Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Håndværker..

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra St. Merløse
Tilmeldt 18. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

 Vi håber rigtig meget den bliver til noget. Vi er utrolig glade for Amino og de mange gode services der er herinde, bruger det hver dag.

 Men vi saaaavner den side der er henvendt mere direkte til os håndværkere.

Hilsen Mikkel

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Big Smile Hej alle !!

SurpriseJa jeg var også en af de håndværkere der havde set frem til en håndværker side.

Jeg kan så efterfølgende set, at projektet nu er stillet på stand bye. Jeg meddelte ellers bl.a. en af de innovative, dygtige og pålidelige håndværkere jeg kender, nemlig Rene Koluda, www.KOLUDABYG.dk med glæde, at nu havde jeg pr. e-mail tilmeldt mig denne service på www.amino.dk

Netop Rene og jeg selv forsøgte i sommer, at lave et håndværker-team (www.håndværker-team.-dk). Men desværre indtil videre foregæves, til skade både for bygherre/forbruger, og de enkelte håndværkere.

WinkVi enkelte håndværkere kan ikke selv løfte denne opgave. Men netop www.amino.dk kunne have løftet denne opgave.

Ja det er rigtigt  Martin Thorborg & co., at der er flere udfordringer i en sådan opgave. Men netop www.amino.dk ville kunne have løftet denne opgave, og kunne spille op mod de aktører der i forvejen er på markedet (portal).

Mange af os håndværkere kender i forvejen nogle af de mange aktører der i forvejen er, med et par enkelte af tilbudsportalerne som de markedets ledende.

Fælles for de nuværende portaler er bl.a,, at de bruger konsulenter der ikke har en håndværksmæssig baggrund, og de enkelte opgaver ikke er scannet forinden, men blot sendt videre til de enkelte håndværkere fra en robot.

Netop her havde det været rart med en gruppe af håndværkere til at visiterer opgaverne.

En af portalerne påstår at de har oplevet en vækst på 40 %, men hvad hjælper det den enkelte håndværkere, når der aldrig har været så mange useriøse opgaver. Der er for mig ingen tvivl om at de enkelte håndværkere hellere ville have alle disse henvendelser på egen hjemmeside. Men det kan den enkelte ikke løfte af mange forskellige årsager.

Er der brug for håndværkere portaler ??? Ja i allerhøjeste grad, men alt for mange useriøse portaler på markedet nu.

Netop www.amino.dk med den "særlige amino ånd" - kultur - respekt - hjælpsomhed- gennemsigtighed - m.m.

Ville kunne have været en stærk og aktiv spiller på dette markedet.

Hindringer ???? Ja sikkert mange ?? Håndværkere har ikke tradition for at sammenarbejde - ustruktuerede - tænker i drift og ikke udvikling - Stor grupper uden organisering (ca. 40-50%) uden nogensomhelst medlemskab af f.eks. en arbejdsgiverorganisation.

Hvad kunne de fremsynede håndværkere bidrage med ??  Ja forhåbelig flere ting, som f.eks. ERFA fra bestående portaler, scanning af opgaver - netværk - amino ånd og teamspirit - være med til at gøre www.amino.dk som et førende sted for innovation og iværksætteri - betaling for opgaver - "garantiordning" på AMINO Håndværkere overfor forbrugerne, og dermed også stedet for tryghed til forbrugerne.

Til  Martin Thorborg & co - ja undertegnede deltager gerne i videre udvikling i nærværende, hvis amino ønsker dette, og skulle ændre strategi med hensyn til håndværker opgaver for fremtiden.

Big SmileDe bedste hilsner

Ib Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

Tlf. 29 26 36 96

www.raad-mal.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu er Danmarks håndværkerportal gået i luften. Ser frem til nogle konstruktive forslag til videre udvikling selvom vores team arbejder i døgndrift på at udvikle hjemmesiden både til forbrugerens, håndværkerens og virksomhedens fordel. Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er rimelig ny på Amino, www.byggeoplevelser.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Karup:
Er rimelig ny på Amino, www.byggeoplevelser.dk
Yes

Du/I kan få travlt i en svær branche. Wink

YesMen alt muligt held med det. Stiller mig gerne til rådighed med "gode råd"

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ib og andre...

Jeg synes det er synd at i generaliserer mht. håndværker portaler på nettet.

Jeg har tidligere været medejer af et entreprise firma, hvor vi blev kimet ned af diverse sites - og jeg må ærlig indrømme at jeg faldt ned af stolen et par gange da jeg hørte deres priser, først et års abonnoment og så betale X antal kroner pr. opgave.

Jeg besluttede derfor at starte min egen side www.danskbyggetilbud.dk - hvorfor jeg samtidig udtrådte af entreprise firmaet, for at der ikke skulle kunne blive nogle former for interesse konflikter. Og vores side er en automatisk service, og opgaverne bliver ikke screanet, men tilgengæld tilbyder vi en rigtig billig aftale for håndværkerne - lige nu har vi faktisk gratis medlemsskab til og med 31.12 da vi lige er gået i luften og selvfølgelig ikke har fået så mange opgaver ind endnu, men dette arbejder vi meget på og få. - Herefter vil det koste 3000 kr. om året og være medlem, og ikke noget ekstra per opgave man byder ind på.

Så må jeg også lige sige, at det med og lave mange tilbud etc. - det er selvfølgelig altid surt og bruge sin tid forgæves - men sådan er det jo og være håndværker - nogle gange vinder man og andre gange taber man - sådan er det. Dog har jeg tillært mig at det ikke handler om pris, det drejer sig om at skabe tillid mellem håndværker og bygherre, og skabe en tryghed hos bygherren, og det har jeg erfaret rigtig tit at det er håndværkere faktisk ret dårlige til (uden at ville generalisere) - jeg kender rigtig mange dygtige håndværkere der kan deres ting til fingerspidserne og virkelig levere noget kvalitets arbejde, men hold da k... de er bare så dårlige sælgere, af samme grund blev jeg tilknyttet det førnævnte entreprise firma, som jeg nu er ude af igen - men jeg var med i 6 måneder og tallene taler for sig selv - omsætning steg med 23% og ligeledes steg indtjeningen med 17% - i dag der hjælper jeg til på siden som en slags salgs coach.

Også hvis der til tider opstår tvister er det virkelig vigtigt at man håndterer det på den rigtige måde, og der kunne mange håndværkere virkelig bruge lidt træning i kommunikation.

Nå nok om det, jeg ville blot nævne at ja jeg synes at nogle af de sider der omhandler håndværker tilbud har skruet prisen lige lovligt højt op i forhold til hvad man får for pengene, derfor har vi valgt og på vores side og spille med åbne kort, og igen hvis nogen herinde fra kunne være interesseret så er der som sagt gratis medlemsskab indtil nytår, uden nogle forpligtelser.

Go aften

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Så må jeg også lige sige, at det med og lave mange tilbud etc. - det er selvfølgelig altid surt og bruge sin tid forgæves - men sådan er det jo og være håndværker - nogle gange vinder man og andre gange taber man - sådan er det.

Ja, og kan man leve med det er ca. 90% af gangene gennem tilbudsportaler, så må man gøre op med sig selv og det er det værd, her er beslutningen i hvert fald truffet for længst.

Bendtsen:
Dog har jeg tillært mig at det ikke handler om pris, det drejer sig om at skabe tillid mellem håndværker og bygherre, og skabe en tryghed hos bygherren

Selvfølgelig er tillid til håndværkeren også en afgørende faktor, men prisen er nok den mest afgørende i de fleste tilfælde, så her er vi slet ikke enige.

De fleste årsager til ikke vundne opgaver er altså for høj pris, også selvom kunderne ellers har tillid til håndværkerne der var lidt dyrere, så bliver den billigste byder normalt valgt alligevel.

Vil man have en håndværker man har tillid til, så vælger man selv denne, og lader ikke en tilbudsportal finde denne håndværker, som jeg tidligere har forklaret i denne sammenhæng, så aner kunder INTET om de håndværkere der kommer og byder på deres opgaver, det gør de til gengæld ved at håndplukke et par håndværkere selv, som de har tillid til.

Så jeg mener helt klart at tilbudsportaler er til for dem der vil have lav pris, og ikke finde håndværkere der kan deres kram, og levere et godt stykke arbejde, for disse har normalt ikke brug for portaler for at finde kunder.

Men dette bliver vi sikkert heller ikke enige om....

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg vil give Koluda ret i hans betragtning. Som håndværker spilder man en masse tid på de portaler, da det til syvende og sidst altid vil være de billigste der får arbejdet. Der er altid en eller anden håndværker der er mere "sulten" end andre og derfor sætter prisen ekstremt lavt. Andre billige håndværkere er måske lige startet med deres biks og vil egentlig bare have nogle referencer. Det er altsammen helt ok med mig, men jeg vil koncentrere mig om opgaver jeg kan tjene penge på og hvor jeg har resourcer nok til at give kunden en 100 % god oplevelse ved at overlade arbejdet til mig.

Mht. håndværkersiden vil jeg endda gå så vidt, at der efterhånden er så mange eksperter på hver deres håndværksområde her på Amino, at man kan bygge et innovativt hus evtl. med nyopfundne produkter. Et anderledes hus, der kan opfylde fremtidens miljø- og energikrav. Der er jo også nok sponsorer der gerne vil give penge til sådan et projekt, som så selvfølgelig skal sælges efter at have fremvist det til befolkningen via udstillinger. Og mon ikke også der er arkitekter og bygningsingeniører her på Amino?

Iværksættere vil mange gange gerne leve af at have skabt noget nyt i forhold til hidtidige produkter eller arbejdsmetoder mm. Det ville sætte (lad os måske kalde det) Amino-Byg på Danmarkskortet. Et hus skabt af Amino-iværksættere.

Mvh.

Klaus    

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

YesYesYes

Ja muligheder ville være mange, og dem du efterlyser er herinde, ligesom der er grupper, også med byggesagkyndige m.m.

Hr. Thorborg har også tidligere barslet med ideen, som også ses længere oppe og andre steder herinde.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Og vores side er en automatisk service, og opgaverne bliver ikke screanet, men tilgengæld tilbyder vi en rigtig billig aftale for håndværkerne - lige nu har vi faktisk gratis medlemsskab til og med 31.12 da vi lige er gået i luften og selvfølgelig ikke har fået så mange opgaver ind endnu, men dette arbejder vi meget på og få. - Herefter vil det koste 3000 kr. om året og være medlem, og ikke noget ekstra per opgave man byder ind på.

Det er så her vi har problemet som de fleste eksisterende sider har og tilsynladende falder du også i.

Det er som sådan ikke et problem at afgive tilbud og tabe. Det er en del af gamet. Problemet er at disse sider får alt for mange useriøse henvendelser fra folk, der kunne måske tænke sig et nyt skur. Og hvis de keder sig en aften, så kan de sagtens går ind på 2-3 sider som din og indsende en opgave. 

For nogle år siden var jeg ansat i et mindre rådgivende ingeniørfirma og jeg er blevet kontaktet af 2 firmaer til den samme opgave. Det er meget useriøst.

Jeg vil råde dig til at du netop sortere henvendelserne du får, således at du kontakter "kunden" pr. tlf og får fornemmelse af hvor seriøs henvendelsen er. På den måde skaber du afstand til de eksisterende firmaer og om du så forlanger 4000 eller 5000 om året vil mange gerne betale - også jeg, men på nurværende primeser - Aldrig. 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)