Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til Firefox? En god idé eller...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg har indtil nu kun brugt Internet Explorer, men overvejer kraftigt at skifte Firefox.Stick out tongue

I den forbindelse skal jeg høre om, det har nogen betydning for mine digitale signaturer og hvad jeg iøvrigt skal være opmærksom på.

Jeg er stort set helt "blank" på området.Hmm

Ser frem til nogle gode svar og argumenter.

De bedste hilsener

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy, 

Du kan sagtens have flere browsere på maskinen, så hent da FireFox og prøv.

Jeg vil dog anbefale dig at tage et kig på Chrome også, fordi den er både hurtig og simpel. FireFox udmærker sig ved at have en række plugins og addons.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrome er p.t. meget hurtigere end firefox. - Jeg bruger dog selv firefox fordi jeg er fanboy. - Ville aldrig nogensinde åbne internet explorer uden at gøre det i en sandbox eller lign.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for et hurtigt indlæg. Kigger følgelig også på Chrome.Yes

Hilsen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Chrome er p.t. meget hurtigere end firefox. - Jeg bruger dog selv firefox fordi jeg er fanboy. - Ville aldrig nogensinde åbne internet explorer uden at gøre det i en sandbox eller lign.

Forstået Yes Sådan er jeg også ved at have det, tilliden til IE er faldet meget.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Tommy, 

Du kan sagtens have flere browsere på maskinen, så hent da FireFox og prøv.

Jeg vil dog anbefale dig at tage et kig på Chrome også, fordi den er både hurtig og simpel. FireFox udmærker sig ved at have en række plugins og addons.

Hej igen Jesper

Har netop kigget lidt på Chrome, som ser interessant ud. Vil bestemt overveje det alternativ. Yes

Hilsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste browsere der er supportet til brug på Digital Signtur er: IE og FF.

Digital Signatur fungerer ikke i Chrome, og i Safari virker den kun ved Nemlogin (eks. skat.dk og e.boks.dk).

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Hardorff:

Den eneste browsere der er supportet til brug på Digital Signtur er: IE og FF.

Digital Signatur fungerer ikke i Chrome, og i Safari virker den kun ved Nemlogin (eks. skat.dk og e.boks.dk).

Hej

Hvis det er tilfælde, så giver svaret sig selv, tak Yes

Så kan jeg afprøve Chrome på en anden maskine Big Smile

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Hardorff:

Den eneste browsere der er supportet til brug på Digital Signtur er: IE og FF.

Digital Signatur fungerer ikke i Chrome, og i Safari virker den kun ved Nemlogin (eks. skat.dk og e.boks.dk).

 

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan den officielle support er på digital signatur, men jeg benytter selv Chrome, og den virker ganske fint med digital signatur, har benyttet den både på skat.dk (privat og erhverv), virk.dk og på e-boks.dk uden problemer.

Hvorimod jeg har haft problemer med Firefox og selvsamme sider (dette er dog blevet løst inden for det sidste halve år).

 

Trådstarter: om du vil benytte FireFox i stedet for IE, eller om du vælger Chrome er meget en smagssag. Jeg vil dog gerne dele mine erfaringer:

 

Jeg har benyttet FireFox i... ja, siden 1.x versionerne, med stor glæde. Deres bogmærkehåndtering og tabbed browsing er klart hvad jeg elsker ved Firefox.

 

Jeg er dog skiftet til Chrome efter 4.x udkom her før på året. Grunden til jeg har været tilbageholdende er fordi jeg har benyttet AdBlockPlus til at blokere reklamer med (de blokeres FØR de indlæses = mindre båndbreddeforbrug og hurtigere indlæste sider).

Derudover har jeg benyttet xmarks til at synkronisere mine bogmærker mellem stationær og bærbar + have en online backup af mine bogmærker.

Heldigvis virker xmarks også i Chrome så det var egentlig derfor jeg skiftede - desværre fungere AdBlockPlus alternativet i Chrome ikke helt godt, den blokere først reklamerne når de er indlæst, men tilgengæld er Chrome meget hurtigere så rent hastighedsmæssigt er det stadig bedre med Chrome (ISÆR på langsomme computere, såsom min netbook, der er en STOR forskel mellem Chrome og andre browsere).

 

Jeg synes du skal prøve at installere Chrome og se hvordan det kører, tjekke om det fungere med de sider du benytter (her tænker jeg primært på ting såsom netbank, digital signatur osv.). Du kan også sideløbende installere firefox og se hvordan det passer dig. Om du vælger FF eller Chrome, så er de begge en opgradering fra Internet Explorer, så du går ikke helt galt i byen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har netop installeret Firefox, og er logget på nu med Firefox.

Ser ud til at fungere fint, så nu skal jeg lige have læst hele vejledningen om, hvordan jeg får min digitale signatur overført til "Keystore" i Firefox.

Tak for de forskellige inlæg. Ja, jeg vil også prøve Chrome. IE er nok fortid for mit vedkommende.

De bedste hilsener

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)