" html koden korrekt eller fordi spamfiltrene får et føl af al den kode.

Er du sikker på, at du virkelig ønsker det?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Man kan godt komme udenom at skulle havde programmeret de forskellige skabeloner. I f.eks. ebrev http://www.ebrev.info/om-ebrev/designskabeloner/ har de en drag-n-drop editor, så du kan bruge eksisterende byggeklodser til at sætte dit nyhedsbrev op.

Et andet alternativ er MailChimp (http://www.mailchimp.com , deres preview funktion med forskellige mail klienter er super nice.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Ligesom Peter Lundsby bruger jeg MailChimp og er MEGET tilfreds. Der er rigtig mange gode features. Og det til en pris som absolut er til at komme i nærheden af.

Og jeg synes, at det er et meget vigtigt spørgsmål, som Christian rejser: Vil du have den forkromede designløsning for din egen skyld eller for dine kunders skyld? Hvad vejer tungest: omsætning eller kunstnerisk frihed?

Fordelen ved at have ET design er også, at du derved skaber genkendelighed og brander dit nyhedsbrev. Hvis det kommer i nye farver, nyt layout og nye skrifttyper hver gang, er genkendelsen gået fløjten.

Held og lykke med projektet

Bjørn Johansen - www.bedrebusiness.dk

Vi skaffer vore kunder flere og gladere kunder

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Er det blot for at udfordre dine egne kreative grænser eller er det for at tjene flere penge at du vil det her?

 

Hej Christian.

Jamen det er selvfølgelig ikke for at udfordre mine kreative grænser. Og der skal også være struktur på designet og en genkendelighed fra gang til gang. Jeg tænker ikke der skal være mange forskellgie overskrifter i forskellige skrifttyper fra gang til gang. På dette punkt kan man sagtens lave en skabelon. 

Der hvor mit problem ligger er måden at præsentere mine produkter på i nyhedsbrevet. Her vil jeg nemlig gerne have et magasin look på det. I ved hvor man har eks 10 forskellige produkter der danner en trend eller en stil. Og det bliver bare lidt tamt og firkantet hvis de skal stå ved siden af hinanden på rækker. Det er her jeg gerne vil have nogle af varerne til at lappe ind over hinanden.

Jeg er nået frem til et kompromis for overstående. Det vil være at jeg laver hele denne del med de billeder der lapper ind over hinanden som et stort link. Altså at det refererer ind til et område på min hjemmeside hvor alle produkterne ligger individuelt. 

Jeg vil dog også have den almindelige produkt visning i nyhedsbrevet eks. til NYE VARER denne uge. Her kan man så lave et layout der minder om hjemmesiden mere.

Men alt denne snak om kreativ frihed er jo egentligt sekundær. Det er valg af nyhedssystemet der kommer i første række. Jeg har set nyehdsssytemet fra Peytz & Co. Det kan en helt masse og er super smart. Jeg syns bare også det er ret kostbart. Vil gerne ned på en 1000 kr om måneden max.

Jeg vil helt sikkert tage et nærmere kig på de andre i har nævnt her i tråden.

 

SImon

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)