Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ressourcer om Joomla/VirtueMart

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ligger også en masse gode tråde i Joomla forummet som kan hjælpe dig på vej:

http://forum.joomla.org/viewforum.php?f=463

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ennovation:

Der ligger også en masse gode tråde i Joomla forummet som kan hjælpe dig på vej:

http://forum.joomla.org/viewforum.php?f=463

Der findes faktisk også et dansk joomla forum på http://www.joomla.dk/ her ligger der rigtig mange artikler om VM og Joomla generelt.

Der er en god og kompetent respons derinde, men nogle gange kan det godt betale sig at oprette / søge tråde i det engelske forum, da der er mange flere brugere på. Det finder du http://forum.joomla.org/

 

Clickmate CRM system udviklet af Clickwork aps

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til jer begge to :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har siden joomlatutorials.dk - der har jeg fx en sektion, hvor du kan læse om SEO og Joomla.

Mine guides er dog for det meste holdt på det meget simple plan og det er et fåtal, der henvender sig direkte til virtuemart. Så hvis du allerede er godt hjemme i Joomla, så er der nok ikke så meget hjælp at hente. Ellers kan du sikkert godt bruge det til noget.

Men ellers er det vel bare at sørge lidt på de spørgsmål du nu engang har - evt. stene lidt rundt på virtuemart.net's forum?
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har siden joomlatutorials.dk - der har jeg fx en sektion, hvor du kan læse om SEO og Joomla.

Mine guides er dog for det meste holdt på det meget simple plan og det er et fåtal, der henvender sig direkte til virtuemart. Så hvis du allerede er godt hjemme i Joomla, så er der nok ikke så meget hjælp at hente. Ellers kan du sikkert godt bruge det til noget.

Men ellers er det vel bare at søge lidt på de spørgsmål du nu engang har - evt. stene lidt rundt på virtuemart.net's forum?
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Mht. at slå funktionen fra med, at man som standard skal logge ind for at kunne købe noget, så kan du nemt slå det fra inde i Virtuemarts kontrolpanel. Hvis det går helt galt, så kan jeg godt hjælpe dig lidt over msn. Jeg holder mig en friaften iaften, så du kan bare skrive (smid en priv her på sitet, hvis du vil kontakte mig).

Mht. SEO og virtuemart: Hvad er det så helt præcist du vil vide? Du kan få søgemaskinevenlige urls på nemt og derefter er det jo bare at holde nogenlunde styr på linkstrukturen og få valgt en række relevante landingpages, som du kan linkbuilde til. Selve SEO delen er vel mere generel for Joomla end den er virtuemartspecifik?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Undskyld det sene svar, jeg har været dyb nede i Joomla og er netop kommet retur til overfladen.

Jeg har fået fjernet brugerregistrering (det var jo nemt nok, som I sagde), og så har jeg rettet en masse design, som blev meget roden igennem checkout da jeg slog det fra. Men efter en masse timer med at sidde og finde rundt i fil-strukturen og finde CSS-filer og de filer der viser de forskellige steps i checkout er jeg ved at komme godt på plads. Men det er sku en noget omfattende system at finde rundt i :)

Jeg kan dog ikke finde et sted hvor man kan fjerne det der hedder "Step 1 af 4" i checkout. Det er det step hvor brugeren har mulighed for at rette sin adresse og tilføje en anden leveringsadresse end faktureringsadressen. Den vil jeg gerne have væk, så jeg ender op med at have:

1. Indtast adresse

2. Vælg fragtmåde

3. Vælg betaling

4. Bekræft ordre

5. Betal

6. Ordrebekræftelse

Så vidt jeg kan se kan man ikke fjerne det omtalte step i admin, så jeg skal ind og rode i noget kode. Det er vist checkout.index.php jeg skal have fat i.

 

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I konfigurationen trykker du på "kasse" - og så kan du springe det punkt over.

Jeg sidder selv og roder med at min leveringsadresse i udtjekning konstant er butikkens egen adresse, og det er jo ikke det der skal fremgå, så hvis nogen har et hurtigt svar på dette, så kan jeg undlade en helt ny tråd :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)