Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til opstart

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Aminoer

 

   Jeg sidder iøjeblikket og arbejder på min forretningsplan. For, at lave en opbakkende undersøgelse der viser, at konceptet holder 100% skal jeg til foråret ud og lave 3 stk. foredrag samt et seminar.

For, at få det bedste billed af "virkeligheden" skal jeg bruge en del forskellige ting som jeg pt. bare ikke har råd til, at betale. Dette er:


- Visitkort



- Plakater

 

  Overstående er den "skrabede" version så jeg har allerede pillet de ting fra som ikke er vildt nødvendige. Så jeg søger råd for hvordan jeg kommer til overstående med et minimum af udgifter. Formålet med forretningsplanen er som nr. 1 finansering, og derfor skal jeg bruge overstående til at "bevise" min ide. Så når de 3 foredrag og seminaret er gennemført bliver overstående "slettet" og skal istedet laves sammenhængende og som "et" koncept. Dvs at fx hjemmesiden jeg har beskrevet i forretningsplanen skal opbygges helt fra bunden, da den er kompleks.

 

Glæder mig til, at hører Jeres ideer! 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Den billigste måde at få udført grafisk arbejde, som stadig har en nogenlunde kvalitet er vidst at kontakte et par skoler der uddanner grafikere, og høre om de kan hjælpe dig, evt indrage dine ting som et projekt.

Lej et cms system, hvor du så kun kommer af med en relativ lav månedsudgift på 150-500 om måneden og ingen store opstartsgebyrer. ( søg på google efter CMS, der er millioner af udbydere der oplyser priser )

Brug lasertryk.dk eller partnerprint.dk  til at se priser på tryk - jeg tror de er de billigste på markedet

Jeg tror det er på denne måde du finder dit minimum af udgifter, selvom jeg dog ikke vil anbefale overstående den dag du virkelig skal have lavet dine ting, da jeg ikke mener man bør gå alt for meget på kompromis for kvaliteten

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilke krav stiller du til den hjemmeside / cms du vil have lavet.

Der er måske nogen herinde der kan hjælpe dig :)


Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Faktisk ikke det helt store! Vigtigst er designet der skal passe til logoet.

 

Tak for rådende Martin, lige det jeg søgte....steder jeg ikke vil bruge når jeg lancere konceptet! Men tilgengæld er knaldbillig:)

 

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth

 

Ja det koster lidt penge at starte virksomhed op, men vil da os prøve at give dig et par tips til hvordan du kommer billigt igang.

 

CMS > Du kan jo vælge at købe et cms system hos en udbyder, og så betale x antal kr hver mdr for det, men en anden mulighed er jo også at bruge et opensource (gratis) system.

Jeg har arbejdet lidt med Joomla og jeg syntes det virker til at være rigtig godt, og der er en stor bunke af tilføjelses muligheder som man oftes kan hentes gratis. Det eneste du mangler mere er et webhotel, og der kan jeg anbefale unoeuro.dk hvis du går efter en lavpris løsning, og hvis du vil have lidt bedre support wannafind.dk (unoeuro.dk''s support er stadigvæk god men jeg mener ikke de har telefon support det har wannafind.dk)

 

Visitkort hvis du enten kan designe dem selv eller få en grafikker til det så kan jeg VARMT anbefale print2people.dk de er temlig billige, og kan levere i små oplag så du ikke brænder inde med så mange hvis det ik lige går efter dit hoved. Jeg har selv fået lavet mine visitkort derinde og jeg er rigtig positiv over tilbage meldningerne jeg får på dem. Tror endda jeg har sendt et par grafikere over som kunder til dem ;)

 

Logo / Brochure / Plakater > Det bedste forslag jeg kan give dig er at smide en post i forumet herinde og så spørge om der er en amino der har lyst til at tage opgaven og hvad prisen vil være. Så skal du nok få et par svar :)

 

Held og lykke med dit projekt :)

 

Amino Hilsner

 

Torben

 

Hvis du beslutter dig for at handle ved lasertryk.dk, så syns jeg du skal lave en amino / google søgning på deres navn inden, der er rigtig mange som klager over deres kvalitet og kunde service.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige for at understrege - jeg anbefaler på ingen måde lasertryk.dk, deres kvalitet og kundeservice hænger sammen med den pris man betaler.
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en smule erfaring med Joomla, har bl.a. lavet http://www.wisdom.dk

 

Hvis du har brug for lidt sparring skal det ikke koste dig mere end den tid du bruger på det

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg jo ikke fulgt så meget med, at jeg kan gætte, hvilken branche, du er i, men vi er jo nogen, som startede helt uden penge. Jeg er også helt sikker på, at banken vil forstå, at du ikke kan få trykt alt på dyrt papir, før du har fået den nødvendige finansiering. Så her kommer nogle "fattigrøvskommentarer" til inspiration:

 

- Hjemmeside (CMS): Kan du ikke klare dig med en blog? Den kan godt gøres personlig/med logo. Grundpakken for mine blogs koster under 300 kr. inkl. domæne for et år hos B-one, og jeg bruger Wordpress, som er et helt gratisk program. Og de er måske ikke vildt smarte, men de virker udmærket, og jeg har flere betydeligt besøgende på "den store" blog end jeg har på Inlocos hjemmeside. Det er http://anettesand.dk. Men der skal nok heller ikke så meget til at gøre en regnskabsdame glad hvad angår besøg på hjemmesider...

- Visitkort: Tja, jeg startede jo så med min inkprinter og Fiskars rulleskæremaskine. Det gik godt nok, dvs. det tog alt for meget tid, men jeg fik lavet de første 30 visitkort for prisen på et stykke godt papir.

- Logo: Der var jeg meget heldig. Mit - altså Inlocos - logo så slet ikke ud, som det gør nu. Men jeg kendte en virksomhed, som havde en praktikant, som lavede et logo, hvor de "vinger", jeg stadig bruger, indgik. Det kostede et par flasker rødvin. Senere har jeg og "min" grafiker samarbejdet om at tilpasse det til de ændrede forhold (bl.a. at jeg ikke længere har en butik men et regnskabskontor). Hvis du alene skal bruge det i demo-øjemed, kan du jo nok selv lave noget. Hvis du har et produkt, så prøv at se det i mikro/makro og find en detalje, som kan blive til en streg, og så er du godt på vej. Jeg ville vælge ingen penge at bruge nu og så gøre det ordentligt og rigtig holdbart, når du skal i gang for alvor frem for en halvkvædet vise to gange. Men Martins forslag om at fiske nogle studerende er rigtig godt.

- Brochure: Kender du nogen, som har en farvelaser-printer? For så kan de godt printe for dig, hvis det ikke er mange, du skal bruge. Ellers er det tilbage til blækprinteren og så håbe, at bankmanden ikke spilder kaffe, for så løber det hele ud :-) Hvis det er mere end f.eks. 100 stk. kan det nok blive svært at få hjælp hos "nogen", fordi også laserpatroner koster penge og det tager tid at lave, hvis ikke man har en smart kopimaskine. Men det er ikke så galt at få trykt endda, og som det fremgår, er det et marked med megen konkurrence. Til gengæld har "man" (læs jeg) det jo så med at holde fast i dem, som laver noget godt.

- Plakater: Det er man nødt til at få trykt ude i byen, især hvis de skal være større end A3. Og selv det med at få trykt i A3 kan jo være et problem, hvis det skal ske for ingen penge.

 

Det er muligt, du har brug for alle de ting før den egentlige start. Men det vigtigte er nu nok dig selv og den vilje, du lægger for dagen. Og hvis du ikke orker fattigrøvsmodellen, så kan du måske sælge en eller anden service, bare lige nok til, at du kan købe dig fra tingene.

 

Rigtig god fornøjelse


Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Tusind tak for alle de gode forslag/svar

 

En venlig amino gav mig et rigtig godt tilbud, jeg simpelthen ikke kunne sige nej til!!!

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)