Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdaragelse af enkeltmandsvirksomhed pga. sygdom

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'ere

Jeg står i en lidt kedelig situation hvor min far er blevet alvorligt syg. Han er indehaver af en enkeltmandsvirksomhed.

Mit ønske er at virksomheden skal fortsætte uanset om han bliver helbredt eller ej. Jeg har 2 søskende og har ikke mulighed for selv at køre virksomheden videre med min nuværende økonomi (jeg er studerende).

Min far og min mor er ikke gift og min mor står som ejer af hus, bil osv.

Hvis de bliver gift således at min mor overtager virksomheden, så skal hun ikke risikere at miste hus og bil.

Mit eget forslag er at de bliver gift og vi får lavet virksomheden om til et ApS, så overtager min mor det hele fra min far og risikerer "kun" 125.000 kr, hvis han skulle gå hen og dø af sygdommen.

I den nuværende situation kan virksomheden godt køre uden alt for meget indblanding fra min fars side. Han har brug for ro og skal derfor ikke belastes med alle mulige ting. Derfor prøver jeg sammen med min mor at få det til at køre ved siden af sygdomsforløbet, så han har noget at komme tilbage til hvis han bliver rask eller at vi kan køre det videre efter ham.

Jeg er ikke afvisende for at køre det videre selv, men kan det overhovedet lade sig gøre når jeg har 2 søskende? Det skal også være uden personlig hæftelse fra deres side af.

Mit spørgsmål er, hvad er den bedste løsning? Og der må gerne komme en lille "vejledning" til hvordan det gøres i praksis.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest gør det mig ondt, at høre, at din far er syg. Det lyder som en hård tid for hele familien.