Hej Aminoer
Jeg har i længere tid overvejet at skifte mit nyhedsbrev system ud. Det jeg har nu er meget primitivt og kan ikke vises i alle e-mail klienter. Jeg har brug for at kunne have en vis form for kreativ frihed, men sammentid har jeg brug for tracking og så er det utroligt vigtigt for mig at kunne tracke nyhedsbrevet's forskellige elementer. Da jeg er i modebranchen vil mit nyhedsbrev ofte være opstillet med varer der går ind over hinanden og med både tekst og forskellige kraftige og specielle skrifttyper. Ligesom hvis man læser et modeblad. Jeg har gået og leget med tanken om at lave en Magasin nyhedsbrev. I ved. Bruge Issuu til at publicere et helt magasin på en 4-8 sider. Men jeg vil sammentid ikke undvære HTML nyhedsbrevet. Så måske lave en kombination af de to med et link indtil Magasinet i HTML nyhesbrevet. Jeg har fundet et system hvor jeg kan lave en skabelon der kan bruges til at lave noget lign dette her nyhedsbrev, som, jeg sendte ud i går. Jeg ville dog gerne kunne lave designet mere flydende, sådan at jeg kan have varer ind over hinanden ligesom i et modeblad. Jeg har haft dialog med flere nyhedsbrev systemer, men jeg syns hurtigt jeg bliver låst til en enkelt skabelon de skal lave til mig. Findes der ikke nogle gode systemer der giver stor kreativ frihed kombineret med lækkert tracking.
Jeg håber i kan hjælpe
Venligst Simon Falentin Olesen |
CampaignMonitor er det bedste system på markedet i dag. Men det vil heller ikke kunne tilfredsstille dig, for det du egentlig ønsker, kan ikke lade sig gøre. Understøttelse af HTML i dagens mailklienter er - for at sige det mildt - ekstremt ringe. Så et rent HTML-baseret layout som du beskriver vil kun kunne ses af en meget, meget lille procentdel af modtagerne (hvis nogen overhovedet). Hvis det er vigtigt med overlappende elementer, specielle skrifttyper og lign, har du reelt kun én mulighed, og det er at udforme hele nyhedsbrevet (eller i hvert fald de relevante områder deraf) som statiske billeder. Det øger jo arbejdsbyrden for det enkelte nyhedsbrev en hel del. Så du må gøre op med dig selv om du vil bruge den tid det kræver.