Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af video fra youtube i blogs m.v.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er det lovligt, at bruge video´er som enten private eller virksomheder har offentliggjort på f.eks. youtube på sine egne blogs og hjemmsider?

 

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der ved hvad der er op og ned i relation til ovennævnte?

Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Må du vel gerne, da de selv offentliggøre det på YouTube

Og YouTube giver dig ember kode, som du kan bruge 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg også meget sikker på at du godt må!

Nogle videoer er selvfølgeligt ikke lagt op af personer med rettighederne, men det er Youtube´s ansvar og ikke dit.

Du skal selvfølgeligt holde øje med de videoer du vælger at implementere på din blog- de kan jo blive fjernet, hvis Youtube opdager, at rettighederne er blevet krænket.

God dag!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - tak for hjælpen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kan du ikke være helt sikker.

Hvad YouTube gør og hvad de gør tilgængeligt for brugerne på Nettet er ligegyldigt. I Danmark gælder danske love.

Hvis du vil være helt sikker på om du må bruge noget bliver du derfor nødt til at spørge dem der har rettighederne til det - ophavsmændene.

Med mindre der er tale om ekstremt brug - i omfang eller form, ville jeg dog ikke være nervøs for at bruge YouTube videoer. Men hold dig fra alt, hvor der kan være tvivl om det er materiale, der lovligt er uploaded til YouTube.

Fra Birkerød
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 45
Fra  Jaminas festartikler Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mikkel skriver, kan man ikke være sikker. Selvom der er en embed funktion, er det ikke ensbetydende at man bare kan poste løs på sin egen blog.

I vores butik, må man kun embede vores videoer, hvis bloggen ikke er kommerciel og man SKAL altid nævne hvem der står bag videoer.

Så mit råd vil også være at man skal passe på, bare fordi det er tilgængeligt er det ikke ensbetydende at man bare kan bruge det frit.

 

Arbejder med TV og ved siden af har jeg min lille shop der sælger festartikler

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - men youtube m.f. må vel have nogle retningslinier for hvad man må og ikke må i relation til deres site. Og brugere af youtube som benytter deres tjenester i forbindelse med upload lige så. Eller?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

willigus:
Okay - men youtube m.f. må vel have nogle retningslinier for hvad man må og ikke må i relation til deres site.

Ja, men det er jo ikke bare deres site du bruger, når du embedder en video derfra - det er også selve videoen, som det er nogle andre der ejer rettighederne til.

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er helt klar over - jeg bliver nok nødt til, at grave lidt dybere i det. Jeg havde tidligere en formodning om, at hvis man blot brugte et plugin i f.eks wordpress, hvor youtube id´et indtastes og videoen efterfølgende vises, så seerne kan se, at der er tale om et klip fra youtube var alt ok.

Men igen tak for jeres besvarelser.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)