Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilforhandler fortiden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger et erhverv og tænker om bilbranchen er noget for mig, selvfølgelig er det ikke noget i kan svare på da i jo ikke kender mig :)

Men hvordan ser bilbrachen ud fortiden, ville i købe bil fra forhandler eller privat?

Mvh. Sinan

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er det meget slemt for varebiler, hvor det med personbiler er begyndt at gå stille frem igen.

Jeg er ved at købe ny varebil til firmaet, og sælgerne er ihvertfald sværere at slippe af med igen. De vil meget gerne have omsætning.

Hvis du vil starte noget med varebiler, synes jeg du skal kigge lidt efter nogle der hedder LBA biler. Deres koncept er at prisen lige er 10-15.000 under alle andre, til gengæld er det hurtigt ind og ud igen. Det tror jeg er den rigtige filosofi i disse tider. De har en hjemmeside, prøv at søge efter dem.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har intet problem med at købe bil fra en privat, hvis papirene er i orden og bilen også er..

Med hensyn til branchen, så er den virkelig trængt, du kan jo se hvor mange store bilmærker der lukker fabrikker ned, fyrer folk eller går konkurs! Lige i øjeblikket er der ikke mange som går ud og køber en bil, fordi de nok hellere vil spare på deres penge og så nøjes med det de har..

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge de muligheder der er på markedet, finde ud af hvilke nichemarked du kan ramme.. Skulle du vælge bare at sælge forskellige brugte biler, så bliver du en af alt for mange!

Du kan måske fokusere på veteranbiler eller hvad pokker det nu kunne være, men du skal dække et behov i markedet og lige nu er der intet behov for endnu en der sælger biler..

Altid en ny ide!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

kan godt se de har gode biler til fornuftige priser, spørgsmålet er så hvordan de kan have det kørende med så lav en pris?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med hvis man kun importer et bestemt mærke f.eks. VW, BMW, Mercedes - Tror i det vil lykkedes?

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er nej... Hvorfor vil du starte noget op som mange andre allerede gør.. Tror desuden at hvis du skal importere et bestemt mærke, så skal du blive godkendt af dette firma som forhandler!

Find et område inden for bilmarkedet, hvor der er en efterspørgsel..

Altid en ny ide!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sinan Koca:
spørgsmålet er så hvordan de kan have det kørende med så lav en pris?

 

Det gør de ved hjælp af eftermarkedet. Det er ting som serviceeftersyn m.v.. og så er der  leasingbilerne hvor der en del finansielle ydelser, udover det "traditionelle" arbejde. Her kan man som forhandler købe sig til et flow af biler, der handles engros og så falder der jo en privatkunde i fælden fra tid til anden.

Hvis man vil starte i en mere ydmyg ende, kan der stadig gøres gode handler på auktionerne og hos forhandlere med byttebiler, men det kræver en kræmmerpung og lidt rejseaktivitet.

Så hvis det bare er et tilfældigt valg, - så led videre.....

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Miloz:

Det korte svar er nej... Hvorfor vil du starte noget op som mange andre allerede gør.. Tror desuden at hvis du skal importere et bestemt mærke, så skal du blive godkendt af dette firma som forhandler!

Find et område inden for bilmarkedet, hvor der er en efterspørgsel..

Trådstarter kan importere biler ligeså tosset han vil, uden at skulle spørge det pågældende mærke om lov. Vi taler jo ikke om at blive autoriseret forhandler (går jeg ud fra). Altså kan han hver eneste dag trille over den tyske grænse og opkøbe den ene Mercedes osv. efter den anden og få dem hjem, sætte dem til salg og når en kunde køber den, betaler han den danske afgift på den.

Men som mange andre debatører før har sagt - så er der i øjeblikket mange om buddet og tiden er måske ikke til det "almindelige". Find en niche.

"Alle" vil have en lille økonomisk dieselbil - har du undersøgt om du kan importere 2-3 år gamle corsa´er, polo´er, fiesta´er osv. og sælge dem 10.000 under markedsprisen og så stadig stikke lidt håndøre i baglommen?

Eller hvad med el - biler. Kan du få Toyota Prius til en fornuftig pris syd for grænsen?

Vær lidt kreativ.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)