Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL man være et geni for at have en hjemmeside? :-(

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i fuld gang med at få en hjemmeside op og køre så jeg kan komme videre med min forretningside, MEN jeg er begyndt at tro at opgaven simpelthen er for stor for en som mig, der absolut intet aner om it.

jeg studerer alle sider for at blive klogere, men måske kan jeg få et ærligt svar herinde fra?

selvom jeg betaler for opsætning, design, programmering osv, så skal jeg vel selv administrere siden, lave rettelser, opdatere osv.  er det bare sådan ligetil, eller vil det med tiden vise sig at være helt umuligt så alting har været forgæves fordi man bør være et teknisk geni før man giver sig i kast med en hjemmeside der er så omfattende som min?

har man løbende kontakt med sin web designer gennem længere tid, som hjælp når siden skal videreudvikles, eller hvilket forhold får man til hinanden, er det bare vupti- værsgo her er din hjemmeside, pengene tak- vi ses- held og lykke?

jeg leder med lys og lygte efter en der vil hjælpe mig med at lave en hjemmeside som passer til mig og mit koncept ( og har fået nogle rigtig flotte bud og oplæg) men jeg leder efter en der kan forstå at jeg har brug for hjælp sådan helt fra bunden.

vil i råde mig til at tage et it kursus først, eller findes der en rådgiver som kan vejlede mig - inden jeg laver   en handel? også så jeg ved at jeg betaler for en løsning som faktisk holder ( vi taler om en hjemmeside til forhldsvis mange penge )

mvh Luna Berglund

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortæl os i første omgang lidt mere om din ide & hvordan dit kommende website vil være flettet ind i ideen (hjemmeside er sådan et gammeltdags ord at bruge). :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Dec 09
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luna

Man skal ikke være et geni for at have en hjemmeside se selv på mig  Skype-BigSmile det som du skal have er en færdig løsning. Hvor du har mulighed for at ændre tekst og farve osv. som i et word dokument dette er kaldet CMS, det er et system som klare det hele for dig "stort set".

Hvis det er en webshop så må du endelig skrive til mig da jeg er studerende og laver bland andet webshops, tjek min hjemmeside ud. Det er stort set som at ændre word dokument. Dejlig simpelt.

Mvh Casper B. Buchberg Wink

www.change-technology.dk

Casper Birch Buchberg - Webudvikler

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil klart anbefale dig at få lavet din hjemmeside i et CMS (Content Management System) med sådan et system kan du selv lave sider/artikler og styrer selv menuen i systemet, det svarer lidt groft sagt til at lave en masse Word dokumenter, og lægge dem i system.

 

Hvis du ikke allerede har et CMS system, vil jeg helt bestemt anbefale dig at tage et kig på joomla.

Hvis du får brug for hjælp til opsætning af siden kan jeg godt hjælpe dig.

Det lyder som om du har forbindelse til en webdesigner og dette skulle han/hun vel også kunne være behjælpelig med, men skriv endelig en PM til mig hvis du får brug for min hjælp til opsætning af din side.

 

Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luna!

Det at du kan finde ud af at skrive et indlæg herinde siger jo rigtig meget. Hvis du så også kan finde ud af at bruge Word, så kan du også administrere en hjemmeside!

BCK Design, er i gang med at udvikle et system til folk med netop det behov, men vi er desværre ikke færdige endnu. Men der er mange der ude som også tilbyder brugervenlige systemer.

Mvh. Bjarke Ørrild.

Vh Bjarke.

Fra Helsinge
Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luna,

Jeg er ikke noget geni og har en hjemmeside...

Allerførst skal du fortælle os, om din ide bygger på hjemmesiden - om det er webshop og et hav af funktionaliteter - eller om det blot er et visitkort på nettet, hvor der ligger info om dine ydelser.

Der findes systemer, hvor du skriver teksten og klikker 'publicér' - og så er der de mere avancerede, hvor du har webshop, bannerstyring, multimedia osv. osv. osv.

Lav en kravsspecifikation - bullets med krav til funktioner - gør dig tanker om design og få bud og priser på løsninger fra forskellige leverandører.

Mit site kører i WordPress - et super værktøj, men der findes uendeligt mange typer CMS. Lad være med at læse om dem, men fokuser på dine behov.

Fra fake
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er flere muligheder, men hjemmesider kan sagtens laves, så de er både er nemme at besøge og administrere. Hvis du kan finde ud af at skrive på et forum som dette, findes der også hjemmesider, som du kan rette i. Selve udseendet og funktionerne vil du nok ikke kunne ændre selv, men indhold, dvs. billeder og tekst, bør du kunne tilpasse, som det passer dig.

Normalt vil handlen være afsluttet ved overleveringen af arbejdet, selvfølgelig med en guide eller lignende som fortæller dig, hvordan det produkt du har købt, skal bruges. På samme måde ringer man jo heller ikke til f.eks. elektrikeren, og beder om ubetalt hjælp. Til gengæld er der nogle, hvor support er en del af det produkt, du køber, så du kan få hjælp til de forskellige ting, men generelt koster det lidt mere. Ellers vil flinke folk sikkert gerne hjælpe dig, men husk på, at de også har et arbejde at passe, tingene skal jo løbe rundt.

Mvh.
Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal ikke være et geni for at have en hjemmeside. Der findes mange måder at have en hjemmeside på. En mulighed er som du skriver - at få nogen til at udvikle siden (typisk indenfor rammerne af et CMS, som andre har nævnt) og så overtager du driften af siden derfra. En anden mulighed er, at finde en leverandør, du kan have et længerevarende samarbejde med, som kan hjælpe dig med vedligehold og udvidelser til siden.

Jeg tror ikke, der findes nogen kurser, der vil være behjælpelige for dig i denne situation. Til gengæld findes der konsulenter, der kan hjælpe dig med at formulere dine behov og derefter finde den rigtige løsning for din side. I den sidste ende er det bedste du kan gøre nok, at finde en leverandør som du føler kan levere det du har behov for - både teknisk og rådgivningsmæssigt, både nu og på sigt.

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

så nu har i overbevist mig om at jeg ikke behøver tage lange it kurser for at få det her til at ske.

min hjemmeside er en portal for hunde, men en MASSE nye tiltag og koncepter som endnu ikke er set.  og nu vil jeg gå igang - tak for jeres svar

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)